Strona 1 z 1

Liebherr L524 brak jazdy, brak zająca

PostWysłany: 05 Sty 2023 19:21
przez lambdag
Witam,
mam problem z ładowarka Liebherr L524 nie mogę włączyć jazdy ani przełączyć z żółwia na zająca.
Na moje to właśnie problem jest z przełącznikiem, kablem, cewka od żółw/zająć niż z przełącznikiem przód, tył, działa to tam tak że jeśli się przytrzyma przez 3 s zająca to luzuje bieg. Po przełączeniu zapłonu powinno być 2 bieg a dzieję się tak że jest bieg 2 i samo przełącza na bieg 1.
Sprawdzałem przycisk czy nie zwarł się ale wygląda na ok, tylko gdy się wciska jest przejście, szukałem cewek od żółwia/zająca i nw dokładnie czy to te które są nad pompa koło wentylatora i silnika, 3 cewki z akumulatorem. Odłączyłem poszczególne wtyczki ale nic nie dało.
Na hydromotorze nie znalazłem cewek..

Też na płycie sterującej odłączyłem każde z osobna wtyczki ale efekt był ten sam dopiero gdy na płycie od bezpieczników odłączyłem przekaźnik to znikł bieg 1 i 2 z wyświetlaczu zmieniałem go na inny ale nic to nie dało, ten sam efekt przełączanie z biegu 2 na 1 i brak jakiekolwiek reakcji na przód tył joysticka.

Jakby ktoś miał jakieś sugestię co mogło się stać, proszę pisać. Jeszcze dodam że ładowarka jeździła bez problemu przez cały dzień, została wyłączona zaciągnięty hamulec po ponownym odpaleniu wystąpił ten problem..

Re: Liebherr L524 brak jazdy, brak zająca

PostWysłany: 06 Sty 2023 17:48
przez donlucjano
sprawdź cewkę y6.

Re: Liebherr L524 brak jazdy, brak zająca

PostWysłany: 07 Sty 2023 15:00
przez lambdag
Sprawdzałem cewkę y6 ma około 30 ohm oporności, podmieniałem ja z inną, sprawdzałem na metodę na gwoździa wgl nie dochodzi napięcie do niej chociaż na wyświetlaczu pojawia się 1, nawet gdy ciągle jest wciśnięty przycisk żółw (1 bieg).

Dzisiaj jak sprawdzałem ją, jak odpinalem wtyczkę od B8 czujnika temperatury oleju hydraulicznego, zaczęła jeździć, można było zmieniać biegi. Wyłączyłem ja tylko żeby zamknąć maske silnika i po ponownym uruchomieniu ani przód tył
Ciągle sama zmienia bieg na 1, próbowałem na przemiań zakładać odpinać wtyczkę od czujnika, mierzyłem oporność czujnika 1.9 k ohm tyle samo czujnik hydrauliczny i czujnik od płynu hydraulicznego..

Z dtr wynika że zmiana biegu jest tylko możliwa po włączeniu silnika, i wyłączenia hamulca ręcznego, a ona zmienia bieg (zmienia bieg na wyświetlaczu) nawet gdy stacyjka przekręcona jest tylko na efekt podświetlenia wyświetlacza...

Doczytałem że ta ładowarka ma jakieś zabezpieczanie przed przegrzaniem, poprzez czujnik temp oleju i płynu dostosowuję regulację dla wentylatora.
Jak własne zaczyna się grzać to sama ma po minucie przełączyć na bieg 1 itp.
Być może w tym jest problem, tylko nw gdzie ten układ występuje za to bo dziwne jest to że jak odłącze wszystkie wtyczki od płyty sterującej, to pomimo braku na początku włączenia biegu 2 na wyświetlaczu po 5 s pojawia się bieg 1.
Zawsze w tym samym momencie jakby jeszcze gdzieś była osobna elektronika..