no to zdania mamy podzielone...
uważam że oszustwo to oszustwo, mało ważne kto kogo, ty uważasz że
systemy śledzące są narzędziem do prześladowania biednych operatorów, ja tylko zapytam:
CO GPS JEST W STANIE ZMIENIĆ? ZWIĘKSZA ZUŻYCIE PALIWA ?? CZY WYDŁUŻA CZAS PRACY OPERATORA ??
głównym zadaniem systemów monitorujących jest przeszkadzanie:
przeszkadza w kradzieży zarówno złodziejom maszyn jak i złodziejom paliwa (jeśli posiada czujnik poziomu lub/i przepływomierz), przeszkadza w wykorzystywaniu maszyny niezgodnie z wolą jej właściciela, nie dopuszcza do przekroczenia bezpiecznych parametrów pracy
słowem zabezpiecza interes właściciela lub użytkownika
było już kilka tematów z próbami "popychania licznika motogodzin" i "jak zrobić żeby GPS/komputer nie pokazywał ile pali", no i racjonalnie wytłumaczcie mi zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami moralnymi PO JAKĄ CHOLERĘ ?
nie wiem jakie systemy montuje IH w JCB ale wydaje mi się że nie jest to nic nadzwyczajnego czyli podstawowy system lokalizacji plus 1 lub 2 dodatkowe kanały w które można wpiąć sygnał z czujnika poziomu paliwa (standardowego lub dodatkowego np ultradźwiękowego) i np wartość obrotów silnika
istnieje też opcja zintegrowanego z ECM maszyny układu komunikacji GPS lub GSM podającego dokładne i wszystkie parametry monitorowane przez ECM (temperatury, ciśnienia, spalanie chwilowe, obroty silnika, czas pracy, prędkość maszyny i oczywiście jej położenie)
pierwszą opcję polecam jako w miarę tanią i jeśli mądrze skonfigurowana, przynoszącą dokładne dane
druga zazwyczaj droga w montażu a jeszcze droższa w eksploatacji (opłaty abonamentowe) w naszych warunkach zwłaszcza dla koparko-ładowarki moim zdaniem bez sensu...
jeśli montujemy akcesoryjny GPS dobrze by było go zamontować w miejscu niestandardowym, wręcz zaskakującym... taka sugestia...
a koledze
rafikowi z całym szacunkiem oczywiście podpowiem że "oczywiście Polak potrafi" itp... niestety okazuje się iż przeróbka systemu kosztuje wiele więcej niż spodziewane zyski na przestrzeni kilku lat...