wibako

Ładowarka Hanomag 70E - brak 1 i 2 biegu

Moderator: mechanior

Ładowarka Hanomag 70E - brak 1 i 2 biegu

Postprzez redmenik » 18 Paź 2009 15:34

Witam!
Bardzo proszę o pomoc.
Jak w temacie - problem jest z ładowarką Hanomaga 70E.
Nie ma pierwszego i drugiego biegu.
Kierunkowo przód - tył, zmienia normalnie.
Natomiast biegi - wbija wszystkie czuć to "charakterystyczne delikatne stuknięcie",
ale tylko 3 i 4 są w normie. Na 1 i 2 jest bardzo, bardzo słaba - nawet jeździ niechętnie.
Cewki sprawdziłem, przełączniki krańcowe w kolumnie kierownicy też, cewki zamieniałem nawet. Napięcia, prądy, nawet siła przyciągania w cewkach - wszystko w normie, nawet
przez dwa dni grzebania algorytm podawania impulsów na cewki rozwikłałem.
Problemów z ciśnieniem w skrzyni nie wykazuje, a czujnik też sprawdzałem, układ od opóźniania zmiany biegów (K 167 też sprawdzony) siedzę nad nią 4 dni już i wyczerpały mi się pomysły. Może ktoś miał podobne problemu lub pomoże naprowadzić na właściwy trop?
Z góry dziękuję za pomoc.
P.S: Olej w skrzyni zmieniany niecałe 40 roboczo godzin temu.

redmenik
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 18 Paź 2009 15:21
  • Miejscowość: Opole

Reklama

simmet

Postprzez keating » 18 Paź 2009 22:11

mogły Ci się kolego po prostu skończyć tarcze w skrzyni biegów. olej wygląda normalnie, ma normalną temperaturę ?
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl

Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.

Awatar użytkownika
keating
Młodszy operator

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 15 Mar 2008 02:37
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 2

Postprzez redmenik » 19 Paź 2009 20:05

Witam!
Dzięki za zainteresowanie:)
Olej nawet się zbrudzić nie zdążył - dziś wymontowałem ze skrzyni, tę część, na której siedzą cewki. Jakby kubek z tłoczkami i iglicami czterema - ani śladu brudu czy zużycia - wszystko w normie. Co do temperatury to ciężko mi powiedzieć - trzymałem ją do momentu, aż temperatura silnika osiągnęła swój normalny poziom - ten ze skrzyni był przyjemnie ciepły, ale na pewno nie można powiedzieć, że gorący. Nadal na 1 i 2 jest bardzo słaba, natomiast 3 wydaje mi się jakby mocniejsza....czy jest możliwe żeby sprawy poza elektryką mogły pomieszać w biegach?
keating ale jakby tarcze się skończyły to padłaby tak z dnia na dzień? We wtorek po pracy normalnie zamknięta a w środę od rana już takie cyrki. Wcześniej nigdy z nią problemów z biegami nie było.
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś przypuszczenia - zapraszam:)

redmenik
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 18 Paź 2009 15:21
  • Miejscowość: Opole

Postprzez keating » 20 Paź 2009 01:43

redmenik napisał(a):We wtorek po pracy normalnie zamknięta a w środę od rana już takie cyrki.

to trochę rozjaśnia, nic nie mówiłeś wcześniej o tym. pomiary ciśnień powinny powiedzieć więcej, bo
przyczyn takiej awarii może być trochę. jeżeli stało się to nagle to prawdopodobną przyczyną może być utrata ciśnienia hydraulicznego w układzie, pytanie tylko czy na pewno - dlatego pomiary, oraz dlaczego - awaria pompy hydraulicznej, czy jakiś elektrozawór badź zawór padł.
gdybym miał od czegoś zacząć to od elektrozaworów lub zawóru dławiącego na przelewie. ale może też to być awaria np czujnika temp. - w niektórych Hanomagach jest zabezpieczenie przed przegrzaniem oleju, przy zbyt wysokiej temp otwierany jest elektrozawór, który "spuszcza" ciśnienie z układu i maszyna staje (ostatnio miałem pękniętą sprężynę w tym zaworze i maszyna potrafiła w czasie pracy stanąć i nie ruszyć - zawór nie odbijał).
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl

Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.

Awatar użytkownika
keating
Młodszy operator

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 15 Mar 2008 02:37
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 2

Postprzez koral62 » 17 Lis 2009 21:02

witam
jestem tu nowy przyłaczam się do tematu skrzyni biegów hanomag e 70 brak ciśnienia zaledwie 4 bary ,przy wolnych obrotach silnika nie kręci się wał napędowy skrzyni biegów a przy większych obrotach i próbie jazdy coś trzyma maszyne i grzeje się dekiel u góry skrzyni po przeciwnej stronie wejścia wału napędowego ze sprzęgła ( która pompa jest odpowiedzialna za ciśnienie w skrzyni bo ta z tyłu skrzyni chyba nie ,chyba że jest jeszcze jedna w środku w skrzyni)
z góry dziękuje za podpowiedzi

koral62
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 15 Lis 2009 14:55
  • Miejscowość: rzeszów

Postprzez redmenik » 25 Sty 2010 17:07

Witam po przerwie!
Problem został rozwiązany - opiszę go dla innych.
Brak 1 i 2 biegu był spowodowany uszkodzonymi uszczelniaczami w skrzyni i zużytymi tarczami sprzęgieł od tych biegów. Tarcze wymieniłem, uszczelniacze też, dostała nowy olej i jeździła całe 3 dni. I problem pojawił się taki, że po uruchomieniu miała wszystkie biegi, ale popracowała minutę czy dwie i jedynki i dwójki już nie wbijała. Tym razem usterka była banalna, ale znaleźć ją to było piekło. Otóż na jedną z cewek podawane było pełne napięcie w chwili załączania biegu, jednak bardzo szybko ono spadało i nie dało się już wbić z powrotem ani 1 ani 2 (chodziło o cewkę nr.1). Co ja się nasprawdzałem, przekaźników, cewek, układu blokady zmiany biegu, układu opóźniacza, nawet te krańcówki w kolumnie kierownicy przemierzyłem. Ciągle mnie jednak niepokoiło, że napięcie jest i spada...widać gdzieś było przebicie do masy. Odpiąłem to duże złącze X394 na lewym błotniku i przemierzyłem kabelek od cewki do złącza i od złącza do tego gniazda przy kolumnie zmiany biegów. I znalazł się winowajca. Akurat przewód idący do PINu D3 w złączu się przetarł i nie miał izolacji, więc było niewielkie przebicie do masy. Zanim dostanę nową wiązkę, spiąłem to na dodatkowej żyle i jeździ. A i ważna sprawa, warto zaglądać do tych diód w kostkach przy cewkach - u mnie dwie były padnięte a bez nich układ opóźniający K167 jest narażony na impulsy wsteczne czyli wymianę:) To tyle, może się komuś przyda kiedyś ten opis.

redmenik
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 18 Paź 2009 15:21
  • Miejscowość: Opole

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej