Kolego jutro postaram się wrzucić skan co do kolejności, jak będą podane momenty też podam. Mój operator moment dokręcenia ustala na wyczucie, ma 40 - letnie doświadczenie pracy na tych maszynach.
EDYCJA:
Jest to książka obsługi od Stalińca T-100, ale jeśli chodzi o silnik to jest on niemal bez zmian w porównaniu do T-130
T-100 ma 100 KM przy 1050 obr/min., pojemność 13670 ccm, wolnossący
T-130 ma ok. 160 KM przy 1250 obr/ min., pojemność 14480 ccm, Turbodoładowany.
To chyba wszystkie różnice, nie muszę chyba dodawać, że gabarytowo, wizualnie poza turbiną i ewentualnie pompą wtryskową różnic nie ma. Mechanicznie pewnie wtryski też mogą być inne, resztę niech Darek (
MELTECH) dopisze jak to przeczyta.
Jak widać w tekście momenty dokręcenia nie są podane, jest napisane natomiast aby większe śruby dokręcać rurą/ramieniem klucza o długości 1000 mm, a te mniejsze ramieniem o długości 500 mm. Jeżeli ktoś jest bardziej biegły z niemieckiego to niech na pisze, czy np. trzeba je dokręcić do oporu.
I na przyszłość jak maszyna ma inną nazwę cywilną, a pochodzi z wojska to poszukaj nazwy cywilnej, lub przynajmniej powiadom że to nazwa/typ maszyny z wojska, jak zobaczyłem oznaczenie DZ-27S w życiu bym się nie spodziewał że chodzi o Stalińca T-130.
Po wstawieniu fotki łatwiej wtedy będzie określić z czym mamy do czynienia.