wibako

Problemy ze skrecaniem Dt-75

Problemy ze skrecaniem Dt-75

Postprzez Piotrek0308 » 19 Maj 2014 20:52

Marka i model maszyny: Dt-75
Rok produkcji: 1989

Witam,

Ostatnio podczas pracy spycharką pojawił się problem ze skrętem.Sprawa wygląda następująco,gdy chce skręcić w prawo i ciągnę za prawą wajchę sprzęgłowa maszyna staje.Dodam ze dzieje się to tylko na wzniesieniach lub pochylonym terenie.Podczas samej jazdy ciężko skręca w prawo. Proszę o fachową radę. Pozdrawiam

Piotrek0308
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 19 Maj 2014 20:31
  • Miejscowość: Staszów

Maszyna: Dt-75

Firma: Lipiński transport


Reklama

simmet

Problemy ze skrecaniem Dt-75

Postprzez bastekwa » 19 Maj 2014 21:06

podkręć lewe sprzęgło z tyłu.musisz dokręcić śrube i wsio.
http://xat.com/Kopaczka
Nie lejemy wody tylko PIWO Zapraszamy.
zapoznałem się z tematem P.I.W.K.O.

Awatar użytkownika
bastekwa
Fachoperator

  • Posty: 564
  • Rejestracja: 28 Gru 2008 17:34
  • Miejscowość: Nakło nad Notecią
  • Pochwały: 19

Maszyna: zbyt długa lista

Firma: made in


Problemy ze skrecaniem Dt-75

Postprzez Piotrek0308 » 20 Maj 2014 10:53

Zaraz idę wyregulować i napisze czy pomogło. Moja przygoda ze spycharką się rozpoczyna wiec dziękuje za wyrozumiałość i cenne rady.

Piotrek0308
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 19 Maj 2014 20:31
  • Miejscowość: Staszów

Maszyna: Dt-75

Firma: Lipiński transport


Re: Problemy ze skrecaniem Dt-75

Postprzez Piotrek0308 » 20 Maj 2014 13:40

Zrobiłem tak jak napisałeś drążek od sprzęgła zyskał więcej luzu (chodzi o moment w którym zaczyna ciągnąć).A jaki luz powinny mieć drążki sprzegieł ? Od razu powinny ciągnąć czy od jakiegoś momentu ? Podczas testu okazało się ze nie mam problemu ze skrętem w obie strony jadąc do tyłu natomiast jest problem ze skrętem w prawo jadąc do przodu. Pytanie brzmi dlaczego tak się dzieje czy możne to być wina zużytych okładzin hamulcowych ? Śruba regulacji hamulca jest skręcona na max i nie da się bardziej podciągnąć.

Piotrek0308
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 19 Maj 2014 20:31
  • Miejscowość: Staszów

Maszyna: Dt-75

Firma: Lipiński transport


Problemy ze skrecaniem Dt-75

Postprzez bastekwa » 20 Maj 2014 13:54

no to sam sobie odpowiedziałes na swoje pytanie.okładzinki do wymiany.a zrób jeszcze tak:wbij lemiesz na maksa i zobacz czy będą drapać obie gąsienice?bo może poprostu wychaczyła ci się taśma sprzęgłowa albo pękła sprężyna.a co do luzu drążków sprzęgieł to tak na oko 5-7cm luzu muszą mieć a dalej jak pociągniesz to powinno już rozłączyć.po prawidłowej regulacji sprzęgieł jak pociągniesz obie wajchy decik powinien się zatrzymać.pozdrawiam i powodzenia w regulacjach.
http://xat.com/Kopaczka
Nie lejemy wody tylko PIWO Zapraszamy.
zapoznałem się z tematem P.I.W.K.O.

Awatar użytkownika
bastekwa
Fachoperator

  • Posty: 564
  • Rejestracja: 28 Gru 2008 17:34
  • Miejscowość: Nakło nad Notecią
  • Pochwały: 19

Maszyna: zbyt długa lista

Firma: made in


Re: Problemy ze skrecaniem Dt-75

Postprzez Piotrek0308 » 20 Maj 2014 19:54

Gdy ciągnę za 2 wajchy sprzęgieł na raz to i tak jedzie do przodu, a podczas pracy z obciążeniem ciągną dwie gąsienice na raz i gdy ciągnę za prawy sprzęgłowy to całkowicie staje.Chyba bez zaglądania do korpusu się nie obejdzie wiec mam kolejne pytanie, czy wymiana takiej taśmy jest bardzo kłopotliwa? Da się ją wymienić po odkręceniu dekli korpusu ? Dziękuję za wyrozumiałość.

Piotrek0308
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 19 Maj 2014 20:31
  • Miejscowość: Staszów

Maszyna: Dt-75

Firma: Lipiński transport


Problemy ze skrecaniem Dt-75

Postprzez bastekwa » 20 Maj 2014 21:00

pewnie że się da ale trzeba się nagimnastykować żeby ową taśmę wyciągnąć.
http://xat.com/Kopaczka
Nie lejemy wody tylko PIWO Zapraszamy.
zapoznałem się z tematem P.I.W.K.O.

Awatar użytkownika
bastekwa
Fachoperator

  • Posty: 564
  • Rejestracja: 28 Gru 2008 17:34
  • Miejscowość: Nakło nad Notecią
  • Pochwały: 19

Maszyna: zbyt długa lista

Firma: made in


Problemy ze skrecaniem Dt-75

Postprzez MELTECH » 22 Maj 2014 08:11

Witam

kolego przed mozolna pracą sprawdź najpierw grubość taśmy , najprostrzym rozwiązaniem jest jej wymiana , ale czy z pewnością jest konieczna?

częstym błędem jest umiejętność regulacji a nie to że taśma się zużyła

podaj e-mail , podeślę ci rys z katalogu chyba że masz

tak ku woli ścisłości : na jedną stronę masz dwie taśmy , jedna klockowa druga obok parciana , jedna od sprzęgła druga od hamulca


pozdrawiam
darek
PODWOZIA DO MASZYN BUDOWLANYCH ! ! !
SERWIS - CZĘŚCI ZAMIENNE - SPRZEDAŻ MASZYN

kontakt tel. 600 099 614

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28112126

Awatar użytkownika
MELTECH
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 13:03
  • Miejscowość: Wołczyn
  • Pochwały: 3

Maszyna: wszystkie gąsienicowe

Firma: BH "GAMA"


Problemy ze skrecaniem Dt-75

Postprzez Piotrek0308 » 22 Maj 2014 21:24

Witam

Dziękuję za cenne informacje.Już Darku sobie pobrałem jakieś schematy i teorie napraw , ale jak masz coś ciekawego to prosze wyślij. Obecnie jestem w trakcie remontu bez którego jednak by się nie obyło. Po rozkręceniu i zdiagnozowaniu stanu taśm okazało się , że obie są zaolejone wiec nie mogły sprawnie działać i zużyte. Hamulcowa 0 mm sama blacha a parciana sprzęgłowa też już w nie najlepszej kondycji ok 3 mm.Zamawiam taśmy i biorę się do naprawy:). Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam


lipinski.transport@gmail.com

Piotrek0308
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 19 Maj 2014 20:31
  • Miejscowość: Staszów

Maszyna: Dt-75

Firma: Lipiński transport


Re: Problemy ze skrecaniem Dt-75

Postprzez MELTECH » 27 Maj 2014 07:49

Piotrek0308 napisał(a):Witam

Dziękuję za cenne informacje.Już Darku sobie pobrałem jakieś schematy i teorie napraw , ale jak masz coś ciekawego to prosze wyślij. Obecnie jestem w trakcie remontu bez którego jednak by się nie obyło. Po rozkręceniu i zdiagnozowaniu stanu taśm okazało się , że obie są zaolejone wiec nie mogły sprawnie działać i zużyte. Hamulcowa 0 mm sama blacha a parciana sprzęgłowa też już w nie najlepszej kondycji ok 3 mm.Zamawiam taśmy i biorę się do naprawy:). Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam


lipinski.transport@gmail.com


Witam

jak to mówią ("piszą") dobrze że jest dobrze

odnośnie taśm i ich olejenia , ten typ tak , beznadziejne uszczelniacze

ale da się z tym żyć , jeżeli nie ma wycieków z reduktorów do środka ,

ważną sprawą jest to że być poziom olejów w reduktorach utrzymywał na poziomie nie przekraczającym MAX ( wielu a nawet bardzo wielu) użytkowników wychodzi z założenie że lepiej jest więcej wlać , no tutaj to się nie sprawdza bo zaraz odbija się to na taśmach..

jak coś to dzwoń czy pisz na e-mail w razie możliwości zawsze postaram Ci się coś podpowiedzieć.

pozdrawiam
darek
PODWOZIA DO MASZYN BUDOWLANYCH ! ! !
SERWIS - CZĘŚCI ZAMIENNE - SPRZEDAŻ MASZYN

kontakt tel. 600 099 614

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28112126

Awatar użytkownika
MELTECH
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 13:03
  • Miejscowość: Wołczyn
  • Pochwały: 3

Maszyna: wszystkie gąsienicowe

Firma: BH "GAMA"


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej