Strona 1 z 1

Problemy ze sprzęgłem T-130 / namiary na mechanika

PostWysłany: 07 Paź 2021 22:02
przez Konrad-T130
Marka i model maszyny: Staliniec T-130
Rok produkcji: 1986

Mój Stalin stał długo objaw mam taki ze po 10-15 min pracy zaczyna śmierdzieć sprzęgło i nieda się rozłączyć napędu. Co może być przyczyną?

Ma ktoś może namiary do mechaników od stalinców t-130? Najlepiej Małopolski, Podkarpacie, Świętokrzyskie i Śląsk.

Z góry dziękuje za podpowiedz lub namiary ;)

Re: Problemy ze sprzęgłem T-130 / namiary na mechanika

PostWysłany: 08 Paź 2021 11:46
przez brzytwa
Cześć.
Tu to w ogóle mało kto się odzywa.
Na mój post sprzed roku nikt nie odpowiedział.
Jestem w tym momencie w trakcie remontu "setki", w sumie prawie taki sam rok produkcji, jak twój, tyle, że kabina starszego typu.
Budę chyba będziesz musiał zdjąć, żeby mieć swobodny dostęp.
W razie czego potrzebne instrukcje są do ściągnięcia z netu, przynajmniej do 130-ki widziałem bez problemu, tyle, że po rusku, ale to chyba nie problem.
Ja bym na twoim miejscu zrobił to samemu, bo mechanik przyjedzie i zacznie ci opowiadać takie dyrdymałki w stylu: "panie, to jest ruskie, to i bez oleju będzie chodzić".
Sprawdź, czy nie ubyło oleju w serwomechanizmie; a jeszcze odkręciłbym korek spustowy od spodu sprzęgła, bo może coś tam jest, nie wiem; może dostała się woda albo woda z olejem.
U mnie sprzęgło nie rozłączało, a i bieg nie chciał wchodzić.
Okazało się, że poprzedni właściciel przy wymianie silnika założył odwrotnie kulistą nakrętkę regulującą łapę sprzęgła, nie wyregulował tego poprawnie, a dodatkowo w przedziale sprzęgła stała woda z błotem i oleju w serwo było ciut przymało.