Strona 1 z 2

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 02 Sty 2016 13:17
przez aaa551
wyciek.JPG
Witam zakupiłem Stalinica T-130 dla własnych potrzeba , i ma problem jak się rozgrzeje jest wyciek oleju silnikowego z obudowy sprzęgła?

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 02 Sty 2016 13:41
przez peckiel
Dolej olej i jedź dalej. U mnie cieknie odkąd mam, czyli jakieś dwa lata. Tu nie ma cudów. Kolega z forum mi kiedyś powiedział, jak kupiłem swojego Stalina: cieknie olej? dolej i przejmuj się. Gorzej jak przestanie lecieć, to znaczy, że go nie ma. :mrgreen:
Ze zwolnic też mi cieknie to poszedłem za radą i zrobiłem mieszaninę z oleju 80W90 i smaru ŁT 43. Mieszadło do wiertarki i pojechali. Smaruje i przestało lecieć.

No chyba, że dzieje się coś jeszcze po za wyciekiem to wtedy inna sprawa.

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 02 Sty 2016 14:02
przez aaa551
Dziękuje Bardzo za poradę i Pozdrawiam

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 02 Sty 2016 14:33
przez peckiel
40 km ode mnie jest żwirownia na której chodzi około 10 stalinów. Widziałem kiedyś jak chłopy się dobierali do roboty uszczelniacza. Kabina szła w górę na początku. Ja u siebie zaglądałem, bo też cieknie u mnie tak jak u ciebie. Widok samego sprzęgła i jego rozebrania mnie zniechęcił, a te chłopy na tej żwirowni co chwila któregoś ćwiczą w rozbiórce.
U mnie ubytków tyle jest, że dolewam 3 litry na 20 godzin, a czasem nawet więcej. Tyle, że ja swojego używam sporadycznie na żwirowni.

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 02 Sty 2016 16:09
przez aaa551
hehe.. no to ładnie , to więcej będzie kosztowała robota niz on jest wart. Ktoś powiedział że trzeba silnik wyjmować żeby to uszczelnić, że przez ten wyciek ma spadek ciśnienia

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 02 Sty 2016 16:38
przez peckiel
U mnie ciśnienie oleju na zimnym jest około 4 bar, ale jak się nagrzeje to nawet 1 nie ma. Już rozmawialiśmy z ojcem, że trzeba będzie remont robić, ale rozmawiałem z ludźmi którzy mają to u każdego tak samo jest. Po za tym, moc ma, dymi tyle ile musi, turbo słychać tak więc jak działa to nie ma sensu ruszać. Myślę, że jak na każdy ruski sprzęt przystało to wycieków nie zlikwidujesz dokładnie.
Mam filmiki na youtube jak spycham nim.

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 06 Sty 2016 13:58
przez mechanior
Spadek ciśnienia smarowania ma niewiele wspólnego z wyciekami NA ZEWNĄTRZ.
Zastanów się ile oleju musiało by wylecieć z silnika przy ciśnieniu 4 bar skoro w kranie z wodą w domu masz około 3 bar!!
Przecieki wpływające na ciśnienie smarowania są WEWNĄTRZ silnika (panewki, pompa oleju itp), te które są NA ZEWNĄTRZ są spowodowane zużyciem uszczelnień i powierzchni z nimi współpracujących np wału...
Są silniki w których pewne założenia konstrukcyjne nie pozwolą na całkowite usunięcie wycieków, nie tylko ruski, Perkinsy też ciekną... niektóre stare konstrukcje maja w tym miejscu SZNUR ŁOJOWY a nie simmering.
Czasem taki wyciek jest spowodowany wzrostem ciśnienia w silniku np przez zatkaną odmę.

Re: Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 06 Sty 2016 20:56
przez dawidk
Rusek tak ma, one chyba już na placu przy fabryce zostawiały po sobie pamiątkę. Gdyby czasem przestało cieknąć, to gaś szybko i sprawdzaj poziom oleju, pewnie się właśnie skończył :P:P:P

Re: Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 06 Sty 2016 21:47
przez TRANSKOP81
nie no nic nie powinno cieknąć ,wystarczy odrobina chęci i pomysłowości przy składaniu ,np.ja zamiast silikonu używam kleju do wklejania szyb .do uszczelnienia wału najlepiej założyć dobry kierunkowy simering i cudów nie ma

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 06 Sty 2016 22:31
przez peckiel
Ja tam w swoim nie walczę z wyciekami. Fakt można tak ja kolega poprzednik pisze. Mój stalin działa jak najlepsza spycharka mimo wycieków. Na żwirownię do spychania sporadycznie nie ma nic lepszego.

P.S. Kończy mi się cierpliwość do pisania z smartfona z przewidywaniem tekstu. Nie będę kończył żeby nie padały tu wulgaryzmy.

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 06 Sty 2016 23:08
przez mechanior
Peckiel, kup se tableta z klawiaturą i wyłącz sugestie...
Btw skoro masz siłę korygować sugestie by napisać wulgaryzm... to chyba nie jest tak źle :D

Klej do szyb? Poliuretan?!? Rozbierałeś już coś po sobie?
Bo ja miałem kiedyś okazję coś takiego pruć i autor tego uszczelnienia dostał pełną pakę "towaru"...
Ehhh... a na rynku są takie doskonałe pasty uszczelniające.
Ja wszystko składam na Renzosil i każdemu polecam, nadaje się w każde miejsce nawet tam gdzie jest kilka milimetrów szczeliny.
Wypróbowane od lat, na każdej możliwej aplikacji: silniki, chłodzenie, skrzynie biegów, mosty, obudowy hydromotorów i pomp, zamiast uszczelek płaskich lub na uszczelki, zamiast oringów lub z nimi, w dużych szczelinach i tam gdzie stosuje się klejenie cienkowarstwowe metal/metal (skrzynie biegów).

Re: Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 07 Sty 2016 09:25
przez TRANSKOP81
Zgadza sie rozbieranie jest delikatnie utrudnione lecz w niektorych miejscach to akurat nie ma znaczenia a skutecznosc 100% poza tym ja robie dla siebie wiec mam świadomośc

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 07 Sty 2016 21:23
przez mechanior
"delikatnie utrudnione"??
Czy demontaż korpusu skrzyni biegów za pomocą suwnicy można tak nazwać?
A demontaż pokrywy zwolnicy palnikiem?
Miałem nawet kiedyś przypadek przyklejonej na ten wynalazek głowicy... DRAMAT!
Też suwnica poszła w ruch...

Re: Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 07 Sty 2016 22:15
przez TRANSKOP81
no ja jak raz przykleiłem mise w DT75 to 5 kilo trotylu poszło żeby rozdzielić :lol: a wystarczyło natłuścić jedną stronę klejonej powierzchni

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 07 Sty 2016 22:27
przez mechanior
TRANSKOP81 napisał(a):a wystarczyło natłuścić jedną stronę klejonej powierzchni


Genialne w swojej prostocie a działa :D, swoją droga czekałem aż to napiszesz...

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 07 Sty 2016 22:40
przez TRANSKOP81
:ok:

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 08 Sty 2016 12:35
przez grzegorz200
..co do wycieków w stalinie.kiedys jak byłem w fabryce MTZ-eta w Mińsku , to inżynier produkcji powiedział, że "ruskie" sprzęty nie ciekną..one znacza miejsca w których były..zalecenia- obserwować wycieki , co by w nie nie wdepnąć , bo śliskie i można o gąsienice zęby wybić

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 12 Sty 2016 12:59
przez MELTECH
Witam

1. olej leci z uszczelniacza na wale korbowym ( 1/2 kołka drewnianego fi10)
uszczelnić to można jedynie przy zdjętej obudowie panewki głównej

2. olej leci z wspomagania sprzęgła głównego ( oring na walku ten w obudowie )

3. olej leci ze skrzyni biegów przez kołnierz na wale górnym ( uszkodzony odrzutnik na wale górnym)


trzy wersje do wyboru w zależności jaki to olej i gdzie ubywa

wg mojej oceny to jest olej silnikowy ( dość czarny "przepalony")

EDIT MOD:


peckiel napisał(a):U mnie ciśnienie oleju na zimnym jest około 4 bar, ale jak się nagrzeje to nawet 1 nie ma. Już rozmawialiśmy z ojcem, że trzeba będzie remont robić, ale rozmawiałem z ludźmi którzy mają to u każdego tak samo jest. Po za tym, moc ma, dymi tyle ile musi, turbo słychać tak więc jak działa to nie ma sensu ruszać. Myślę, że jak na każdy ruski sprzęt przystało to wycieków nie zlikwidujesz dokładnie.
Mam filmiki na youtube jak spycham nim.



to normalne na zimnym , mniej normalne na rozgrzanym

zamiast remontować może należy wyregulować na listwie przy filtrze oleju ???

EDIT MOD:


peckiel napisał(a):Dolej olej i jedź dalej. U mnie cieknie odkąd mam, czyli jakieś dwa lata. Tu nie ma cudów. Kolega z forum mi kiedyś powiedział, jak kupiłem swojego Stalina: cieknie olej? dolej i przejmuj się. Gorzej jak przestanie lecieć, to znaczy, że go nie ma. :mrgreen:
Ze zwolnic też mi cieknie to poszedłem za radą i zrobiłem mieszaninę z oleju 80W90 i smaru ŁT 43. Mieszadło do wiertarki i pojechali. Smaruje i przestało lecieć.

No chyba, że dzieje się coś jeszcze po za wyciekiem to wtedy inna sprawa.



ta rada będzie kosztować tyle ile waży staliniec 14 t x 1,00zł./na złomie/

jeżeli cieknie to należy wymienić element uszkodzony a nie pchać smar do środka

jeżeli cieknie od środka koła napędowego to labirynt duży
jeżeli cieknie na zewnątrz to labirynt mały

i tyle w temacie uszczelnienia


pozdrawiam
darek

Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 12 Sty 2016 21:18
przez mechanior
Wiesz po co masz opcje EDYTUJ?
Informuję, że po to, by nie pisać 3 postów jeden pod drugim w odstępie 3 minut bo to wbrew zasadom!

Re: Staliniec Wyciek Oleju

PostWysłany: 12 Sty 2016 21:25
przez peckiel
MELTECH napisał(a):
peckiel napisał(a):Dolej olej i jedź dalej. U mnie cieknie odkąd mam, czyli jakieś dwa lata. Tu nie ma cudów. Kolega z forum mi kiedyś powiedział, jak kupiłem swojego Stalina: cieknie olej? dolej i przejmuj się. Gorzej jak przestanie lecieć, to znaczy, że go nie ma. :mrgreen:
Ze zwolnic też mi cieknie to poszedłem za radą i zrobiłem mieszaninę z oleju 80W90 i smaru ŁT 43. Mieszadło do wiertarki i pojechali. Smaruje i przestało lecieć.

No chyba, że dzieje się coś jeszcze po za wyciekiem to wtedy inna sprawa.



ta rada będzie kosztować tyle ile waży staliniec 14 t x 1,00zł./na złomie/

jeżeli cieknie to należy wymienić element uszkodzony a nie pchać smar do środka

jeżeli cieknie od środka koła napędowego to labirynt duży
jeżeli cieknie na zewnątrz to labirynt mały

i tyle w temacie uszczelnienia


pozdrawiam
darek


Chyba nie bardzo tyle będzie kosztować skoro długo czas działa i nic się nie dzieje i nie tylko u mnie.
Btw, robotę miał zrobić, zrobił. Teraz jakby nawet po 1 zł to i tak się zwróci :mrgreen:

Poprawiłem błedy kolegi z edycją postów.

P.S. Dziękuję za pocztówkę z życzeniami Świąteczno Noworocznymi :D