Strona 1 z 1

Staliniec T-130 regulacja zaworow

PostWysłany: 19 Maj 2016 18:57
przez Aloiz
Marka i model maszyny: Staliniec T-130
Rok produkcji: 1986

Witam, od jakiegoś czasu mam problemy z zapaleniem dużego silnika w spycharce Staliniec T-130 , odpalana jest na mały silnik rozruchowy, czasem trzeba kręcić minute aby duży zaskoczył, aktualnie zrobiona jest pompa wtryskowa + wtryski i dalej jest problem z odpaleniem, tzn. daje czarny dym ale nie może załapać. padło podejrzenie ze trzeba podregulować luzy na zaworach, Niestety nie znam wartości jaki ma być luz zaworowy. Może ktoś się orientuje i podpowie, ewentualnie na co zerknąć aby poprawić rozruch dużego silnika. :)

Staliniec T-130 regulacja zaworow

PostWysłany: 20 Maj 2016 08:28
przez Tomasz-51
Myśle że w takiej maszynie o tak precyzyjnej konstrukcji jak zrobisz 0.30 na ssącym i wydechu będzie ok. aby nie były podparte. Jak kiedyś Mieliśmy stalińca T100 bylo to samo ale żeby nie męczyć małego silnika to strzał samostartu w okienko kolektora ssącego i "stalin" palił od strzała.

Re: Staliniec T-130 regulacja zaworow

PostWysłany: 20 Maj 2016 09:02
przez MELTECH
Wielkość luzu zaworowego dla zaworów ssących i wydechowych jest jednakowa i wynosi 0,3mm .

pozdrawiam
darek

Staliniec T-130 regulacja zaworow

PostWysłany: 20 Maj 2016 12:25
przez Aloiz
Dzięki Panowie za informacje, napisze czy jest poprawa :)

Sprzęt odpalił, regulacja zaworów nie była potrzebna, pominęliśmy jedno odpowietrzniki na pompie za sekcjami.

:)

Staliniec T-130 regulacja zaworow

PostWysłany: 31 Sie 2020 16:34
przez Piotrek1984
Odgrzebie trochę temat :) Mam dokładnie ten sam sprzęt, silnik benzynowy startuje, przełączamy na diesla - kręci, dymi sapie ale nic poza tym. Jakieś pomysły?