wibako

Turbo T-130

Turbo T-130

Postprzez Piotr mc 85 » 19 Kwi 2014 10:54

Marka i model maszyny: Staliniec T-130
Rok produkcji: 1991

Mam problem z turbosprężarką w/w spycharce. Założyłem nową turbinę i po okresie gwarancji oczywiście się zepsuła. Turbina ma przepracowane ma nie wiele ok. 400-500h od wymiany, bo nie wiele spycharkę używam (odchumusowywanie na kopalni).
Usterka polega na tym że olej dostaje się do komory sprężania (jakieś 5L/24h pracy). Nie każda firma chce się podjąć regeneracji bo nie mają dostępu do części. We własnym zakresie zdemontowałem obudowę sprężarki, wirnik sprężarki i element uszczelniający. Wymieniłem jedynie delikatnie uszczerbiony oring, poza tym brak jakichkolwiek uszkodzeń części odpowiedzialnych za szczelność między komorą olejową a komorą sprężania, elementami uszczelniającymi są dwa pierścienie (podobne do tłokowych, takie miniaturki) i spiralny odrzutnik. Po ponownym montażu te same objawy.
Doradźcie koledzy co z tym fantem zrobić, szukać firmy która się podejmie naprawy, czy jest jakieś inne wyjście bo nie bardzo mi się uśmiecha wydawać kolejne 3 tysie na drugą nową turbosprężarkę.
Oczywiście odpływ w pełni drożny, jakieś 20 mm średnicy, element gumowy nie spuchnięty.
Czekam na pomysły.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Reklama

simmet

Turbo T-130

Postprzez Coval » 19 Kwi 2014 11:29

Piotr mc 85 napisał(a):Nie każda firma chce się podjąć regeneracji bo nie mają dostępu do części.


Ja też bym się nie podjął.

Jest to rzeźba. Możliwe, że jest zbyt duży luz pasowania łożysk śliźgowych z wirnikiem.
Możliwe też, że dorabiane elementy nie wykazują się odpowiednia odpornością na ścieranie.
Jak wyglądał stan łożysk oraz wirnika po demontażu u Ciebie?

Od samego początku tak było? Czy pobór oleju zwiększał się stopniowo?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Turbo T-130

Postprzez MELTECH » 22 Kwi 2014 13:21

Witam

myślę że lepszym rozwiązaniem , będzie wymiana turbosprężarki z TKR 11 na TKR 8,5 + kolektor
taki zestaw u mnie masz za 3.100,00zł./netto/ - zyskasz większą moc i z pewnościę ładnych parę lat taka turbina Ci posłuży

masz silnik na rozrusznik 24V czy silnik rozruchowy?

pozdrawiam
darek
PODWOZIA DO MASZYN BUDOWLANYCH ! ! !
SERWIS - CZĘŚCI ZAMIENNE - SPRZEDAŻ MASZYN

kontakt tel. 600 099 614

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28112126

Awatar użytkownika
MELTECH
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 13:03
  • Miejscowość: Wołczyn
  • Pochwały: 3

Maszyna: wszystkie gąsienicowe

Firma: BH "GAMA"


Re: Turbo T-130

Postprzez Piotr mc 85 » 22 Kwi 2014 18:22

kowalki napisał(a):
Piotr mc 85 napisał(a):Nie każda firma chce się podjąć regeneracji bo nie mają dostępu do części.


Ja też bym się nie podjął.

Jest to rzeźba. Możliwe, że jest zbyt duży luz pasowania łożysk śliźgowych z wirnikiem.
Możliwe też, że dorabiane elementy nie wykazują się odpowiednia odpornością na ścieranie.
Jak wyglądał stan łożysk oraz wirnika po demontażu u Ciebie?

Od samego początku tak było? Czy pobór oleju zwiększał się stopniowo?

No właśnie jest firma w Katowicach co chce się podjąć i nie wiem czy im wysłać turbinę czy nie, przecież jest ryzyko że naprawa nie przyniesie oczekiwanego efektu.
Nie, nic takiego nie było. Nagle zaczęła brać olej tak, że ze złącz dolotowych między sprężarką a kolektorem leje się olej, jak to zobaczyłem pomyślałem że rozsypała się doszczętnie, a tu zonk nic nie wygląda na uszkodzone.
MELTECH napisał(a):masz silnik na rozrusznik 24V czy silnik rozruchowy?

Mam rozrusznik 2-cylindrowy :) instalacja 24V
MELTECH napisał(a):myślę że lepszym rozwiązaniem , będzie wymiana turbosprężarki z TKR 11 na TKR 8,5 + kolektor

Taka turbinka jest większa czy mniejsza? Ma większy/mniejszy przelot? Jaki jest zysk mocy?
MELTECH napisał(a):taki zestaw u mnie masz za 3.100,00zł./netto/

To spory wydatek, zwłaszcza że ta maszyna nie jest bezawaryjna, a wręcz nie chce przepracować miesiąca bez awarii, zdarzały się naprawy co 3 dni w i to przez 3-4 tygodnie. :wall: :crazy: Dlatego nie chcę w nią inwestować za bardzo, chyba trafiła mi się lipna sztuka. Były lepsze i gorsze egzemplarze :?: jak w np. przypadku Polskich samochodów z PRL-u, że jeden chodził a drugi się sypał od nowości, mam wrażenie iż w przypadku Stalińców też tak jest, T-100 śmigał praktycznie bez awarii a rocznik to był 1964.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Turbo T-130

Postprzez Coval » 22 Kwi 2014 21:07

Piotr mc 85 napisał(a):Nagle zaczęła brać olej tak, że ze złącz dolotowych między sprężarką a kolektorem leje się olej, jak to zobaczyłem pomyślałem że rozsypała się doszczętnie, a tu zonk nic nie wygląda na uszkodzone.


Nawet koło kompresji nie jest uszkodzone?

A łożyska ślizgowe?

Luz na osi wirnika jest duży?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Turbo T-130

Postprzez Piotr mc 85 » 22 Kwi 2014 21:49

kowalki napisał(a):Nawet koło kompresji nie jest uszkodzone?

Nic a nic, jak może wyglądać turbo po 300-400 mth tym bardziej, że ostro po zaworach nie dostaje a tylko tyle ile trzeba.

kowalki napisał(a):Luz na osi wirnika jest duży?

Niewielki, ledwie zauważalny. Np. podobny luz mam w turbinach w MB Actrosie, są sprawne i oleju nie biorą, a gęsty nie jest - 5W-30.
Doszczętnie jej nie rozbierałem, tylko obudowę, wirnik sprężarki i uszczelnienie aby zobaczyć czy jest sprawne, wszystko wygląda jak nowe, może fachowiec by coś wychwycił, tylko co z tego kiedy części brak.
Miałem pomysł kupić u źródła - od Ukraińców, ale oni chcą więcej jak w sklepie. :crazy:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Turbo T-130

Postprzez MELTECH » 23 Kwi 2014 09:52

Witaj kolego

ja tylko tak na szybko , bo własnie wyjeżdżam , jutro napisze co i jak

pozdrawiam
darek
PODWOZIA DO MASZYN BUDOWLANYCH ! ! !
SERWIS - CZĘŚCI ZAMIENNE - SPRZEDAŻ MASZYN

kontakt tel. 600 099 614

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28112126

Awatar użytkownika
MELTECH
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 13:03
  • Miejscowość: Wołczyn
  • Pochwały: 3

Maszyna: wszystkie gąsienicowe

Firma: BH "GAMA"


Turbo T-130

Postprzez Piotr mc 85 » 24 Kwi 2014 16:42

Ok, poczekam. :wink:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Turbo T-130

Postprzez Piotr mc 85 » 17 Maj 2014 20:06

Temat zakończony zakupem kolejnej nowej turbiny :wall: , tej samej firmy tyle że trochę tańszej bo z wyprzedaży sklepu w Czechach za 1800 netto. Jeszcze jakieś resztki oleju wywala na elemencie gumowym łączącym komorę sprężarki z kolektorem, ale z miski już olej tak szybko nie ubywa, wiadomo to rusek więc swoje musi łyknąć nawet jak wsije sprawnoje.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Turbo T-130

Postprzez MELTECH » 22 Maj 2014 08:07

Piotr mc 85 napisał(a):Temat zakończony zakupem kolejnej nowej turbiny :wall: , tej samej firmy tyle że trochę tańszej bo z wyprzedaży sklepu w Czechach za 1800 netto. Jeszcze jakieś resztki oleju wywala na elemencie gumowym łączącym komorę sprężarki z kolektorem, ale z miski już olej tak szybko nie ubywa, wiadomo to rusek więc swoje musi łyknąć nawet jak wsije sprawnoje.



Witam

przepraszam , że nic nie napisałem ale siła wyższa , sporo przetargów itd.

zastanawiam się dlaczego kupujesz u Pana C. skoro mogłeś do mnie zadzwonić i u mnie kupić z pewnością otrzymał byś lepszą cenę i lepszą turbinę , no ale cóż .

problem turbiny z pewnością Ci niebawem wróci , historia Twojej nowej turbiny jest prosta , Pan C kupił ją w Polsce z firmy gdzie nikt już turbin nie kupuje ze względu na jakość ( niebieska tabliczka) , dołożył 200EUR i Ci sprzedał - wnioski sam sobie wyciągnij

pozdrawiam
darek
PODWOZIA DO MASZYN BUDOWLANYCH ! ! !
SERWIS - CZĘŚCI ZAMIENNE - SPRZEDAŻ MASZYN

kontakt tel. 600 099 614

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28112126

Awatar użytkownika
MELTECH
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 13:03
  • Miejscowość: Wołczyn
  • Pochwały: 3

Maszyna: wszystkie gąsienicowe

Firma: BH "GAMA"


Turbo T-130

Postprzez Piotr mc 85 » 27 Maj 2014 19:39

MELTECH napisał(a):zastanawiam się dlaczego kupujesz u Pana C. skoro mogłeś do mnie zadzwonić i u mnie kupić z pewnością otrzymał byś lepszą cenę i lepszą turbinę , no ale cóż .


Napisałem, że nie uśmiecha mi się wydawać 3k pln na nową i zasugerowałem się tym że u Ciebie będzie podobna cena, bo nie napisałeś że masz lepszą ofertę, ale to mój błąd mogłem zapytać. Image
MELTECH napisał(a):w Polsce z firmy gdzie nikt już turbin nie kupuje ze względu na jakość ( niebieska tabliczka)


To po co takie robią? Żeby sprzedawać inne?
Jak pisałem wcześniej, jak by ta maszyna była coś warta to nie szkoda było zainwestować w lepsze i droższe rozwiązanie.
Na razie pracuje 10 dzień bez awarii - sukces :!: ale bez usterki się dziś nie obyło, poluzowały się rurki hydrauliczne o siłownika skosowania i wyciekał olej. Oby tylko takie problemy tą maszynę nękały.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Turbo T-130

Postprzez MELTECH » 28 Maj 2014 14:49

Witam

turbiny robi kilku producentów , jedni robią lepsze inni gorsze , taki ten świat ( rynek rosyjski jest bardzo chłonny , więc jest duże zapotrzebowanie)

i tak żeby nie owijać w bawełnę , masz tel do mnie jak coś to dzwoń i powiedz że z forum , ja nie gryzę :roll:

z racji tego że nam się tak miło tu rozmawia to masz na wstępie konkretny upust :!:

temat chyba już się wyczerpał więc czekam na następny :D

pozdrawiam
darek
PODWOZIA DO MASZYN BUDOWLANYCH ! ! !
SERWIS - CZĘŚCI ZAMIENNE - SPRZEDAŻ MASZYN

kontakt tel. 600 099 614

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28112126

Awatar użytkownika
MELTECH
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 13:03
  • Miejscowość: Wołczyn
  • Pochwały: 3

Maszyna: wszystkie gąsienicowe

Firma: BH "GAMA"


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej