wibako

Spycharka staliniec t130 t170

Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez PRZEMAZ » 16 Paź 2016 12:45

Marka i model maszyny: Staliniec

Jaka jest różnica miedzy staliniec 130 a 170? Jaka jest waga 130 a jaka 170 ,jaka moc silników ,jakie wymiary wysokość ,długość ,szerokość .A jakie wielkości lemieszy ile m. Jakie spalanie i różnice w budowie. Chcę kupić stalinca ale nie wiem jakiego,proszę o informację.
przemaz

PRZEMAZ
Młodszy operator

  • Posty: 135
  • Rejestracja: 26 Cze 2007 10:42
  • Miejscowość: KURZETNIK

Maszyna: Case 580,DT75,Rumunek,O&K,Liebherr,Faun,Star200.

Firma: ''PRZEMAZ''


Reklama

simmet

Re: Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez MELTECH » 18 Paź 2016 13:33

witam

T-130 a T-170 nie ma różnicy w tym co kupujesz bo te maszyny przeszły juz takie modyfikacje przez swoich właścicieli że nie ma to znaczenia .

dla zasady powiem (napiszę) Ci tak jak to powinno być

T-130
silnik 160KM *
Wymiary gabarytowe spycharki
- długość 5100mm
- szerokość 3200mm
- wysokość 3087mm
- masa spycharki 16040kg
- masa ciągnika 14030kg
Maksymalny prześwit bez zagłębiania ostrogi w grunt 407mm
Rozstaw gąsienic 1880mm
Rozstaw osi 2478mm
Średni nacisk na grunt 0,59 /kg/
Obroty przy mocy znamionowej 1250 obr/min
Liczba cylindrów 4
Średnica x skok tłoka 145x205mm
Stopień sprężenia 14
Pojemność skokowa silnika 13,53dm3
Kolejność pracy cylindrów 1-3-4-2

Od 1986 r. spycharki są wyposażone w rozruszniki elektryczne silnika głównego ( instalacja elektryczna 24V) i tutaj już zaczyna się mniej więcej wersja T-170 , różnica jest już w wersjach reduktorów bocznych ( T-170 mniej awaryjne , łatwo poznać bo koło napędowe gwiazda jest przykręcana na 14 śrub) . W T-170 silniki mają już średnicę tłoka 150mm a T-130 typowy D-160 silnik ma 145mm

Spalanie
silnik D-160 ( typowy w T-130 ) ~11l na mtg
silnik D-180 ( typowy w T-170 ) ~13l na mtg

ale znowu pojawia się możliwość taka , że ktoś ma przerobione pompy wtryskowe i zmienione są sekcje
normalnie T-130 silnik D-160 przy niskim obciążeniu pracuje na 2 cylindrach podczas przejazdu przód/tył bez obciążenia
w wersji D-180 (spycharka T-170) sekcje wszystkie są takie same i spycharka pracuje ciągle na 4 cylindrach

T-130 kabina na uszczelce , T-170 kabina na 4 poduszkach

pług standardowo , 3100mm na 1300mm skosowany ( nie kupuj z prostym bo to większość jest badziewia z wojska i na silniki rozruchowe)

jeżeli kupujesz to szukaj:
gwiazdy na 14 nakrętek mocowane
rozruch na 24V
pług skosowany

jak dobrnąłeś do końca to ok :D

pozdrawiam
darek
PODWOZIA DO MASZYN BUDOWLANYCH ! ! !
SERWIS - CZĘŚCI ZAMIENNE - SPRZEDAŻ MASZYN

kontakt tel. 600 099 614

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28112126

Awatar użytkownika
MELTECH
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 13:03
  • Miejscowość: Wołczyn
  • Pochwały: 3

Maszyna: wszystkie gąsienicowe

Firma: BH "GAMA"


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez PRZEMAZ » 18 Paź 2016 21:51

Bardzo dziękuję za te wszystkie informacje i dane techniczne. Więc szukam chyba 170. Jeszcze jedno pytanie jeśli chodzi o gwiazdy na 14 śrub. Ostatnio rozmawiałem z starym operatorem i mówił że lepiej na 10 srub gwiazdy.No i teraz się zakręciłem.Pozdrawiam.
przemaz

PRZEMAZ
Młodszy operator

  • Posty: 135
  • Rejestracja: 26 Cze 2007 10:42
  • Miejscowość: KURZETNIK

Maszyna: Case 580,DT75,Rumunek,O&K,Liebherr,Faun,Star200.

Firma: ''PRZEMAZ''


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez mechanior » 18 Paź 2016 23:34

Jak jest realizowanie odcięcie 2 cylindrów przy braku obciążenia? Zależy od położenia przepustnicy?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez MELTECH » 19 Paź 2016 07:15

mechanior napisał(a):Jak jest realizowanie odcięcie 2 cylindrów przy braku obciążenia? Zależy od położenia przepustnicy?


nie :)

regulator odcina + 2 rodzaje sekcji w pompie wtryskowej

PRZEMAZ napisał(a):Bardzo dziękuję za te wszystkie informacje i dane techniczne. Więc szukam chyba 170. Jeszcze jedno pytanie jeśli chodzi o gwiazdy na 14 śrub. Ostatnio rozmawiałem z starym operatorem i mówił że lepiej na 10 srub gwiazdy.No i teraz się zakręciłem.Pozdrawiam.


operator jak operator na swoim musi postawić :)

ja w tym sprzęcie jestem już 18 lat , zajmuję się naprawami nie usługami i widzę czego i ile tego naprawiamy

szukaj na 14 śrub z nakrętkami

i jeszcze jedno , patrz czy mają pompki wstępnego olejenia ( z prawej strony silnika 10 cm nad deklem bocznym od miski olejowej, ma ona za zadanie wstępne smarowanie turbiny
wczoraj mi się przypomniało ale już było późno.

pozdrawiam
PODWOZIA DO MASZYN BUDOWLANYCH ! ! !
SERWIS - CZĘŚCI ZAMIENNE - SPRZEDAŻ MASZYN

kontakt tel. 600 099 614

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28112126

Awatar użytkownika
MELTECH
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 13:03
  • Miejscowość: Wołczyn
  • Pochwały: 3

Maszyna: wszystkie gąsienicowe

Firma: BH "GAMA"


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez peckiel » 19 Paź 2016 18:03

Ja mam T-130, przerobiony na rozrusznik 24V z Kraza. Nie mogę na niego narzekać. Robotę robi, mało pali, części tanie (polecam kolegę MELTECH :D ). Powiem tak, zależy ile na niego masz roboty. Jak sporadyczne przypadki jak u mnie to znajdź dobrego 130 tylko na rozrusznik. Mój pracował wcześniej na hałdach piachu przy Wiśle.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez mechanior » 19 Paź 2016 21:20

Jak regulator odcina to znaczy że zależy od położenia przepustnicy bo sekcje różnie reagują na wysunięcie suwaka... tak to rozumiem, tylko czy to coś daje poza mułowatą dynamiką?
Znam kilka systemów odcinania zbędnych cylindrów w dieslach i nie tylko...
Ten o którym rozmawiamy ma odprężanie?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez PRZEMAZ » 19 Paź 2016 22:28

Jeszcze raz wielkie dzięki.
przemaz

PRZEMAZ
Młodszy operator

  • Posty: 135
  • Rejestracja: 26 Cze 2007 10:42
  • Miejscowość: KURZETNIK

Maszyna: Case 580,DT75,Rumunek,O&K,Liebherr,Faun,Star200.

Firma: ''PRZEMAZ''


Re: Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez MELTECH » 20 Paź 2016 07:14

mechanior napisał(a):Jak regulator odcina to znaczy że zależy od położenia przepustnicy bo sekcje różnie reagują na wysunięcie suwaka... tak to rozumiem, tylko czy to coś daje poza mułowatą dynamiką?
Znam kilka systemów odcinania zbędnych cylindrów w dieslach i nie tylko...
Ten o którym rozmawiamy ma odprężanie?
TAK


no taka myśl CCCP :D

tej mułowatej dynamiki nie odczuwa się ( z przekazu operatorów , ja nie praktykowałem nigdy jazdy )

pozdrawiam
PODWOZIA DO MASZYN BUDOWLANYCH ! ! !
SERWIS - CZĘŚCI ZAMIENNE - SPRZEDAŻ MASZYN

kontakt tel. 600 099 614

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28112126

Awatar użytkownika
MELTECH
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 13:03
  • Miejscowość: Wołczyn
  • Pochwały: 3

Maszyna: wszystkie gąsienicowe

Firma: BH "GAMA"


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez Piotr mc 85 » 21 Paź 2016 12:23

MELTECH napisał(a):witam

T-130 a T-170 nie ma różnicy w tym co kupujesz bo te maszyny przeszły juz takie modyfikacje przez swoich właścicieli że nie ma to znaczenia .

dla zasady powiem (napiszę) Ci tak jak to powinno być

T-130
silnik 160KM *
Wymiary gabarytowe spycharki
- długość 5100mm
- szerokość 3200mm
- wysokość 3087mm
- masa spycharki 16040kg
- masa ciągnika 14030kg
Maksymalny prześwit bez zagłębiania ostrogi w grunt 407mm
Rozstaw gąsienic 1880mm
Rozstaw osi 2478mm
Średni nacisk na grunt 0,59 /kg/
Obroty przy mocy znamionowej 1250 obr/min
Liczba cylindrów 4
Średnica x skok tłoka 145x205mm
Stopień sprężenia 14
Pojemność skokowa silnika 13,53dm3
Kolejność pracy cylindrów 1-3-4-2

Od 1986 r. spycharki są wyposażone w rozruszniki elektryczne silnika głównego ( instalacja elektryczna 24V) i tutaj już zaczyna się mniej więcej wersja T-170 , różnica jest już w wersjach reduktorów bocznych ( T-170 mniej awaryjne , łatwo poznać bo koło napędowe gwiazda jest przykręcana na 14 śrub) . W T-170 silniki mają już średnicę tłoka 150mm a T-130 typowy D-160 silnik ma 145mm

Spalanie
silnik D-160 ( typowy w T-130 ) ~11l na mtg
silnik D-180 ( typowy w T-170 ) ~13l na mtg

ale znowu pojawia się możliwość taka , że ktoś ma przerobione pompy wtryskowe i zmienione są sekcje
normalnie T-130 silnik D-160 przy niskim obciążeniu pracuje na 2 cylindrach podczas przejazdu przód/tył bez obciążenia
w wersji D-180 (spycharka T-170) sekcje wszystkie są takie same i spycharka pracuje ciągle na 4 cylindrach

T-130 kabina na uszczelce , T-170 kabina na 4 poduszkach

pług standardowo , 3100mm na 1300mm skosowany ( nie kupuj z prostym bo to większość jest badziewia z wojska i na silniki rozruchowe)

jeżeli kupujesz to szukaj:
gwiazdy na 14 nakrętek mocowane
rozruch na 24V
pług skosowany

No to mój już jest niezły Tuning ( takiego już kupiłem) sprzedawca twierdził że to T-170, ale chyba jednak to 130.
-Silnik bez obciążenia nie chodzi 2 cylindrach
-rozruch małym 2-cyl. benzyniakiem
-instalacja 24V
-rocznik 1991 znalazłem na głowicy bo tabliczki brak
-pług skosowany
-tylne koła całe bez segmentów przykręcane na 10 śrub

Nie zgadza mi się pojemność skokowa, co nie znaczy że tak nie jest. W książce od T-100 mam 13 760 ccm, 1050 obr., a gdzieś w necie znalazłem że T-130 lub 170 (nie pamiętam) ma 14 480 cmm. Jak to jest Darek?

mechanior napisał(a):Jak regulator odcina to znaczy że zależy od położenia przepustnicy bo sekcje różnie reagują na wysunięcie suwaka... tak to rozumiem, tylko czy to coś daje poza mułowatą dynamiką?

Regulator obrotów, tak mi operator móił przerobił na T-100 ze 35-40 lat. Paliwo na środkowe 2 cylindry odcinane jest zależnie tylko od obciążenia - położenie przepustnicy nie ma żadnego znaczenia tak samo odcina na wolnych jak i maksymalnych obrotach, czyli na luzie też będzie pracował na 2 nawet na max. gazie. Żadnej "mułowatości" nie czuć, puszczasz sprzęgło i prostu zaczyna pracować na 3 lub 4 cylindry nie zależnie od obrotów. Bez obciążenia przez może góra sekudę pracuje na 4 gary, przy bardzo gwałtownym dodaniu gazu - jak wejdzie na max. obr. znów pracuje na 2.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez MELTECH » 21 Paź 2016 13:35

tuning to tuning :D

producent podaje :

model D180.111-1
Rodzaj silnika Czterosuwowy wysokoprężny, z turbodoładowaniem, multi-paliwowy
Moc robocza, kW (KM) 132 (180) przy 1250 obr / min
Margines moment,% co najmniej 25
Stopa paliwa przy mocy roboczej, g / kWh (g / HPH) nie więcej niż 218 (160)
Liczba cylindrów 4
Objętość robocza, L 14,48
Średnica, mm 150
Skok tłoka w mm 205
układ chłodzenia ciecz


ja podawałem dla silnika D-160 , średnica tłoka 145mm , to wyżej jest dla silnika gdzie średnica tłoka jest 150mm

co nie zmienia faktu , że pojemność jest jak dużeeeeeeeeeee wiadro :roll:

Piotr mc 85 napisał(a):Regulator obrotów, tak mi operator móił przerobił na T-100 ze 35-40 lat. Paliwo na środkowe 2 cylindry odcinane jest zależnie tylko od obciążenia - położenie przepustnicy nie ma żadnego znaczenia tak samo odcina na wolnych jak i maksymalnych obrotach, czyli na luzie też będzie pracował na 2 nawet na max. gazie. Żadnej "mułowatości" nie czuć, puszczasz sprzęgło i prostu zaczyna pracować na 3 lub 4 cylindry nie zależnie od obrotów. Bez obciążenia przez może góra sekudę pracuje na 4 gary, przy bardzo gwałtownym dodaniu gazu - jak wejdzie na max. obr. znów pracuje na 2.


w 100% racja , może źle dobrałem słowa ale Ty opisałeś to idealnie :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
jak pisałem jestem teoretykiem i nigdy nie siadałem do spycharki ( świnie na warsztacie mi nie pozwalają :bangin: )
PODWOZIA DO MASZYN BUDOWLANYCH ! ! !
SERWIS - CZĘŚCI ZAMIENNE - SPRZEDAŻ MASZYN

kontakt tel. 600 099 614

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=28112126

Awatar użytkownika
MELTECH
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 13:03
  • Miejscowość: Wołczyn
  • Pochwały: 3

Maszyna: wszystkie gąsienicowe

Firma: BH "GAMA"


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez PRZEMAZ » 21 Paź 2016 21:50

Panowie na co zwrócić szczególnie uwagę przy zakupie stalinca? Co i jak posprawdzać? Pozdrawiam.
przemaz

PRZEMAZ
Młodszy operator

  • Posty: 135
  • Rejestracja: 26 Cze 2007 10:42
  • Miejscowość: KURZETNIK

Maszyna: Case 580,DT75,Rumunek,O&K,Liebherr,Faun,Star200.

Firma: ''PRZEMAZ''


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez mechanior » 21 Paź 2016 22:12

Skąd sekcja "wie" że jest obciążenie? No wie tylko wtedy gdy suwak którym porusza regulator odśrodkowy przesuwa się dodając gazu... ot cała filozofia... dla mnie to po prostu "dodanie gazu" ale rozumiem różnice w postrzeganiu pewnych procesów :wink:

Ale wyjaśnienie Piotra było jednak czytelniejsze :faja:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez Piotr mc 85 » 22 Paź 2016 08:28

Romek nie wiem jak to działa, raz, może dwa siedziałem za sterami przez chwilę, więc pojęcie mam takie co mi operator tej maszyny powie. Jak pisałem wyżej, nie ważne jakie są obroty, silnik pracuje na 2 gary (niekoniecznie na luzie, podzcas jazdy przy minimalnym obciążeniu też pracuje na dwa cyl.) dostaje obciążenie i włączają się kolejne 1 lub 2 garki w zależności od wielkości obciążenia, bez dotykania manetki gazu. Ot i tyle, tak to wygląda, że tak powiem wizualnie, technicznie to musi się obeznany fachowiec wypowiedzieć.
PRZEMAZ napisał(a):Panowie na co zwrócić szczególnie uwagę przy zakupie stalinca? Co i jak posprawdzać? Pozdrawiam.

PRZEMAZ, pierwsze co to podwozie, czyli, łańcuchy, klepki, koła napędowe, napinające, rolki jezdne i podtrzymujące. następnie lemiesz jego zużycie i luzy na połączeniach, można sprawdzić panewki wózków czy dużych luzów nie ma bo to niedopuszczalne. Przy odpaleniu nie może dymić na biało dłużej niż 5-10 sekund bo jeśli to nie ustępuje - naprawa wtrysków, pompy lub głowicy nieunikniona, sam silnik też musi odpalać w miarę szybko - długie kręcenie to też nic dobrego. No i w końcu sterowanie - wajcha od skrętu powinna chodzić lekko bez zacięć to samo dotyczy sprzęgła, tylko żeby sprawdzić to dobrze, musisz go rozgrzać 1,5-2 godziny pracy nie samej jazdy, to raczej będzie trudne a to już loteria bo na zimno będzie ok, popracujesz u siebie do pierwszego rozgrzania i może być zonk.
Stopień działania skrętu, może świadczyć o zużyciu okładzin hamulca skoro na płaskim i równym nie skręca od razu w miejscu, lub okładzin sprzęgieł kiedy pod obciążeniem spycharka zwalnia a silnik nie spada z obrotów.
Ogólnie wycieki ze zwolnic, skrzyni, silnika, siłowników, rozdzielacza i wysprzęglika (z lewej strony pod kabiną w okolicach lewego pedału).
Komin jak jest mocno przepalony, to nie działa wyciąg pyłu z filtrów powietrza i się szybko zapychają a wtedy turbina żre olej - nie wiem czego tak jest ale ja tak miałem.
Stan oleju zwłaszcza w skrzyni i bocznych zwolnicach - uwaga tu jest jeden bagnet pod korkiem wlewu do skrzyni który ma drugą podziałkę do zwolnic te punkty są z tyłu maszyny pod zbiornikiem paliwa pod blachą na 4 takie przekręcane zawleczki.
O takich pierdołach jak sprawna instalacja el. tak aby jakieś wskaźniki działały, ładowanie było to już nie muszę wspominać chyba.
To chyba tyle, więcej grzechów nie pamiętam, jak się coś przypomni to napiszę.
Image
Tu blacha jest zdjęta i widać wlew do skrzyni lekko na lewo na wysokości wlewu paliwa. Na dole masz dwa mocowania lewego i prawego wózka, możesz tam zerknąć kiedy spychaka będzie jechać do przodu i skręcać na przemian w lewo i prawo jak będzie luz to będzie to widać.
Napięcie gąsienic mieć na uwadze - jak będą zbyt luźne to nie bez powodu - napinacz do roboty.

EDIT
A propos tuning'u Stalińców Patrzcie na to cudo, kto jest w temacie tych maszyn może być w lekkim szoku :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=1z0DNaROevY
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Spycharka staliniec t130 t170

Postprzez PRZEMAZ » 22 Paź 2016 22:24

Dzięki bardzo Piotr za informację. Ogólny zarys mam jak to działa bo miałem dt 75 i rumunka ,ale wiadomo każda maszyna inna i inne mankamenty .
przemaz

PRZEMAZ
Młodszy operator

  • Posty: 135
  • Rejestracja: 26 Cze 2007 10:42
  • Miejscowość: KURZETNIK

Maszyna: Case 580,DT75,Rumunek,O&K,Liebherr,Faun,Star200.

Firma: ''PRZEMAZ''


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej