wibako

Brak biegów CAT D6M LGP

Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez kamil91 » 01 Lut 2011 23:39

posiadam spycharkę CAT D6M LGP mam problem z biegami wymieniłem olej w skrzyni biegów a także filtry lecz ciągle mi znikają biegi i nieraz nie mam żadnego biegu w przód i w tył i nie mogę ruszyć z miejsca a są nieraz takie chwile że są wszystkie biegi i wyświetlają mi się 3 kody związane z elektrozaworem proszę o pomoc
Ostatnio edytowany przez kamil91, 02 Lut 2011 09:42, edytowano w sumie 1 raz

kamil91
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 01 Lut 2011 23:29
  • Miejscowość: LUBUSKIE

Reklama

simmet

Postprzez DMSERWIS » 09 Lut 2011 20:42

Podaj nr SERV CODE które się wyświetlają,to coś poradzę,tak się dzieje gdy któryś elektrozawór nie puszcza oleju na sprzęgła.Czasem wystarczy kalibracja sprzęgieł.

DMSERWIS
Fachoperator


Re: Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 10 Sie 2011 16:31

Witam mam podobny problem.

Do dziś było wszystko ok ale dziś przy cofaniu zatrzymała się i kicha.
Hydraulika łyżki działa prawidłowo, na desce biegi się niby zmieniają ale ani do przódu ani do tyły nie chce jechać :(.

Jak olej się zagrzeje wyskakuje code serwis ale zadnych cyferek nie ma jaki to błą :(
Z góry dziękuje za pomoc

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez DMSERWIS » 10 Sie 2011 22:48

Jak wyskoczy serv code to naciskasz guzik ( taki z ptaszkiem ) i wyświetli ci nr błędu,albo zadzwoń do mnie i ci wyjaśnię.

DMSERWIS
Fachoperator


Re: Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 11 Sie 2011 15:40

Takie mam błędy
0096.03
030
0110.08
030
0248.02
113
0168.03
113
0168.04
113
0177.03
113
0177.04
113
0269.04
113
0298.02
113
0299.13
113
0691.05
113
0691.07
113
0692.05
113
0693.05

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 11 Sie 2011 17:45

Serv Code wyskakuje przy:
113
0177.04

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez DMSERWIS » 11 Sie 2011 18:38

Ten serv to akurat czujnik temp oleju transmisji,ale to tylko skutek,ważne są te ostatnie
Image
zadajesz ruch,a maszyna stoi,więc prawdopodobnie zatykają się malutkie otworki przy elektrozaworach sprzęgieł ,raz przód,raz tył,a żeby jechać to muszą być zazębione dwa sprzęgła.( śmieci w układzie )
Można rozebrać i myć,ale ciężko odkręcić malutki imbusik ( lekko podgrzać )
Gdyby podłączyć kompa pod maszynę to byłoby widać ile razy i kiedy nie pracowały te zawory.

DMSERWIS
Fachoperator


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 11 Sie 2011 18:58

a gdzie szukać te zawory?
jestem elektromechanikiem ale pojazdów do 3.5tony :D mam sprzet dianostyczny ale tylko do samochodów :( problem jest big bo spycharka stoi na w miejscu w którym nie powinna i mam czas do środy na jej usunięcie :( jak nie dam rady to dzwig :(

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez DMSERWIS » 12 Sie 2011 18:18

Wyjmij pierwsze półośki i możesz holować.
A zawory są z tyłu bo to wielkie koło to transmisja, u góry jest mała klapka na wycinku koła, odkręcisz i zobaczysz el. zawory.

DMSERWIS
Fachoperator


Re: Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 12 Sie 2011 19:46

DMSERWIS napisał(a):Wyjmij pierwsze półośki i możesz holować.

Pół ośka wyjęta i maszynka sholowana w miejsce w którym nikomu nie przeszkadza. Dziękuje!

W między czasie znajomy podesłał mi tak podpowiedz:

MID 113 - CID 0177 - FMI 04
SMCS - 3080-038-NS

UWAGA. W tym modelu maszyny często urywała się rura wlewowa oleju do skrzyni biegów i przecierała wiązkę pod skrzynka bezpieczników. Ta wiązka wchodzi do sterownika skrzyni biegów po lewej stronie fotela operatora (przy nogach)

Conditions Which Generate This Code:



Opis przewodów:
709 OR orange pomarańczowy
G939 PK pink różowy
K977 pink różowy

This diagnostic code is associated with the Temperature Sensor (Transmission Oil). The FMI 04 means that the ECM has determined that the voltage of the circuit for the position sensor is below normal.
Kod usterki jest związany z czujnikiem temperatury oleju przekładniowego w skrzyni biegów. FMI 04 oznacza, że sterownik skrzyni biegów ograniczył napięcie zasilania czujnika ze względu na nienormalna wartość sygnału.

The possible causes of this diagnostic code are listed below:
Możliwe przyczyny awarii
• The signal circuit for the sensor is shorted to ground. Przewód sygnałowy zwarty do masy (najbardziej prawdopodobne)
• The sensor has failed. Czujnik uszkodzony (możliwe)
• The ECM has failed. This is unlikely. Uszkodzony sterownik. Zdarzenie bardzo mało prawdopodobne!!!
Note: The following test procedure may create other diagnostic codes. Ignore these created diagnostic codes and clear the diagnostic codes when the original diagnostic code has been corrected. Ensure that the diagnostic code of CID 0177 FMI 04 is active before performing this procedure.
Note: Use the 146-4080 Digital Multimeter for the measurements in this procedure.
System Response:
The diagnostic code of CID 0177 FMI 04 will be logged in the internal memory of the ECM.
The machine may not shift smoothly when the machine is cold. For medium tractors, the top brake pressure will be reduced to a pressure that is near the pressure at brake touch up and the brakes may drag lightly. The transmission shift may become harsh when the oil is cold.
Test Step 1. CHECK THE SENSOR Kontrola czujnika
A. Turn the disconnect switch and the key start switch to the ON position. Włacz stacyjkę.
B. Ensure that the diagnostic code is active. Upewnij sie że kod błędu jest aktywny.
C. Observe the status of the diagnostic code. Disconnect the sensor from the machine harness. Rozłącz czujnik od wiązki przewodów maszyny.
Expected Result: Interpretacja wyników wyników
The CID 0177 FMI 04 remains active. The FMI has not changed and the "04" is still active.
Results:
• OK - The diagnostic code remains active. The sensor is correct Proceed to Test Step 2. Kod pozostaje aktywny. Czujnik jest sprawny.
• NOT OK - The diagnostic code is no longer active. The sensor has failed.
Kod został zdezaktywowany. Czujnik jest uszkodzony
Repair: Replace the sensor.
Stop.
Test Step 2. CHECK THE WIRING HARNESS OF THE SENSOR FOR A SHORT TO GROUND.
A. Turn the key start switch and the disconnect switch to the OFF position. Nie włączaj stacyjki.
B. Disconnect the machine harness from the sensor. Rozłącz czujnik od wiązki przewodów maszyny.
C. Disconnect the machine harness connector(s) from the ECM. Rozłacz wiązkę od sterownika skrzyni biegów.
D. At the machine harness connector for the ECM, measure the resistance from the signal contact J2-10 (wire K977-PK) of the machine harness to all possible sources of ground. Measure the resistance to all contacts of the machine harness connectors for the ECM.
Sprawdź czy przewód K977-PK (różowy) nie ma zwarcia do masy ( pomiar rezystancji pomiędzy przewodem a masą maszyny) Przewód jest we wtyczce J2 na pozycji 10.
Expected Result:
Each resistance measurement is greater than 5000 ohms. Rezystancja wieksza od 5kΩ
Results:
• OK - Each resistance measurement is greater than 5000 ohms. The machine harness is correct. Proceed to Test Step 3. Rezystancja wieksza od 5kΩ. Izolacja ok.
• NOT OK - One or more resistance measurements is not correct. There is a short in the machine harness. Rezystancja mniejsza od 5kΩ. Zwarcie do masy.

Ważne. Należy sprawdzić czy nie ma zwarcia w wiązce i na sygnał nie idzie pełne napięcie z innego przewodu.
Repair: The short is between signal contact J2-10 (wire K977-PK) and the circuit with the low resistance measurement. Repair the machine harness or replace the machine harness.
Stop.
Test Step 3. CHECK IF THE DIAGNOSTIC CODE REMAINS.
A. Inspect the contacts of the harness connectors and clean the contacts.
B. Reconnect all harness connectors.
C. Turn the disconnect switch and the key start switch to the ON position.
D. Operate the machine.
E. Check the status of the CID 0177 FMI 04.
Expected Result:
The CID 0177 FMI 04 is active.
Results:
• YES - The CID 0177 FMI 04 is active. The diagnostic code has not been corrected. The ECM may have failed.
Repair: Exit this procedure and perform the diagnostic code procedure again. If the problem persists, the ECM may have failed. Prior to replacing an ECM, always contact your dealership's Technical Communicator for possible consultation with Caterpillar. This consultation may greatly reduce repair time. See the Testing and Adjusting, "Electronic Control Module (ECM) - Replace".
Stop.
• NO - The CID 0177 FMI 04 is not active. The diagnostic code does not exist at this time.
Repair: The initial diagnostic code was probably caused by a poor electrical connection or a short at one of the harness connectors that was disconnected and reconnected. Resume normal machine operation.


UWAGA. W tym modelu maszyny często urywała się rura wlewowa oleju do skrzyni biegów i przecierała wiązkę pod skrzynka bezpieczników. Ta wiązka wchodzi do sterownika skrzyni biegów po lewej stronie fotela operatora (przy nogach)


Czujnik jest na pozycji 3.Pod wałem łączącym skrzynie biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Dostać się do niego można po zdemontowaniu podłogi w kabinie lup płyt ochronnych pod maszyną.

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez DMSERWIS » 14 Sie 2011 22:35

Jak już przedrukował SIS-a to mógł ci to przetłumaczyć.Albo chociaż włączyć translator.

DMSERWIS
Fachoperator


Re: Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 15 Sie 2011 19:46

DMSERWIS napisał(a):A zawory są z tyłu bo to wielkie koło to transmisja, u góry jest mała klapka na wycinku koła, odkręcisz i zobaczysz el. zawory.


Jutro się do tego zabieram.
Mam jeszcze pytanko czy nie będzie mi przeszkadzać zbiornik paliwa?
Czy jest dojście przez ta klapkę?
Image

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Re: Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 16 Sie 2011 22:58

Wszystkie zawory wyczyszczone, zawór przelewowy wyczyszczony a koparka jak stała tak stoi :(
Ręce opadają.
Do tego ciągle wywala mi oring z pierwszej rurki podającej olej na rozdzielacz sterujący biegami.

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Re: Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 17 Sie 2011 21:03

Sprawa wyjaśniona :) ale najwięcej roboty przede mną :(Okazało sie ze pozrywały się śruby które widać pod klapka umieszczona pod fotelem.
Jutro będę wyjmował cały mechanizm napędowy. :/
Dziś zaledwie udało mi się odkręcić dolna osłonę, wał napędowy i tylni zaczem przy kole transmisji.
Jutro reszta oby bez komplikacji....

DM SERWIS bardzo dziękuję za wsparcie telefoniczne.

Jutro też będę chciał zamówić śruby i uszczelnienia(uszczelki)
DM Serwis Czy znasz może oznaczenia tych śrub?

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 07 Paź 2013 08:32

Witam, ponownie po długiej przerwie.

Proszę was koledzy posiadających schemat rozmieszczenia zaworów tzn. który odpowiada za jaki bieg.
I c,y ktoś z was nie ma do sprzedania jednej sztuki takiego używanego el. zaworu. Potrzebuje dokładnie suwak z malutką śrubkę na imbusa która ma mikro dziurkę
Pozdrawiam
Grzegorz
Teł. 793-346-387

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez mechanior » 08 Paź 2013 00:01

numer seryjny maszyny
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 25 Lis 2013 11:52

D6MLGP
4jn03097 2002rok

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez mechanior » 25 Lis 2013 13:03

Image
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez sPRYTny » 25 Lis 2013 13:46

U mnie jest inny blok zaworowy. Zawory są podłużne i znajdują się pod siedzeniem zaraz na transmisji

sPRYTny
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2011 16:21

Maszyna: Tico


Brak biegów CAT D6M LGP

Postprzez mechanior » 25 Lis 2013 15:29

jakieś numery na tym bloku są?

Image
taki blok ?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej