ropa w chłodnicy spycharki

ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez karolinagilka » 30 Lis 2015 13:06

Marka i model maszyny: spycharka CAT
Numer seryjny: 963c

Panowie pomocy!
Jaka może być przyczyna pojawienia się ropy w chłodnicy spycharki CAT 963c???
Jakieś rady, sugestie?
Będę baardzo wdzięczna:)
Ja szukam, mąż naprawia!
Pozdrawiam

karolinagilka
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 30 Lis 2015 12:58

Maszyna: Spycharka cat 963c

Firma: CRAFT


Reklama

TRAXTAD Traxtad

ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez ksieciunio » 30 Lis 2015 18:18

Poszly oringi na ktoryms z wtryskiwaczy albo obluzowała sie tulejka ochronna na koncu wtryskiwacza.
w obu wypadkach wtryskiwacze do wyjecia.MOze byc drogo.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez mechanior » 01 Gru 2015 23:10

Numer seryjny...

Kutwa obiecałem że się nie będę buldoczył o regulamin ale zaczyna mnie to przerastać...

MARKA I MODEL: CATERPILLAR 963C
NUMER SERYJNY : NA TABLICZCE ZNAMIONOWEJ MASZYNY!!!!

To nie jest SPYCHARKA tylko ŁADOWARKA ale tego się nie czepiam bo rzeczywiście jak coś ma gąski i lemiesz to każdemu by się wydawało że to spych...

Tam siedzi silnik 3116, pompowtryski są osadzone na tulejach z miedzi, ich rozszczelnienie powoduje przedostawanie się paliwa do płaszcza wodnego.
Dwa wyjścia: demontaż głowicy i wysłanie do nas do wymiany tulei osadczych lub
wezwanie autoryzowanego serwisu CATa i wymiana tulei na silniku bez demontażu głowicy ale w "autoryzowanej" cenie.
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 16555
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 644

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez Sylwester Dt-75B » 13 Sty 2016 09:22

Witam

Po co odrazu serwis lub demontaż głowicy. Tak jak i w serwisie tak rownież we własnym zakresie należy wymontować wtryskiwacze i majac w ręku nowe tuleje z miedzi zmierzyć średnicę otworu.
Następnie dobrać do tego odpowiedni gwintownik dospawać do tego gwintwnika pręt metalowy z możliwością zamintowania na tym pręcie obciążenia w formie udaru. Na końcu preta wspawać nakretkę by móc wkręcić gwintownik w otwór.
Po wkręceniu w otwór starej tulei udarem z łatwością wymontujemy tuleję.
Następne trzeba zamontować nową i tak na wszystkich gniazdach wtryskiwaczy.

To forum jest od tego by sobie pomagać nie zarabiać na innych.

Pozdrawiam

Sylwester Dt-75B
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 30 Gru 2015 09:18

Maszyna: DT -75B

Firma: VW


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez ksieciunio » 13 Sty 2016 09:49

Oczywiscie,pod warunkiem ze potrafisz to zrobic i zrobisz to tak ze historia sie niepowtorzy.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez Sylwester Dt-75B » 13 Sty 2016 10:40

Gdybym tego nie potrafił to nie pisał bym tego na forum.

Pozdrawiam

Sylwester Dt-75B
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 30 Gru 2015 09:18

Maszyna: DT -75B

Firma: VW


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez mechanior » 13 Sty 2016 11:33

Jeśli twój post dotyczy silnika 3116 to następnym razem zgłoszę się do Ciebie. Jeśli dasz gwarancję na 12 miesięcy i fakturę to obiecuję że dostaniesz minimum jedno zlecenie w miesiącu.

Demontaż gniazd jest prosty.
Ciekawe dlaczego pominąłeś etap WPRASOWANIA TULEI... do którego trzeba posiadać specjalną obrotową walcarkę za ponad 2000 pln netto... bez niej problem powtórzy się po maksymalnie kilkudziesięciu godzinach pracy jeśli nie od razu po pierwszym odpaleniu silnika. Tuleje są "luźno" pasowane i nie uzyskają szczelności po zwykłym wciśnięciu/wbiciu.
Do tego jeszcze ważna jest głębokość osadzenia wtryskiwaczy bo to wpływa na tzw "timing" czyli ustawienie dawki i momentu wtrysku, wymagana dokładność to 0.02mm i w celu jej uzyskania oraz odpowiedniej szczelności należy odpowiednio po rozwalcowaniu tulejek obrobić powierzchnię przylgni do zamka wtryskiwacza... o tym nic jakoś nie piszesz?
Robiłem to dziesiątki razy, gdybym tego nie wiedział przecież nie pisałbym na forum. :mrgreen:
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 16555
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 644

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez Sylwester Dt-75B » 13 Sty 2016 13:33

Nie mam doświadczenia z tym silnikiem o którym piszesz ale jeżeli urządzenie serwisowe przy naprawie serwisowej przez mechanika nie wynaga demontażu głowicy to jesteś w stanie wprasować taką tuleję w gniazdo. Urządzeniem za 2000 netto bo podobna cena urzadzenia do obróbki gniazd świec żarowych przy uszkodzeniu gwintu i to również wykonujesz sam.
Więc jeżeli Ty dajesz na to gwarancję tylko rok a za usługę zgarmiesz tyle co kosztuje przyrząd więc lepiej kupić przyrząd.
Biorąc pod uwagę właściwości termiczne oraz wytrzymałość na rozciąganie a w tym przypadku na ściskanie. Stopy miedzi są bardzo podatne na szybkie wypracowanie ze wzgledu na panujące środowisko pracy w tym silniku temperatura, wibropulsacja wtryskiwaczy oraz ciśnienie gazów po stronie komory sprężania.
Ja osobiście kupił bym przyrząd wiedząc o tym że za rok muszę ponownie wykonać naprawę.
Demontaż głowicy silnika to są dodatkowe koszta części i w efekcie gwarancja na rok + części i za rok ponownie.

Pozdrawiam
Sylwester

Sylwester Dt-75B
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 30 Gru 2015 09:18

Maszyna: DT -75B

Firma: VW


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez mechanior » 13 Sty 2016 19:14

Sylwester Dt-75B napisał(a):To forum jest od tego by sobie pomagać nie zarabiać na innych.

Jak na 10ty post to odważna krytyka, zalecam dokładniejszą lekturę forum, jest w nim wiele informacji których udostępnienia spędza sen z oczu wielu serwisom w kraju i poza nim.
Zamiast rzeczowych wypowiedzi walisz z grubej rury oskarżając innych o próbę naciągania na kosztowne usługi... fajnie by było żebyś jeszcze wiedział o czym piszesz i komu stawiasz takie zarzuty.

Sylwester Dt-75B napisał(a):Gdybym tego nie potrafił to nie pisał bym tego na forum.


Sylwester Dt-75B napisał(a):Nie mam doświadczenia z tym silnikiem o którym piszesz

Zdecyduj się chłopie, najpierw próbujesz zabłysnąć i doradzać a nie robiłeś tego nigdy w tym silniku i masz o tym niewielkie pojęcie.
Generalnie słaby start, przynajmniej w tym dziale...

Stacjonarnie wykonujemy ten zabieg na odpowiedniej maszynie co gwarantuje kilkukrotnie większą dokładność i wytrzymałość niż obróbka ręcznym urządzeniem w terenie, tak samo frezowanie odbywa się na urządzeniu do obróbki gniazd zaworowych z cyfrowym układem pozycjonowania narzędzia/materiału.
Prawidłowo wykonana wymiana wytrzymuje kilka/kilkanaście lat, okres jest zależny od kultury obsługi, obciążenia i typu pracy silnika.
Nie zdarzyło nam się jeszcze by jakikolwiek silnik wrócił po takiej naprawie po raz wtóry z tym samym schorzeniem. (Prowadzę serwis od ponad 10 lat)
Główną przyczyną uszkodzenia jest brak odpowiedniej obsługi silnika a w tym przypadku nie zachowanie interwałów wymiany płynu chłodzącego i stosowanie go w niskiej jakości albo wręcz zalewanie układu wodą. Z czasem glikol zamienia się w silnie korozyjną substancję która wraz z kawitacją niszczy materiał tulei osadczych. Nie bez wpływu jest też zaniedbanie regulacji i wymian pompowtryskiwaczy których nieprawidłowa praca powoduje nadmierne obciążenia termiczne obsad i ich sąsiedztwa.

Ciekawe kto z posiadaczy takiego silnika (maszyny z takim silnikiem) zdecyduje się na zakup urządzenia serwisowego za 2000 pln jak niewielu ma zwykły solidny klucz 16/18 niezbędny w codziennej jego obsłudze... ludzie oszczędzają na filtrach, paliwie i wymianach, gdyby tego nie robili to urządzenie serwisowe było by im po prostu zbędne...
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 16555
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 644

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez Sylwester Dt-75B » 13 Sty 2016 20:03

Nie twierdzę że nie wykonujesz w swojej firmie fachowej i precyzyjnej naprawy.
Uważam na podstawie tego co piszesz że masz doświadczenie i umiejetności i wykonujesz tą naprawę ptofesjonalnie.
Ja nie jestem laikiem a dla mnie 2000 netto to nie są grube pieniadze gdy w chodzi w grę precyzyjna naprawa w dodatku na maszynie na ktorej bym zarabiał.
Grdybyś powiedział że przyrząd kosztuje 200000 netto to to są grube pieniadze zgadza się.
Pracuję od lat w motoryzacji i wiem co piszę.
Nie każdy użytkownik bądź właściciel dba o to czym pracuje a potem się dziwi że naprawa kosztuje i że te maszyny zachodnie są bardzo drogie w naprawie.
Odobiście przez moje doświadczenie zawsze stosuję się do technologii montażu według wytycznych producenta. A informacje w dobie internetu są ogólnie dostępne.
Nie krytykuję Twojej pracy wrecz przecienie " chylę czoło ku doświadczonym specjalistom w branży motoryzacyjnej". Napisałem o tym że można to wykonać we własnym zakresie kupując przyrząd bo dla mnie to codzienność. Więc osobiście nie uważam tego za coś obraźliwego bo nacodzień pracyję specjalistycznymi przyżadami a powiem że niektóre z nich według polskiej myśli technologichnej można by udoskonalić.
Materiałoznastwo tutaj jest główną podstawą techniki produkcji podzespołów produkiwanych przez producenta po toby naprawiać w autoryzowanym serwisie a nie na własną rękę bądź w profesjonalnej firmie.
Jestem na tym forum od niedawna i jestem miło zaskoczony tym że wszystcy tutaj dzielą się swoim doświadczeniem i pomagają sobie wzajemnie.
Osobiście uważam że to nie na żeczy niemiżliwych a do wsztstkiego potrzeba chęci i doświadczenia a ja jestem z tego pokolenia które radzi sobie ze wszystkim to też tak pisałem.
Jeżeli Cię obraziłem moją poprzednią wypowiedzią to nieświadomie bo nie o to mi chodziło i myślę że wiesz o czym mówię. Nie namzamiaru nikogo tutaj obrażać wrecz przeciwnie chcę tutaj pogłębiać własną wiedzę jak również dzielić się swoim doświadczeniem.
Napisałeś że w dyskusjach na tym portalu biorą udział osoby dla których problemy danej tematyki to chleb powszedni i to jest bardzo widoczne na podstawie jezyka technicznego jakim piszą.
Moja wypowiedź na Twoją odpowiedź mogła być zbyt chaotyczna bo nie znam jeszcze osób za co przepraszam.

Pozdrawiam
Sylwesterś

Sylwester Dt-75B
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 30 Gru 2015 09:18

Maszyna: DT -75B

Firma: VW


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez mechanior » 14 Sty 2016 00:12

Ja się nie obrażam, uwielbiam dyskutować na takie tematy, zwłaszcza gdy jest z kim.
Jak poczytasz głębiej forum i poobracasz się pomiędzy ludźmi w terenie to zobaczysz jaka jest czasem mentalność użytkownika/właściciela maszyny: 15 pln to majątek, ty wydasz 2000 na narzędzie a on każdą dyche obejrzy 2 razy zanim wyda na sprzęt który zarabia na jego życie... mógłbym pisać o tym godzinami.
Zdecydowanie zbyt często mam do czynienia z takimi ludźmi.
Na szczęście jest wielu przeczących temu stereotypowi i zaglądają czasem na to forum :D.
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 16555
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 644

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


Re: ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez Darecki1112 » 09 Mar 2016 19:38

Wymianę tulejek sleeve robi się bez demontażu głowicy z silnika, mam cały potrzebny sprzęt i da się to zrobić bez problemu.
Chyba wam się nie chce jeździć do klienta skoro każecie sobie przywieźć głowicę na stół.
SERWIS I SPRZEDAŻ CZĘŚCI
GLIWICE tel. 886 793 007

Awatar użytkownika
Darecki1112
Pomocnik operatora

  • Posty: 90
  • Rejestracja: 11 Lis 2012 13:55
  • Miejscowość: GLIWICE
  • Pochwały: 1

Maszyna: CAT


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez ksieciunio » 09 Mar 2016 21:12

Zeppelin Power Systems nie daje gwarancji na tak wykonana naprawe ......

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez mechanior » 09 Mar 2016 23:51

A kolega Darek daje taką gwarancję.

Darecki1112 napisał(a):Chyba wam się nie chce jeździć do klienta skoro każecie sobie przywieźć głowicę na stół.

No pewnie że nie: to ja jadę ją zdemontować, to przecież też pieniądz a przecież o to chodzi.
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

Online

  • Posty: 16555
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 644

Maszyna: Caterpillar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez PiatyElement » 10 Mar 2016 00:52

Sorry, że dorzucę offtopa, do tej dyskusji, ale:

Sylwester Dt-75B napisał(a):To forum jest od tego by sobie pomagać nie zarabiać na innych.

