wibako

stuki w tylnym moscie

Moderator: mechanior

stuki w tylnym moscie

Postprzez pzb tomek » 13 Cze 2019 13:02

Marka i model maszyny: komatsu wa 400
Rok produkcji: 2005
Numer seryjny: KMTWA035H50190

Problem mój polega na tym ze podczas skrecania na postoju i w czasie jazdy z maszyny wydobywa sie dziwny stukot tak jagby cos blokowało olej .cała maszyna drży podczas skretu tak jak by coś ja trzymało.stało sie to po wymianie oleju olej przekładniowo hydrauliczny sae 10 w stosowany był taki juz od kilkunastu lat i wszystko ok.
ma ktoś jakis pomysł.?

pzb tomek
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 28 Paź 2015 11:07

Maszyna: gehl mb 358

Firma: pzb puławy


Reklama

simmet

stuki w tylnym moscie

Postprzez zeppelin zm 15 » 13 Cze 2019 13:44

Hamulce mokre? Olej jest z dodatkiem LS?
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Re: stuki w tylnym moscie

Postprzez Jamar » 17 Cze 2019 22:17

Niewłaściwy olej.
Serwis Maszyn Budowlanych
tel. 788 685 633

Jamar
Fachoperator

  • Posty: 1386
  • Rejestracja: 01 Mar 2013 19:00
  • Miejscowość: Skarżysko Kamienna
  • Pochwały: 98

stuki w tylnym moscie

Postprzez lukas76pl » 18 Cze 2019 21:49

Nie jestem specem od komatsu ale tam są chyba mosty zf , a jeżeli tak to powinieneś lać olej 90 z dodatkiem LS . Jeżeli lałeś jakiś tam przekładniowo hydrauliczny cokolwiek to znaczy ( bardziej do przekładni czy hydrauliki ? ) i to przez parę lat to sam sobie ten most zarżnąłeś.
Łukasz 609654134

lukas76pl
Fachoperator

Maszyna: liebherr

Firma: Już własna
serwis, części , filtry LIEBHERR
609654134


Re: stuki w tylnym moscie

Postprzez Jamar » 18 Cze 2019 21:58

lukas76pl napisał(a):Nie jestem specem od komatsu ale tam są chyba mosty zf , a jeżeli tak to powinieneś lać olej 90 z dodatkiem LS . Jeżeli lałeś jakiś tam przekładniowo hydrauliczny cokolwiek to znaczy ( bardziej do przekładni czy hydrauliki ? ) i to przez parę lat to sam sobie ten most zarżnąłeś.

Komatsu skrzynie i mosty robi swoje, ale konstrukcja ta sama co ZF. Olej tylko i wyłącznie z dodatkami.
Serwis Maszyn Budowlanych
tel. 788 685 633

Jamar
Fachoperator

  • Posty: 1386
  • Rejestracja: 01 Mar 2013 19:00
  • Miejscowość: Skarżysko Kamienna
  • Pochwały: 98

stuki w tylnym moscie

Postprzez lukas76pl » 18 Cze 2019 22:25

Z tego co wiem to jest zf tylko poprzebijane tabliczki. Wszystkie części pasują z zf. Tak samo robi liebherr. Trzeba znać przejścia i kupuje się części połowę taniej. Podobna sytuacja jest z volvo - silniki deutz a na tabiczce volvo. Po prostu wykupiona pewna seria i mają prawo bić własne numery.
Łukasz 609654134

lukas76pl
Fachoperator

Maszyna: liebherr

Firma: Już własna
serwis, części , filtry LIEBHERR
609654134


Re: stuki w tylnym moscie

Postprzez Jamar » 18 Cze 2019 22:33

Zwolnice w moście przy dyferencjale, koło mocowane bezpośrednio do półośki. To nie ZF.
W Liebherr masz tabliczki ZF na mostach, pompy są kodowane.
Serwis Maszyn Budowlanych
tel. 788 685 633

Jamar
Fachoperator

  • Posty: 1386
  • Rejestracja: 01 Mar 2013 19:00
  • Miejscowość: Skarżysko Kamienna
  • Pochwały: 98

stuki w tylnym moscie

Postprzez lukas76pl » 20 Cze 2019 13:06

W lieberach do 98r są tabliczki zf , później już się wycwanili i biją swoje tak jak inni a co do komatsu to tak jak pisałem nie jestem specjalistą i nie upieram się przy swoim , prawdopodobnie wiesz co piszesz i masz rację.
Łukasz 609654134

lukas76pl
Fachoperator

Maszyna: liebherr

Firma: Już własna
serwis, części , filtry LIEBHERR
609654134


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej