wibako

Żarzy się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni

Moderator: mechanior

Żarzy się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni

Postprzez Arek84 » 15 Mar 2010 20:39

Sprawa dotyczy ładowarki JCB 526 ale więcej osób tu zagląda dlatego piszę tutaj.

Po ok 30minutach pracy lekko żarzy się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni biegów czasami nawet włączy się brzęczyk i kontrolka mocniej zabłyśnie. Problemów z jazdą nie ma. Czasami kontrolka sama zgaśnie ale pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika.

Domyślam się, że winny jest czujnik ciśnienia? Bo on chyba powinien zapalać i gasić kontrolkę ale na pewno nie powinien powodować żarzenia się?
Może najpierw sprawdzić kabel od czujnika do kontrolki czy nigdzie nie jest przetarty?
Ostatnio edytowany przez Arek84, 02 Kwi 2010 14:30, edytowano w sumie 1 raz

Arek84
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 05 Mar 2010 17:06
  • Miejscowość: łódzkie

Reklama

simmet

Postprzez slav83 » 15 Mar 2010 22:43

Najlepiej by bylo jakbyś zamiast czujnika wkręcił zegar , jeśli ciśnienie było by ok to albo kable sie gdzies poprzecierały labo faktycznie czujnik.

slav83
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 02 Wrz 2007 14:20
  • Miejscowość: byd

Postprzez mechanior » 15 Mar 2010 22:57

i zmierzyć ciśnienie na skrzyni, problemów z jazdą może nie być bo sprzęgła "łapią" przy ciśnieniu wiele niższym niż nominalne natomiast dłuższa eksploatacja może doprowadzić do poślizgów i przegrzania tarcz a nawet uszkodzenia zmiennika, spadek ciśnienia może być spowodowany uszkodzeniem zaworu regulującego, awarią pompy albo zastosowaniem nieodpowiedniego oleju lub filtra...
oczywiście elektrykę też należy bezwzględnie sprawdzić, nawet od tego bym zaczął

z tego co wiem ta maszyna ma napęd mechaniczny (skrzynia 4b lub PowerShift ze zmiennikiem) a nie hydrostatyczny więc mam nadzieję że się nie błaźnie w tym momencie :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Arek84 » 16 Mar 2010 00:31

Skrzynia jest czterobiegowa mechaniczna ale sprzęgło chyba jest hydrokinetyczne?
Jakie powinno być ciśnienie oleju? Jaki powinien być olej?
Handlarz mówił, że zmieniał i widać, że jest świeży czerwony olej...

Arek84
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 05 Mar 2010 17:06
  • Miejscowość: łódzkie

Postprzez SERVICEBOOK » 16 Mar 2010 10:08

WItam!

Podaj serial maszyny, podeślę fragment schematu ideowego instalacji elektrycznej...
Może pomoże...

Pozdrawiam!
Sławek
Dokumentacje do maszyn

SERVICEBOOK
Operator

  • Posty: 361
  • Rejestracja: 17 Kwi 2007 17:38
  • Miejscowość: Chojnów

Postprzez mechanior » 16 Mar 2010 10:52

Arek84 napisał(a):Skrzynia jest czterobiegowa mechaniczna ale sprzęgło chyba jest hydrokinetyczne?

to właśnie jest skrzynia ze zmiennikiem czyli sprzęgłem hydrokinetycznym, napęd hydrostatyczny jest w pełni hydrauliczny (jeśli pozwolicie to zasadę jego działania omówimy kiedy indziej :mrgreen: )

JCB zaleca do skrzyni swój specjalny olej ale dopuszczalnym zamiennikiem jest czerwony ATF DEXTRON GM II lub III, więc wszystko wygląda z tej strony OK
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Arek84 » 01 Kwi 2010 17:34

Po wymianie czujnika problem zniknął.

Arek84
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 05 Mar 2010 17:06
  • Miejscowość: łódzkie

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej