przez harco » 25 Sty 2011 00:25
Dawno się tak nie śmiałem jak po lekturze posta kolegi, który pisze o "zmiennych fazach rozrządu".
Polecam lekturę jakiegokolwiek prospektu spycharki Komatsu, ewentualnie ładowarki.
Kolega miał na myśli wentylator chłodnicy, który ma napęd hydrauliczny i można zmieniać kierunek jego obrotow. Obracając się w jednym kierunku wentylator jest używany do chłodzenia a obracając w drugim przedmuchuje chłodnice.
W zależności od maszyny jest możliwość ustawienia pracy tego wentylatora w automacie albo można manualnie zmieniac ten jego kierunek obrotów.
Poza tym akurat w przypadku maszyny klasy 20 ton masz do wyboru rzeczywiście D65 lub cata D6.
Jeśli D65 to są dwie wersje EX oraz PX.
EX to maszyna do pracy na stabilnych gruntach, PX to tzw. błotniak.
Przewagą D65 jest to, że zawsze ma w standardzie hydrostatyczny układ skrętu (nie mylić z napędem hydrostatycznym).
Ten układ skrętu pozwala na płynne wykonywanie manewru bez utraty ciągu i niszczenia podłoża. W skrócie mówiąc można jechać slalomem płynnie bez szarpania. Jedynie niektóre egzemplarze cata d6 mają podobnie działający układ (o ile pierwszy właściciel taki sobie zamówił). Ponadto D65 spali mniej niż D6 o tej samej mocy.
Uważaj tylko na podwozie. Jeśli zużyte to będziesz musiał dołożyć trochę kasy na remont. To dotyczy każde spycharki.
Ostatnio edytowany przez
harco, 25 Sty 2011 18:50, edytowano w sumie 1 raz