wibako

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez seb22 » 26 Kwi 2015 13:15

Marka i model maszyny: CAT D6N LGP
Rok produkcji: 2005 ?
Numer seryjny: aly00688

Witam, mam pilny problem wymieniono 6 wtryków HEUI po regeneracji 3126 silnik.

Maszyna 5 min. pochodziła równo, odpala na plaka, potem silnik zaczął kuleć ,nierówno pracuje obniża obroty na chwile i znów podnosi rytmicznie, jakby przedmuchy na stożku wtryskiwacza, wywala błędy podczas pracy.

Spychacz d6n lgp
serv.code
036,
0164.11,
113,
0168.04
end, aly00688

Jakieś wskazówki?

Moze wyciągnąć i pozamieniać wtryski kolejnością i popatrzeć na przedmuchy, a jak nic nie będzie to nie mam pomysłu już.
Ostatnio edytowany przez seb22 26 Kwi 2015 15:49, edytowano w sumie 5 razy

seb22
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 13:07

Maszyna: CAT D6N LGP

Firma: SEBART


Reklama

simmet

CAT D6N aworja LGP aly00688

Postprzez MARIO/MECALAC » 26 Kwi 2015 13:51

Popraw pisownię. Na forum obowiązuje Netykieta. Pompa wtryskowa sprawdzona była wraz z wtryskami czy same wtryski?
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez seb22 » 26 Kwi 2015 13:55

Pompa oleju sprawdzona, 270 bar, ale na maszynie zegarem, mówimy tu o wtryskiwaczach sterowanych olejem.

seb22
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 13:07

Maszyna: CAT D6N LGP

Firma: SEBART


Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

Postprzez Cortez » 26 Kwi 2015 16:04

Po pierwsze to pytanie czy dostałeś nowy trymy do wtrysków i je zaprogramowałeś? Dwa to kwestia okablowania wtryskiwaczy nic się nie uszkodziło przy wymianie. http://kopaczka.pl/viewtopic.php?f=13&t=20856

Cortez
Młodszy operator

Maszyna: Volvo

Firma: V.D.V


CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez ksieciunio » 26 Kwi 2015 19:13

podlaczyc pod komputer ,i idczytac graficznie prace pompy (cisnienie oleju)wykre powinien byc rowny,bez zabkow,skokow cisnienia.
Sprawdzic jakie jest cisnienie wstepne paliwa powinno byc 5bar stale bez skokow ,bez spadkow cisnienia.
do diagnostyki tylko ET caterpilara .
Wtryski po regeneracji ,skad je wziales ? O ile mnie pamiec niemyli w polsce jeszcze nikt tego nierobi.
Do wtryskiwaczy powinny byc dolaczone pliki trymow .To nie ciapek gdzie co sie wsadzi to dziala.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

Postprzez seb22 » 26 Kwi 2015 20:32

Cortez napisał(a):Po pierwsze to pytanie czy dostałeś nowy trymy do wtrysków i je zaprogramowałeś? Dwa to kwestia okablowania wtryskiwaczy nic się nie uszkodziło przy wymianie. http://kopaczka.pl/viewtopic.php?f=13&t=20856


Będzie sprawdzane, w poniedziałek okablowanie, - wtryski 5 minut dobrze chodziły więc jestem ich pewien, trymy na razie pomińmy, bo tego oprócz CAT serwis reman nikt nie da,

pytanie co mogło pójść jeszcze nie tak przy wymianie,?

seb22
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 13:07

Maszyna: CAT D6N LGP

Firma: SEBART


Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

Postprzez seb22 » 26 Kwi 2015 20:47

ksieciunio napisał(a):podlaczyc pod komputer ,i idczytac graficznie prace pompy (cisnienie oleju)wykre powinien byc rowny,bez zabkow,skokow cisnienia.
Sprawdzic jakie jest cisnienie wstepne paliwa powinno byc 5bar stale bez skokow ,bez spadkow cisnienia.
do diagnostyki tylko ET caterpilara . - słuszna uwaga


Wtryski po regeneracji ,skad je wziales ? ---na priv mogę powiedzieć.



Błąd był zrobiony że cewki nie były poznaczone do danego cylindra i zarazem do starych kodów, wtryskiwacze są mechanicznie doprowadzone do fabrycznych ustawień, trymy jak wiemy są dobre na odpalenie maszyny, ale z czasem i tak wtrysk minimalnie się wyrabia i trym swoje a wtrysk swoje. Komputer dostosowuje PWM optymalnie działanie wtrysku. Mechanik najprościej powie, że coś jest nie tak z wtryskami, ale firma która to robiła , nie robi tego od wczoraj.

Był mechanik z ET, niestety nie sprawdził pompki wstępnej, tylko olejową, i wyskoczyły błędy jak w I poście, w poniedziałek sprawdzone zostanie też każdy wtrysk z osobna wizualnie.

Chodzi mi o te kody błędów najbardziej co oznaczają, tam też jest kilka czujników odpowiedziałnych za pracę i może któryś z tych błędów ich dotyczy, jakiś gorący olej podobno ten 036 coś oznacza ale nie mam manuala żeby być pewnym.

Będe analizował link powyżej ale brak tam kodów do 3126, może będą podobne od C7 i C9...
... Tak to co kolega Cortez podał jest bardzo przydatne z C7 i C9 jest ten błąd
164-11 Injector Actuation Pressure system fault - pewno są przedmuchy na stożku wtryskiwacza, nie poczyścili frezem i wtrysk nie leży dobrze, tak myślę.

seb22
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 13:07

Maszyna: CAT D6N LGP

Firma: SEBART


CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez mechanior » 27 Kwi 2015 01:05

036-0164-11
Niezidentyfikowany błąd układu aktuacji. Uszkodzenie mechaniczne systemu lub czujnika.
Błąd jest wywoływany spadkiem ciśnienia lub brakiem reakcji na jego regulację przez zmianę prądu na cewce regulatora.

Nikt w Polsce a nawet w Europie nie robi tych wtrysków PRAWIDŁOWO więc jakby sami sobie jesteście winni.
Skoro to taka tajemnica że tylko na PRIV to pewnie słabo legalnie.
Nie ma firmy która regeneruje wtryski CAT "nie od wczoraj" no chyba że masz je z USA ale to przecież żadna tajemnica.
Jak doprowadziliście wtryski MECHANICZNIE do identycznego stanu jaki miały? Wiesz po co są trymy? Sam sobie zaprzeczasz...

113-0168-04
ECM skrzyni. Błąd związany z napięciem: ładowanie, zwarcie w wiązkach, w silnikach z podgrzewaczem powietrza może świadczyć o zwarciu przewodu grzałki do masy.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

Postprzez seb22 » 27 Kwi 2015 06:03

mechanior napisał(a):036-0164-11

Nie ma firmy która regeneruje wtryski CAT "nie od wczoraj" no chyba że masz je z USA ale to przecież żadna tajemnica.

Dziękuje za opis kodów błędów. W Polsce sa już ludzie którzy to próbują robić, prawda, jednak te były robione wg. standardów USA, jak wiesz tam nie dają trymów, być może mechanicy inaczej tam do tego podchodzą. W każdym razie C9 6 szt. w innej maszynie odpaliło bez problemów. Wszystko na legalu, reklamę może zrobię jak maszyna będzie działać bez zarzutów.

Jeśli chcesz się podzielić wiedzą na temat trymów to bardzo proszę, wg. mojej wiedzy jest to kod dostosowujący wtryskiwacz do idealnego skoku cewki - porównany z idealnym wtryskiem. Ten idelny parametr może działa kilka tygodni na maszynie, każdy wtrysk zawsze się uklepuje po jakimś czasie.

Pytanie jeszcze mam czy dojdzie się pozycję wtrysku na cylindrze wg. zapisanych kodów w pamięci? Dobrze jednak by było ułożyć wtryski tak jak były przed regeneracją mimo wszystko.

seb22
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 13:07

Maszyna: CAT D6N LGP

Firma: SEBART


CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez ksieciunio » 27 Kwi 2015 08:24

Trymy sa opracowywane podczas testów sprawnego wtryskiwacza.
Amerykanie dają mimo wszystko trymy przynajmniej firma do której wysłałem zapytanie
Ostatnio edytowany przez ksieciunio, 28 Kwi 2015 07:07, edytowano w sumie 1 raz

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez mechanior » 27 Kwi 2015 11:33

Trym jest dopasowaniem prądu do uzyskanej dawki, fabryka twierdzi że różnice między poszczególnymi wtryskami mogą sięgać nawet 10 % i o to głównie chodzi natomiast z czasem pracy mogą się zmieniać maksymalnie o 3-5 % i w miarę równo w całym komplecie. Jak już kiedyś KSIĘCIUNIO napisał widać zużycie po wzroście spalania co jest też związane z korekcją.
Amerykańskie firmy regenerujące pompowtryski HEUI mają specjalne stanowiska do trymowania i program do tworzenia plików, poszukaj filmików na YT, przedstawiony jest cały proces.

Wracając do właściwego problemu: jak z wykresem ciśnienia aktuacji zadanego do uzyskanego?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

Postprzez seb22 » 27 Kwi 2015 22:10

mechanior napisał(a):
Wracając do właściwego problemu: jak z wykresem ciśnienia aktuacji zadanego do uzyskanego?


Przyjedzie mechanik z komputerem to może odpowie na pytania tym razem konkretne. Wtryski nie mają przedmuchów, zaczeła odpalać nawet bez plaka, ale i tak faluje na wolnych.

Podzwoniłem do kilku mechaniorów i jedno jest pewne CAT serwis jest na niskim poziomie, raczej chcą upchnąć towar niż wypuścić chodzący sprzęt, przyjeżdżają nie przygotowani do zajęć...

To co się może wydarzyć w układzie niby oczywiste:
1-zasyfiony filtr nie puszcza dopływu paliwa, jakiś syf może zawiesić wtryskiwacz bardzo szybko
2-pompka przepychająca paliwo do wymiany lub ssie powietrze
3-luźne przetarte kable, wtyczki - podczas drgań robią bigos
4-zwarcia jakiekolwiek może siać dookoła
5-przetarty oringi, nie dotarte stożki uszczelniające wtryski
6-brak ciśnienia rozruchowego na pompie oleju wymagane 870 psi lub więcej
7-pompa oleju nie wydatkująca cały czas - ciśnienia aktuacji zadanego do uzyskanego - patrz wyżej opis wykresu graficznego
8-uszkodzony zawór dawkujący na pompie oleju
9-uszkodzone czujniki, przewody Engine speed signal , brak połączenia IAPCV czujnik
10- uszkodzone kable komputer ECM
11- woda w paliwie - praktycznie pogrzeb wtrysków
12- olej w paliwie
13- tuleja na głowicy wokół wtryskiwacza pęknięta
14-przetarty oring na wtryskiwaczu wywala ciśnienie oleju do zlewni lub wewnętrzne roszczelnienie wtryskiwacza
15-słaba kompresja silnika
16- ciekaw jestem czy zasyfiony filtr powietrza też może mieć wpływ - pewno tak

17- w końcu trimy, mogą blokować imo imobilaizer, regulacja - podobno można tą opcje z komputerem wyłączyć i po kłopocie z trymem jestem ciekaw opini na ten temat

cała masa haczyków do odchaczenia i do wywąchania, a serwis... tylko nerwy kosztuje.
Proszę do listy dopisać swoje uwagi pewno jakieś nieścisłości lub dodatki można dopisać, szczagónie do 17 pnkt.
Nadzieja jest na rozwiązanie problemu maszyny na nierówne obroty zobaczymy co fachowcy jutro znajdą.
Ostatnio edytowany przez seb22, 30 Kwi 2015 06:59, edytowano w sumie 1 raz

seb22
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 13:07

Maszyna: CAT D6N LGP

Firma: SEBART


CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez mechanior » 27 Kwi 2015 22:45

Nie słyszałem by trymy miały cokolwiek wspólnego z IMMO, to bez sensu, one nie odcinają paliwa tylko ustalają korektę dawki (statycznie).
Jakiekolwiek problemy z przerwami w obwodzie lub czujnikami miały by odbicie w błędach aktywnych.
Pęknięta tuleja/obsada wtrysku = olej lub paliwo w układzie chłodzenia.

Jest taki jeden mądry gość na forum który nie ma czasu pisać bo zapierdziela po całej Polsce i naprawia maszyny: medyk00, to spec od diagnostyki układów paliwowych, HEUI i CR zna jak ja starego Perkinsa, chcesz do niego numer to napisz do mnie.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez ksieciunio » 28 Kwi 2015 07:15

Moze troche nienatemat ale wlasnie z powodu problemow z silnikami cat naciagnalem szefa na zakup interfejsu cat-et (oczywiscie klon) koszt pare lat temu ok400€ .zwrocil sie po pierwszych problemach z silnikiem .
Warto zaiwestowac w takie cus.
a co do tego
Kod: Zaznacz wszystko
raczej chcą upchnąć towar niż wypuścić chodzący sprzęt


zgodze sie w 100% ,chciaz caterpillar zaczal cos miarkowac gdy stracili wielu klientow na swiecie wlasnie przez dziadostwo ktore produkuja.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez mechanior » 28 Kwi 2015 20:27

Teraz Hyundai pakuje silniki CATa, są już tańsze od Cumminsa.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

Postprzez seb22 » 05 Maj 2015 10:00

Jednak dobry mechanik to podstawa, maszyna jedzie już na robotę. Przyczyna banalna, kosztowała 200 zł :woot: , zgadujcie, :lol: . w sprawie regeneracji wtrysków HEUI do 3126 i C9 można dzwonić do człowieka pod numer telefonu 783833920, http://www.silnikczesci.pl wszystko wytłumaczą i pomogą. W każdym razie maszyna odpala na dotyk i sądze że pochodzi jeszcze długo, dziękuje za pomoc, że moja lista 17 kroków wcześniej opisana komuś się przyda, choć przyczyna w tym wypadku była inna :ok: .

seb22
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 13:07

Maszyna: CAT D6N LGP

Firma: SEBART


CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez mechanior » 06 Maj 2015 01:14

Po 20h pracy jakoś nie chce mi się zgadywać...
Lista 17 kroków jest chaotyczna i niezrozumiała dla przeciętnego użytkownika, miejscami nawet bezsensowna a wytresowany mechanik jej nie potrzebuje. W 9 na 10 przypadków wina tkwi bezpośrednio we wtryskiwaczach, pozostałe przypadki są tyle marginalne i mało powtarzalne co trudne do zdiagnozowania, za każdym razem wymagają zaangażowania człowieka który zna się na rzeczy - żadne tutoriale tu nie rozwiążą sprawy bo takiej ilości związków przyczynowo-skutkowych się nie da opisać. Możemy jedynie budować bazę zaistniałych przypadków licząc że będą powtarzalne.

Odpowiem pytaniem:
- 6 cylinder nie pracuje, odcięcie wtryskiwacza na tym cylindrze nie daje zmian, silnik pracuje nierówno, słabnie pod obciążeniem, występuje dymienie na niebiesko. Pozostałe parametry OK.
Dotyczy identycznej maszyny z numerem seryjnym ALY w okolicy 1100...
Naprawa ekstremalnie droga? Nie... ale bardzo pracochłonna...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

Postprzez seb22 » 06 Maj 2015 08:54

mechanior napisał(a):Odpowiem pytaniem:
- 6 cylinder nie pracuje, odcięcie wtryskiwacza na tym cylindrze nie daje zmian, silnik pracuje nierówno, słabnie pod obciążeniem, występuje dymienie na niebiesko.


11 i 13 Pęknięta tuleja, woda idzie do paliwa w krótkim czasie wtryski się zajadą, zgadłem?

seb22
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 13:07

Maszyna: CAT D6N LGP

Firma: SEBART


CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

Postprzez ksieciunio » 06 Maj 2015 09:52

Nieprawda ,paliwo ma cisnienie 5bar a w ukladzie chlodzenia masz max 1bar ,jezeli juz to paliwo wyprze plyn z ukladu chlodzenia i silnik bedzie chlodzony olejem napedowym.
Sprawdzane organoleptycznie.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

Postprzez seb22 » 06 Maj 2015 10:06

ksieciunio napisał(a):Nieprawda ,paliwo ma cisnienie 5bar a w ukladzie chlodzenia masz max 1bar ,jezeli juz to paliwo wyprze plyn z ukladu chlodzenia i silnik bedzie chlodzony olejem napedowym.
Sprawdzane organoleptycznie.

Przy silniku 3126 ???
Organoleptycznie już takie 2 przypadki co najmniej znam z opowieści ludzi którzy to przeszli, przy wymianie wtrysków zalecane wymiana tych tulej na głowicy też, a jak jedna jest przegrzana to na pewno wszystkie trzeba.

seb22
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 26 Kwi 2015 13:07

Maszyna: CAT D6N LGP

Firma: SEBART


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej