Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Re: Deutz bf 4m 2011 nierówno chodzi

12 Wrz 2018 21:55

No więc Panie Mechanior jeżeli kompresja ( a przynajmniej jej część) będzie szła do skrzyni korbowej to nie do końca ciśnienie oleju będzie większe. Nie spotkałeś się nigdy z nadkompresją w skrzyni korbowej. Wydaje mi się że własnie o tym pisze Kamal. Jeżeli np. ciśnienie oleju na wolnych obrotach będzie 1,5 bara a przy nieszczelnych pierścieniach ciśnienie w skrzyni 2 bary to olej nie popłynie tak łatwo

Deutz bf 4m 2011 nierówno chodzi

12 Wrz 2018 22:28

Oczywiście zgadzam się.
Ale jak widzę nie przeczytałeś tego co napisałem na początku...

Deutz bf 4m 2011 nierówno chodzi

12 Wrz 2018 22:35

A być może. Po prostu chciałem przedstawić jaśniej o co chodziło z turbosprężarką mniej wtajemniczonym kolegom. Ważne że dyskusja odbyła się na dobrym poziomie i oby tak trzymać. Pozdrawiam kolegę zza miedzy ( zza rzyki ) :wink:

Deutz bf 4m 2011 nierówno chodzi

12 Wrz 2018 23:24

Przeczytajcie to co pisałem. Nie zawsze mam czas pisać dokładnie. Ciśnienie przed turbosprężarką musi być zredukowane. Przepływ natomiast jest wymagany spory. By zapewnić smarowanie i minimalne przypalanie oleju na łożysku. Wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej powoduje zakłócenia w tym przepływie. Co powoduje bardzo niepożądany wzrost ciśnienia na łożysku turbosprężarki i spadek przepływu. Wzrost ciśnienia oleju na łożysku sprzyja kawitacji co niszczy łożysko. Dodatkowo olej ulega szybszej degradacji i pogarszaja się jego własności smarne. Więc tu macie dokładną genezę uszkodzenia.
Wyślij odpowiedź