Strona 1 z 2

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 30 Gru 2015 12:57
przez Sylwester Dt-75B
Witam Wszystkich.
Jestem tutaj nowicjuszem ale jak większość z Nas chcącym podzielić się własnym doświadczeniem jak również problrmami dotyczącymi mojej maszyny. Od niedawna jestem właścicielem spycharki produkcji rosyjskiej znanej chyba na całym Świecie:) jest to Dt-75B. Mój problem dotyczy również skrętu tak jak w temacie i również w prawą stronę. Lecz w przypadku mojej spycharki taśmy oraz bębny są pozbawione wycieków oleju z przekładni. Taśma prawego hamulca jest przepalona a grubość okładzin jak nowa oraz bęben jest chropowaty. Wiem że bywały przypadki że taśma przyklejała się do bębna i go nagrzewała. Właśnie grzeją mi się hamulce z prawej strony i nie mogę nim praktycznie wogóle skręcać. Oczywiście to wszystko jest do naprawienia i to też uczynię ale mam pytanie bo nie posiadam karalogu i nie chcę bez potrzeby demontować tego czego nie należy bo jednak fabryczny montaż zapewnia precyzyjne osiowe połaczenie tak ważnych podzespołów jak przekładnia główna z zwolnicą. Zastanawiam się nad wybianą również obu bębnów i okładzin tylko czy aby wymontować bebny muszę zdemontować zwolnicę czy też jest możliwość przez dekiel rewizyjny w zwolnicy osi przekładni wycofanie wału tak by móc wymontować bębny. Bo wymiana taśm nie potrzebuje wymontowania bębnów ale przypuszczam że nowa taśma nie pomoże bo tam też może być właśnie problem chropowatego bębna hamulca a może coś jeszcze. Bardzo proszę o wypowiedzi osob znajscych temat techniczny po to by nie zaśmiecać tego forum. Pozdrawia Sylwester

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 30 Gru 2015 18:37
przez bastekwa
witam z mojego punktu widzenia to masz problem nie z hamulcem,a z dokładną regulacją sprzęgieł bocznych bo hamulce ci hamują skoro są przypalone.zaś sprzęgła nie rozłączają napędu i maszynka nie skręca w zadany mu kierunek.jutro wrzucę fotki tylko zeskanuje.bęben hamulcowy wyłazi tylko poprzez zwaloną zwolnicę.pozdro.

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 30 Gru 2015 21:32
przez rysiekk82
Prawdopodobnie masz dużo brudu w komorach sprzęgieł i nie luzują sie

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 02 Sty 2016 16:08
przez Sylwester Dt-75B
Witam.
Kolego bastekwa przeprowadzałem regulację na wiele sposobów stosujac się do instrukcji jak i konsultacji doświadczonych operatorów tej spycharki i z mojego punktu widzenia coś tak jakby podpierało taśmy boczne te blisko zwolnic tak jak kolega rysiekk82 stwierdził że to brud. Podejrzewam że być może bład regulacji a może i brud w dolnej części tam gdzie jest regulacja odległości taśmy od bębna. Moja maszyna nie jest wyeksploatowana tak jak większość ktore są dostępne w sprzedaży i może przez to że wiecej stała jak pracowała tam zebrała się rdza. Zapomniałem dodać że prawdopodobnie poprzedni właściciel wymienił taśmy i być może ich dobrze nie wyregulował bo prawa taśma zewnetrzna ta przy zwolnicy jest przepalona tak jakby cały czas była zetknieta od dołu z bębnem bo jak przejadę niewielki odcinek to dymi się z przdzialu hamulec sprzęgło po prawej stronie. Spycharka jest nieużywana bo nia nie pracuję ale chcę usunać ta usterkę.
Pozdrawiam
Sylwester

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 02 Sty 2016 16:25
przez bastekwa
jak się dymi to jest za mocno pociągnięty hamulec i ewidentnie nie rozłącza ci sprzęgło.jak pociągniesz obie wajchy do siebie to maszyna zatrzymie się?jeszcze jedno albo jak mówisz,że się dymi to masz przeciek oleju ze skrzyni na taśmy.

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 05 Sty 2016 08:25
przez Sylwester Dt-75B
Właśnie w tym problem że z hamulcem jest coś nie tak bo bęben jest chropowaty a z tym żeby się zatrzymał po pociągnięciu za sprzęgła było różnie bo przeprowadzalem różne regulacje taśm by sprawdzić co jest grane. Za 2,5 miesiaca będę próbował coś z tym zrobić bo teraz nie jestem w Kraju.
Pozdrawiam Sylwester

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 05 Sty 2016 16:01
przez bastekwa
no to masz odpowiedź :było różnie.to musi na dotyk działać za każdym razem.a bęben hamulcowy może mieć wżery grubości palca i będzie skręcać.zjadłem jedną parę zębów na tym i żałuję bo 2 nie chcą rosnąć haha.

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 06 Sty 2016 08:21
przez Sylwester Dt-75B
Dziękuję bardzo za te cenne informacje i to że dzielisz się ze mną swoim doświadczeniem które żeby zdobyć tak jak sam napisałeś potrzeba dużo czasu.

Czyli sprzęgła muszą działać na dotyk to też ważna informacja. Mam doświadczenie z MTZ 82 tam jak to w rosyjskiej maszynie nie wszystko działa na dotyk to też myślałem że w spycharce podobnie.

Być może tak jak piszesz, dwa problemy jakiś wyciek od strony zwolnicy po prawej i jeszcze dodatkowo podparta taśma od dołu na regulacji. Mogła być nieszczelność w dekielkach regulacji odległości taśmy od dołu. Przez to mogło się dostać coś do środka ( ziemia, piasek itp.) i to też podważa. Czy z simeringów ma nie być żadnych zapoceń?

Oczywiste że jeżeli olej dostanie się w przestrzeń między tarczę a bęben to będzie poślizg ze względu na jego właściwości smarność i lepkość to nie podlega dyskusji ale czy powinny być zapocenia. Wiem również dobrze że w przypadku DT-75 stan oleju w przekładni głównej jak i zwolnicach, lepiej jest jak jest ciut mniej od wymaganego właśnie po to by nie było wycieków.

Przy tych nagrzaniach bębna mógł ucierpieć również simering na zwolnicy tak że pewnie bez demontażu zwolnicy się nie obędzie. Będę miał trzy dni na tą naprawę myślisz że to wystarczy? Bo jak to z rosyjskim sprzętem bywa wszystko dokręcone większym momentem niż powinno :D.

To twierdzisz że chropowaty bęben nie ma wpływu na skręcanie, gdy wszystko pozostałe jest ok? Bo jak już to wszystko wymontuję to będę miał dostęp do tego by go też wymienić. Zobaczę jaka cena i może też wymienię na nowy. Simeringi polecasz rosyjskie czy nowoczesne? Tzn dwuwargowe jakiegoś dobrego producenta? Z doświadczenia wiem że rosyjskie są bardziej wytrzymałe i mniej się zużywają ale pytam bo może polecasz inne.

Szukam też cały czas katalogu napraw z tym ciężko. Różne sklepy oferują xero ale chciał bym oryginalny katalog. Nie masz kogoś kto taki ma i chciał by odsprzedać?

Pytanie z innej beczki. Mam instrukcje do spycharki ale starszej takiej gdzie jest jeszcze wzmacniacz momentu jak i dodatkowa dźwignia przy dźwigniach sprzęgieł. Czy taki wzmacniacz momentu jest również w nowocześniejszej konstrukcji tzn z 1989 roku?

Czy też już jest zautomatyzowany i wbudowany w skrzynię biegów? W tej instrukcji którą mam jest info że układ chłodzenia mieści 40 l płynu chłodzącego oczywiście zależy z pewnością od silnika czy 100 KM czy 75 KM. Ja u siebie znalazłem tylko dwa krany w bloku i chłodnica. Jakieś około 30 l płynu wypuściłem, czy jest jeszcze coś chłodzone płynem z układu chłodzenia? Bo mrozy są duże co prawda Był tam płyn ale tylko do -18 stopni i mam obawy czy aby na pewno tylko blok i chłodnica czy coś jeszcze?

Rozpisałem się przepraszam że aż tyle pytań ale masz doświadczenie, a ja takich ludzi darzę ogromnym szacunkiem i "chylę czoło" dlatego też tyle pytań.
Pozdrawiam Sylwester

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 06 Sty 2016 10:26
przez bastekwa
kurde teraz to żeś popłynął haha.zacznę od końca:warto odkręcić przewody przy silniczku rozruchowym bo on też jest chłodzony wodą i tam może ciut zostać,ta 3 wajcha to wajcha sprzęgła a ty masz zapewne w prawej nodze bez wspomagania,uszczelniacze mogą być byle jakie nie patrz na markę,wyciek może być tylko i wyłącznie ze skrzyni biegów nie ze zwolnic.te 3 dni to masa czasu,najgorzej będziesz miał ze zwaleniem samych zwolnic,tam od środka taka blaszka jest zabezpieczając.katalog części i napraw mam oryginalny do kilku wersji ale to tylko i wyłącznie do użytku własnego i ciężko by mi było odsprzedać oryginały ale wiem kto ma i by się go pozbył.jeśli o czymś zapomniałem to sorki napisz chętnie odpowiem.pozdrawiam.

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 06 Sty 2016 11:45
przez Sylwester Dt-75B
Był zalany płynem ktory miał temp zamarzania -18 stopni został wypuszczony nie ma kto mi teraz tego wypuścić z silniczka rozruchowego może ryski nateriał nie puści to tylko silniczek a nie blok silnika :D. Katalog jak oryginał bo ja potrzebuję do DT -75B to kupię od twojego znajomego jak ma do odsprzedania :D Nie rozumiem tego co napisałeś z tym wzmacniaczem mocy w prawej nodze. W prawej nodze jest sprzęgło potem dwa hamulce i sprzęgła reczne tzn dźwignie a ten wzmacniacz mocy? Jest jeszcze problem że wyskakują mi biegi ale to może przez to że z hamulcem jest problem i dobrze się nie zazębiaja koła przez eodziki ktore potrzebują luzu neutralnego

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 06 Sty 2016 13:15
przez bastekwa
to ty pisałeś o wzmacniaczu,a w deciku takiego czegoś nie ma.były wersje właśnie z tą 3 wajchą ale to jest normalne sprzęgło takie samo jak ty masz w nodze.wyskakujące biegi to problem takich cięgien z płaskowników wchodzących z boku skrzyni,to są takie blokady biegu jak wciskach sprzęgło to odblokowuje a jak jedziesz to bieg jest zahamowany i nie wyskoczy.

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 06 Sty 2016 14:57
przez Sylwester Dt-75B
Teraz lepiej się wczytałem w to co napisałeś że to dźwignia sprzęgła tak u mnie jest w prawej nodze przyznam że mi ciężko na początku do tego się przyzwyczaić :D. Tylko z tymi wyskakującymi biegami też się zastanawiam.
Katalog mi potrzebny i to bardzo :D . Cztery miesiące temu był do kupienia za 40 zł ale przegapiłem sprawę :cry:

EDIT MODA:

Zapytałem Cie o ten wzmacniacz bo naczytałem się o tym w instrukcji do starszej wersji przez to że było kilka wersji a ja mam nowszy model informacje są niesprecyzowane.
Te cięgna to wodziki czy jakiś inny rodzaj mechanizmu i czy zawsze po wciśnięciu sprzęgła wyskakują?
Jest tam też taki przewód elektryczny który jest przerwany czy to czujnik temperatury oleju skrzyni czy też czujnik związany ze zmianą biegów?

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 06 Sty 2016 15:41
przez MARIO/MECALAC
Czy przed wysłaniem Posta możesz przeczytać coś napisał ? bo nie idzie rozszyfrować, Jak piszesz elaborat :banan: to chociaż go podziel bo w całości ciężko się czyta

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 06 Sty 2016 21:34
przez Sylwester Dt-75B
Ok. Przepraszam za elaboraty i zastosuję się do wskazówek.

Pozdrawiam
Sylwester

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 11 Sty 2016 07:16
przez Sylwester Dt-75B
Bastekwa podaj jakieś namiary na kolegę z katalogiem do decika bo chętnie kupię.

Pozdrawiam
Sylwester

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 22 Sty 2016 22:20
przez Sylwester Dt-75B
Jaki udźwig na podnośniku ma DT -75B bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 22 Sty 2016 22:42
przez Brandix
Cytuję (na podstawie dostępnych mi informacji):
"Udźwig przy położeniu środka ciężkości umownego ciężaru na osi podnoszenia i ciśnieniu roboczym 100 kG/cm2 i dla współczynnika sprawności układu = 0,85 - wynosi 1400" (jednostki nie podano, ale raczej chodzi o kg) - ciekawa i rozbudowana definicja udźwigu...
Dane dotyczą ciągnika DT-75 ale w danych o oprzyrządowaniu roboczym i pomocniczym DT-75B nic nie jest napisane o udźwigu - jedynie informacja, że wszystkie pozostałe dane charakterystyki technicznej odpowiadają danym charakterystyki technicznej ciągnika DT-75.

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 23 Sty 2016 09:35
przez Sylwester Dt-75B
Tą definicję udźwigu mam Brandix z Twojego katalogu tyle że właśnie bardzo dziwna.
Potrzebuję 1500 kg i ciut więcej dzwigać na podnośniku.
Zastanawiam się czy podniesie.

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 23 Sty 2016 14:33
przez bastekwa
sorki za niepisanie brak czasu.katalogi poszły w komin przy przenosinach siedziby firmy.1.5t to decik podnosi z palcem w nosie.on przy zbyt ciężkim ładunku podnosi cały przód do góry a nie tył heheh.

Problemy ze skrecaniem Dt-75

PostWysłany: 23 Sty 2016 19:04
przez Sylwester Dt-75B
Bastekwa ramiona wytrzymują te 1,5 T nic nie pęknie? Podniesie też 2 T? Czy przy takim obciążeniu 1.5 do 2 T twierdzisz że przod podniesie? Ma lemiesz z przodu ktory też waży nie mało.
Wiem że w decie w wersji rolniczej były jakieś pomocnicze siłowniki ale szczegółw nie znam. Wiesz coś o tym?
Pisałeś że po wciśnięciu sprzęgła rozłacza biegi zawsze tak jest?