Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

07 Maj 2015 00:39

Zupa w chłodnicy to dobry trop ale tutaj nic podobnego nie było.
Po prostu pękł popychacz na zaworach ssących a ja zrobiłem 600km z wtryskiwaczem w kieszeni :wall: maszynę diagnozowałem 10km od domu...
Myślenie stereotypami nie zawsze się sprawdza...
Potwierdzam zdanie księciunia, woda 1.5 bar a paliwo 2-4... ZAWSZE PALIWO W WODZIE nigdy na odwrót! I to potwierdza nieszczelność tulei osadczych SLEEVE zarówno w MUI jak i HEUI.
Może być jeszcze olej w paliwie gdy w HEUI dojdzie do przestrzelenia uszczelnień między magistralą ciśnienia aktuacji (100 bar i więcej) a magistralą zasilania paliwem (5 bar).

Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

07 Maj 2015 08:28

mhm..Przykład z popychaczem pouczający. Dlatego mechanik zawsze będzie potrzebny.
Jednak trzeba myśleć też o powrocie , tam jest przecież 0,3 bara, woda też tam się przebije, przypadek wody w filtrze jest potwierdzony na stówę. Zakłócenie powrotu wpływa na pracę silnika.

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

07 Maj 2015 12:31

niema takiej opcji ,zawor cisnieniowy wkrecony w glowice tam gdzie jest powrot paliwa z glowicy ,przewod powrotny idzie do baku,a co zatym idzie w glowicy zawsze panuje nadcisnienie 5bar.

Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

07 Maj 2015 12:40

Według moich danych tam jest zawór na powrocie 0,3 bara i woda była na filtrze paliwa, nie chcę się upierać ale tak to było i specyfikacja 3126 to potwierdza.

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

07 Maj 2015 17:59

Pomysl logicznie skad sie bierze woda w filtrze paliwa? Poza tym w silnikach stosuje sie plyn chlodniczy nie wode, jezeli juz tak bardzo wspierasz sie specyfikacjami cat-a powinienes to wiedziec, jak również powinienes wiedziec dlaczego powinno stosowac sie plyn chlodniczy a nie wode i nie chodzi tutaj o temperature zamarzania tudziez wrzenia.

Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

07 Maj 2015 18:06

Proszę Cię, wiadomo że w żargonie woda to płyn chłodniczy. Myślę że ten wątek jest wyczerpany.

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

07 Maj 2015 20:04

To co bylo w filtrze ?
woda czy plyn ?
I odpowiesz na moje pytanie dlaczego powinno sie stosowac odpowiedni plyn w ukladzie chlodzenia ?

Re: CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków H

07 Maj 2015 22:03

Skoro wywołany zostałem do tablicy- odpowiedzią będzie historia z życia. Kiedy to jeszcze cała Polska "jeździła" maluchami, syrenkami, warszawkami, nyskami itd. dziadek zakupił Nissana Sunny. Co zrobił szanujący się mechanik w mieście z płynem chłodniczym - nie wiadomo. Natomiast nalał jakiegoś badziewia i pompkę wody (tak się mówi ale wiadomo że ta pompa przepycha płyn chłodniczy- żeby była jasność) szlak trafił do tego stopnia że skrzydełka zostały pożarte - płyn chłodniczy też ma moc pożerania materii. Tyle na ten temat mogę powiedzieć - mam nadzieję że na 3 z plusem odpowiedziałem - panie profesorze?

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

08 Maj 2015 06:56

Na 3+ można uznać,ale nie wytłumaczył es dlaczego tak się stało ze skrzydełka na pompie zniknęły.

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

10 Maj 2015 15:40

Długo nie wymieniany płyn zamienia się w mieszaninę kwasów organicznych które "mają moc pożerania". Dlatego powinno się go wymieniać po maksimum 3 latach. Też już miałem przypadki skorodowanych wirników pomp wody i zeżartych korków (broków) w bloku czy głowicy a nawet dziur w aluminiowych obudowach rozrządu (Perkins).

Zaworek na powrocie 0.5 bar ale w układzie podczas pracy zawsze panuje nadciśnienie rzędu 3-5 bar, po zgaszeniu silnika pewna ilość wody może dostać się do układu paliwowego jednak znacznie wcześniej widać efekty w postaci ropy w chłodziwie.

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

10 Maj 2015 18:39

Co do zmiany plynu w mieszanine kwasow to rowniez mozliwe lecz zdarza sie bardzo rzadko i trawi glownie nieruchome elementy ukladu chlodzenia (korki ,zaslepki).
Przyczyna zniszczenia np lopatek pompy ,albo wzerow na zewnetrznych powierzchniach tulei cylindrowych jest kawitacja.
Wskutek przeplywu cieczy z duza predkoscia pojawiaja pechzyki powietrza ktore powoduja wyplukiwanie metalu. To bardzo niekorzystne zjawisko.

Nie wiem jak w 3126 ale w c9 zawor jest ustawiony na 5bar, m.in. aby rowniez w ukladzie wtryskowym zlikwidować zjawisko kawitacji.

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

10 Maj 2015 18:48

Kawitacja wirnika pompy tak ale jak wyjaśnisz to na tulejach które przecież stoją w miejscu?
W 3126 MUI jest 0.5 bara a w 3126B są już HEUI.

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

10 Maj 2015 18:58

zauwaz ze uszkodzenia wystepuja zawsze z jednej strony tulei po przeciwnej stronie do kierunku z ktorego nadchodzi chlodziwo.
Kiedys mialem taki silnik 3056 w ktorym tulej sucha byla przezarta na wylot.
Niestety niemam zadnych fotek tego silnika.

Co potrafi kawitacja mozna zobaczyc tutaj:
http://www.full-ahead.net/Silownia/syst ... itacja.htm
http://www.mahle-aftermarket.com/eu/pl/ ... witacjatul

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

11 Maj 2015 21:12

Piszą że to nie wina ruchu wody a pulsowania powierzchni pod wpływem ruchu TŁOKA.

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

13 Maj 2015 07:44

mechanior napisał(a):Piszą że to nie wina ruchu wody a pulsowania powierzchni pod wpływem ruchu TŁOKA.


Można polemizować biorąc pod uwagę przykłady ksieciunio, bo np. w takiej rurze nie ma tłoka. :roll:

CAT D6N Lgp awaria układu paliwowego, wymiana wtrysków HEUI

13 Maj 2015 22:36

W jakiej rurze?
Wyślij odpowiedź