Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

wymiana uszczelki pod głowica

01 Sty 2015 23:47

Marka i model maszyny: DZ-27s

Witam Panowie ma taki problem że muszę wymienić uszczelkę pod głowica w DZ-27s jednak nie posiadam na ten temat żadnych informacji a lektury które posiadam są w języku rosyjskim.Byłbym wdzięczny jeśli poosiadacie jakieś materiały które mi to trochę ułatwia lub posiadacie wiedzę na ten temat.

wymiana uszczelki pod głowica

02 Sty 2015 16:35

Kolego jaki model silnika masz? Tam jest taki sam motor jak w T-130? Czekamy na podpowiedź kolegi Darka Meltech :D

wymiana uszczelki pod głowica

02 Sty 2015 21:40

Sorry chłopki DZ-27S to nazwa wojskowa a w cywilna to T130M

wymiana uszczelki pod głowica

02 Sty 2015 23:59

Proszę umieszczać dane maszyny a przynajmniej markę w temacie! W ten sposób są widoczne w katalogu głównym co przyspiesza reakcję speców forum na problem.

wymiana uszczelki pod głowica

03 Sty 2015 10:09

Kolego kupiłeś go z wojska?

wymiana uszczelki pod głowica

03 Sty 2015 23:06

Tak, kupiłem ją z wojska. To jak pomoże ktoś

wymiana uszczelki pod głowica

04 Sty 2015 11:29

Kolego cierpliwości. Trzeba czekać na wypowiedź kolegi Darek MELTECH. Pomoże na pewno. Ile dałeś jak to nie tajemnica?

Re: wymiana uszczelki pod głowica

05 Sty 2015 15:38

Witam

Wstępnie , Dużo Zdrowia Wszystkim

Witam kolegę ,
wymieniasz uszczelkę z jakiego powodu ???
jakie są objawy???

Nie zawsze wymiana uszczelki pod głowicą rozwiązuje problem czy to będzie rosyjska czy amerykańska maszyna

jak coś to masz tel do mnie w stopce

pozdrawiam
darek

p.s.
ja też posiadam instrukcje producenckie w języku rosyjskim :D

wymiana uszczelki pod głowica

13 Sty 2015 16:41

Witam ponownie udało mi się rozebrać głowice z małym problemem przy drugiej ale poszło :D . No i teraz kolejna sprawa z jaka siłą teraz mam do kręcić te glowice i w jakiej kolejnosci.

wymiana uszczelki pod głowica

13 Sty 2015 17:59

Kolego jutro postaram się wrzucić skan co do kolejności, jak będą podane momenty też podam. Mój operator moment dokręcenia ustala na wyczucie, ma 40 - letnie doświadczenie pracy na tych maszynach.
EDYCJA:
Image
Image

Jest to książka obsługi od Stalińca T-100, ale jeśli chodzi o silnik to jest on niemal bez zmian w porównaniu do T-130
T-100 ma 100 KM przy 1050 obr/min., pojemność 13670 ccm, wolnossący
T-130 ma ok. 160 KM przy 1250 obr/ min., pojemność 14480 ccm, Turbodoładowany.
To chyba wszystkie różnice, nie muszę chyba dodawać, że gabarytowo, wizualnie poza turbiną i ewentualnie pompą wtryskową różnic nie ma. Mechanicznie pewnie wtryski też mogą być inne, resztę niech Darek (MELTECH) dopisze jak to przeczyta.
Jak widać w tekście momenty dokręcenia nie są podane, jest napisane natomiast aby większe śruby dokręcać rurą/ramieniem klucza o długości 1000 mm, a te mniejsze ramieniem o długości 500 mm. Jeżeli ktoś jest bardziej biegły z niemieckiego to niech na pisze, czy np. trzeba je dokręcić do oporu.
I na przyszłość jak maszyna ma inną nazwę cywilną, a pochodzi z wojska to poszukaj nazwy cywilnej, lub przynajmniej powiadom że to nazwa/typ maszyny z wojska, jak zobaczyłem oznaczenie DZ-27S w życiu bym się nie spodziewał że chodzi o Stalińca T-130.
Po wstawieniu fotki łatwiej wtedy będzie określić z czym mamy do czynienia.
Wyślij odpowiedź