Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Kody błędów D6N LGP

30 Kwi 2015 13:11

Marka i model maszyny: CAT D6N LGP
Rok produkcji: 2004
Numer seryjny: ALY01147

Witam.
Mam problem, w spycharce zapaliła się i mruga czerwona kontrolka układu skrzyni biegów.
Pojawiły się błędy:
030 0819.02
113 0168.04
113 0622.02
113 0668.12
Spycharka pracuje normalnie.
W ostatnim czasie zauważyłem że silnik bardzo nie ładnie pracuje po odpaleni tak jakby odpalał na trzy cylindry, później kolejno dołączają następne. Po rozgrzaniu słychać nierówną pracę cylindrów (falowanie). Pompowtryski HEUI rok po wymianie regenerowane, zakupione w serwisie CAT-a. Czy ma to coś wspólnego z wyświetlanymi błędami?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam .

Kody błędów

03 Maj 2015 20:39

030 0819 02 błąd komunikacji monitora, błędny, przerywany sygnał
113 0168.04 niskie napięcie ładowania
113 0622.02 przełącznik - bieg wyżej (upshift) , błędny, przerywany sygnał
113 0668.12 dźwignia zmiany biegów, uszkodzenie urządzenia lub jego komponentu

030 oznacza błąd odczytany przez monitor
113 raportuje ECM skrzyni
036 to błędy z ECM silnika

W systemie HEUI nie ma czujników które by kontrolowały pracę systemu wtrysku PALIWA. jedynym możliwym do odczytania parametrem jest ciśnienie aktuacji czyli to które uruchamia wtryski (ciśnienie oleju silnikowego).

Sprawdzaliście pompę na obecność opiłków? Szczelność układu? Gniazda i oringi? Paliwo w płynie chłodzącym? Olej w paliwie? Jakiego oleju używacie w silniku?

Re: Kody błędów

04 Maj 2015 14:56

Dzisiaj podłączyłem komputer i wykasowałem błędy(tyle tylko potrafię), pozostał tylko jeden błąd 113 0622.02 który nie da się usunąć .Czy jest możliwość namierzenia co się gdzie stało, może ta usterka występowała już w innych maszynach ?
Jaki jest najprostszy sposób na sprawdzenie pompy paliwa jakie ma mieć ciśnienie i jak sprawdzić obecność obecność opiłków.

Kody błędów D6N LGP

05 Maj 2015 23:29

Błąd który jest czynny/aktywny nie da się usunąć, co z resztą pytań?
Czemu pytasz o kody skoro masz komputer? Po podpięciu wszystko widać.

Kody błędów D6N LGP

06 Maj 2015 08:50

Wymieniłem komplet filtrów paliwowych , oleju silnika oczywiście olej po odpaleniu na drugi dzień jest wszystko OK, silnik ładnie równo pracuje. ON czysty , płyn chłod. czysty. Jak pytałem o kody nie miałem bladego pojęcia jak podpiąć komputer i teraz nie jest wiele lepiej. Kolega który ty się zajmował wyjechał. Pytam o możliwość usunięcia usterki mechanicznie.Może jest miejsce w spycharce gdzie często przewody ulegają uszkodzeniu ,zwarciu powodując tym samym wyświetlanie się błędu aktywnego 113 0622.02.przełącznik - bieg wyżej (upshift) , błędny, przerywany sygnał. Maszyna jak do tej pory pracuje normalnie czyli: jazda nie słabnie, biegi zmieniają się normalnie.Teraz pytanie gdzie szukać problemu w przyciskach zmiany biegów w wtyczce tej z tylu bo chyba tam jest wejście do sterowania biegami czy może w czujnikach ?

Kody błędów D6N LGP

07 Maj 2015 00:02

Skoro problem jest z włącznikiem nie szukaj w czujnikach. Przełącznik jest podpięty do komputera.
To górny przycisk pod kciukiem na manetce kontroli jazdy.
Działa? Zmienia bieg w górę?

Re: Kody błędów D6N LGP

07 Maj 2015 07:22

Od czasu do czasu zdarzy się że po naciśnięciu górnego przycisku bieg wyżej nie przeskoczy.
Zamówię nowy przycisk , jeżeli nie ma zwarcia na przewodach od tego przycisku może będzie dobrze.

Kody błędów D6N LGP

10 Maj 2015 15:44

To chyba wyjaśnia pojawianie się błędu. Tylko dlaczego tak długo musiałem to z ciebie wyciągać?

Re: Kody błędów D6N LGP

12 Maj 2015 14:01

Bo nasz operator jak się okazuje jest strasznie tajemniczy.

Kody błędów D6N LGP

12 Maj 2015 23:00

Nie jest przystosowany do obsługi zdalnej :patyk: , następnym razem mu powiedz że jak nie będzie się streszczał to zapłaci za serwis :ok:
Wyślij odpowiedź