Nie wiem kolego po co robisz takie oskarżenia i wprowadzasz jałowe dyskusje, skoro Mechanior, chyba pomógł w 100%. Napisał przyczynę usterki, i zasugerował dalszą drogę postępowania. A jeżeli użytkownik się zna to sobie sam naprawi. Biorąc pod uwagę, że nie wiedział o przyczynie to się raczej nie zna .... więc sam tego raczej nie zrobi, przynajmniej porządnie. Rozumiał bym cię, gdyby odpowiedź Mechaniora była treści: "wiem, ale nie powiem, przywieź do nas to naprawimy". Zaznaczę jeszcze, że skoro: MECHANIOR udzielił odpowiedzi użytkownikowi o przyczynie, miał pełne prawo zaoferować swoją odpłatną pomoc, a zmuszać do tego nikogo nie zmuszał - więc nie wiem w czym robisz problem.

Sylwester Dt-75B napisał(a):Gdybym tego nie potrafił to nie pisał bym tego na forum.

To, że ty potrafisz ( bo się tym zajmujesz), nie oznacza, że zwykły użytkownik sobie z tym poradzi. Większość nie może sobie poradzić ze sprawdzeniem podstawowych rzeczy (poczytaj forum), a ty od razu rzucasz użytkownika do samodzielnego remontu silnika .... Pomyśl, jak użytkownik pójdzie za twoją radą i coś spierdzieli .... do kogo będzie miał pretensję? Przecież sugerowałeś, że to będzie proste ...... Pomijam fakt, że najpierw doradzasz to jako prostą usterkę, a później twierdzisz, że nie masz doświadczenia z tymi silnikami.

Sylwester Dt-75B napisał(a):Osobiście uważam że to nie na żeczy niemiżliwych a do wsztstkiego potrzeba chęci i doświadczenia

I uważasz, że każdy operator maszyny ma doświadczenie w remontach silnika ????

Sylwester Dt-75B napisał(a):Napisałeś że w dyskusjach na tym portalu biorą udział osoby dla których problemy danej tematyki to chleb powszedni i to jest bardzo widoczne na podstawie jezyka technicznego jakim piszą

Zazwyczaj są to osoby, które więcej doradzają i dzielą się wiedzą, niż szukają pomocy.

Sylwester, nie traktuj tego powyżej, jako mój atak na ciebie, tylko jako fakt, że chce ci uświadomić, że z tymi poradami dla użytkowników trzeba jak z jakiem. Nie raz pomimo działania w najlepszej intencji, w zamian słyszy się jeszcze pretensje.

Darecki1112 napisał(a):Chyba wam się nie chce jeździć do klienta skoro każecie sobie przywieźć głowicę na stół.

Darecki, każdy robi jak uważa. Ty lubisz na świeżym powietrzu na łonie natury, inny woli na stole. Metody są różne. Ważne aby efekt był skuteczny i wart ceny.

Myślę, że użytkownik dostał to co chciał ( przyczynę problemu), i dalej sam podejmie decyzję o naprawie samodzielnej, lub z pomocą serwisu.

Poza tym, że ciekawie dyskutujecie w kwestii sposobu napraw ( mówię serio, czekam na dalszy rozwój ) .... zwrócę waszą uwagę, że jak ostatnio tradycja tego forum każe, najbardziej zainteresowana osoba, jest najmniej zainteresowana. Poza przedstawieniem problemu, brak jakiejkolwiek odpowiedzi, co do dalszych kroków i działań ...... jak zawsze zresztą, po pierwszym poście.
Ciekawe, czy kolejny jedno strzałowiec ..... czy kobieta po prostu nie chce wam przeszkadzać .... :lol:

Pozdrawiam.
tel 502-273-455, e-mail: piaty.element@poczta.onet.pl
Pomogłem? Wciśnij POCHWAŁA. To nie boli.
Obsługuję i naprawiam WMB: AMMAN SIM, MARINI - składałem. Elektronika Maszyn Budowlanych. HOBBY Szturanie różnych rzeczy patykiem :patyk:

Awatar użytkownika
PiatyElement
Fachoperator

  • Posty: 679
  • Rejestracja: 20 Lut 2009 16:10
  • Miejscowość: Płock
  • Pochwały: 39

Maszyna: Żółta

Firma: .


ropa w chłodnicy spycharki

Postprzez Sylwester Dt-75B » 10 Mar 2016 06:26

Dziękuję za uwagi i postaram się dostosować do wskazówek. Super forum bo ma zasady i można znaleźć osoby posiadajace ogrom wiedzy.
Pozdrawiam Sylwester

Sylwester Dt-75B
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 30 Gru 2015 09:18

Maszyna: DT -75B

Firma: VW


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

tytul

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej