25 Mar 2012 16:57
peckiel napisał(a):Bo tamten niby elektronik czyścił mi tą od szybkozłącza
to szybkozłącze chodzi teraz jak złoto,
tak mysle ze hydraulika nie powinna dusic w normalnych warunkach silnika ,jesli jest przeciazenie otwiera sie zawór(koledzy w starszych koparkach zwiekszali sobie udzwigi i nic sie nie działo) ,tak może sie dziac kiedy spadnie moc silnika ale to tylko moje skromne zdanie.
25 Mar 2012 17:05
Szybkozłacze chodzi mi teraz jak nówka po montażu
O to chodzi, że silniczek chodzi jak dzwon. Oleju ani trochę nie bierze, spalanie w normie. Wszystkie objawy, które mogłyby wskazywać na padakę silnika wykluczone.
25 Mar 2012 17:22
U mnie było tak samo ,ładnie palił oleju nie brał obroty miał stabilne, spalanie miał niskie, ale podczas pracy nie mozna było mocniej pociagnać albo złozyc ramie do konca bo silnik zgasł i nic nie dawało zwiekszanie obrotów pracowałem tak prawie dwa lata
mozna sie było przyzwyczaic, pod koniec niekiedy nie palił jak był ciepły.
25 Mar 2012 17:24
No widzisz ja pracuję tak od lipca 2011 roku. W najbliższym czasie będę patrzył co z maszyną i na pewno napiszę tutaj.
25 Mar 2012 19:57
korba71 napisał(a): tak mysle ze hydraulika nie powinna dusic w normalnych warunkach silnika ,jesli jest przeciazenie otwiera sie zawór
I tu się mylisz.
Pompa hydrauliki "zabiera" 80% mocy silnika. Powiem więcej na tzw "przelewie" (przytrzymaniu funkcji do końca) ma mniejsze obciążenie aniżeli przy podnoszeniu. Zróbcie test, jaki spadek jest lub wzrost obrotów silnika gdy podnosicie pełną łyżkę do góry i przytrzymajcie do aż tzw przelewu. Zobaczycie sami że obroty silnika wrosną jak dojdzie siłownik do końca i MRV zacznie przelewać
25 Mar 2012 20:19
Mam prosbe panowie mądrzejsi ode mnie (to nie był sarkazm) jesli używacie skrótów dajcie jakies objaśnienie w nawiasie to prośba, czyli uważasz ze jest za duża wydajnosc pompy?
25 Mar 2012 20:42
Tak ale to tylko jedna z hipotez...
MRV-> main relife valve czyli główny zawór przelewowy
ARV-> auxiliary relife valve czyli dodatkowy zawór przelewowy
Zazwyczaj ARV jest ustawiony na WIĘKSZE ciśnienie niż MRV.
Uproszczona zasada jest taka że MRV działa cały czas a ARV TYLKO w sytuacjach niebezpiecznych.
25 Mar 2012 20:52
Przy sprawdzaniu rzeczy, które tu mi kowalsr napisałeś, bardziej zwrócę uwagę na tą cewkę i za dużą wydajność pompy.
Jeszcze dodam jedną rzecz, że na zimnej maszynie, jak zamknąłem do końca łyżkę i przytrzymałem to zgasiło/zadusiło silnik.
25 Mar 2012 21:07
Proste, zimny olej większa gęstość-> większe obciążenie dla silnika-> większe ciśnienie, MRV nie może zbić(zmniejszyć) ciśnienia ze względu na zwiększoną gęstość hydrauliki -> zadusiło silnik.
Przynajmniej tak mi się wydaje
Pozdrawiam.
25 Mar 2012 21:18
Czyli to normalka. A jakby na rozgrzanym oleju tak było?
25 Mar 2012 21:26
To bym obstawiał MRV że zacięty (nie przepuszcza) i szybko go wymieniał albo serwis wzywał żeby pompy nie uszkodzić i/lub instalacji hydraulicznej. Albo cewka daje baaaaaardzo duży przepływ i zadusza silnik (ale wydaje mi się że to nie tylko przy przelewie ale i przy używaniu funkcji).
Albo coś z silnikiem. Nie wiem ciężko mi wróżyć...
25 Mar 2012 21:47
Albo cewka daje baaaaaardzo duży przepływ i zadusza silnik ale wydaje mi się że to nie tylko przy przelewie ale i przy używaniu funkcji
No właśnie u mnie tak jest z naciskiem na użycie funkcji.
25 Mar 2012 21:55
No to trzeba się skupić właśnie na tej cewce proporcjonalnej. Jak możesz podłącz kompa i posprawdzaj całą elektrykę. Najlepiej jest podłączyć oscyloskop i sprawdzić przebieg funkcji na wyjściu do cewki jaki daje ECU. Bo jeśli się nie mylę to nie ma w service masterze opcji i możliwości tego sprawdzenia. Albo jak już pisałem wcześniej po prostu przeczyść ją. A zapomniałbym. Są jakieś błędy na EMS jak odpalasz maszynę?
25 Mar 2012 22:03
Nie ma żadnych błędów na EMS. Będę patrzył tej cewki w takim razie, ale ciśnienia też kontrolnie pomierzę. Z resztą najlepiej jak krok po kroku przejrzę to o czym tu rozmawialiśmy.
Z podłączeniem kompa to w moich okolicach pewnie tylko IH.
Jednakże zacznę od cewki.
25 Mar 2012 22:09
Ciśnienia może dużo ci nie powiedzą lepiej byłoby pomierzyć przepływy ale nie zaszkodzi i je sprawdzić.
26 Mar 2012 13:54
Spisałem takie parametry z MENU EMS:
PUMPS AMP - 20mA
THRTTLE POT - 195 OHMS
SENSE POT - skacze od 1969 DO 1984 OHMS(nie pamiętam dokładnie jednostki)
SENSOR VOLT - 4,6 VOLT
Silnik na obrotach jałowych/wolnych.
27 Mar 2012 20:00
Jakieś wieści? Jakaś poprawa po wyczyszczeniu tego zaworu?
27 Mar 2012 22:01
Na razie jeszcze nic nie robiłem. Nawał roboty i nie było kiedy zajrzeć. Zapowiada się jutro wolniejszy dzień więc będę patrzył JCB. Na pewno napiszę co i jak.
Dzisiaj zaglądaliśmy. Ciśnienie serwo na wolnych obrotach 20 a na wysokich 30 bar.
Cewki proporcjonalnej nie rozbieraliśmy. Śruba regulacyjna w cewce wkręcona na maksa do końca. Widać, że ktoś pchał pazury.
28 Mar 2012 21:35
To Troszkę mało ma tego ciśnienia...
peckiel napisał(a):Śruba regulacyjna w cewce wkręcona na maksa do końca.
O której śrubce mówisz?
28 Mar 2012 21:43
Mówię o śrubce która jest w cewce proporcjonalnej. Jest nakrętka a w niej śrubka na śrubokręt płaski. Dzisiaj już fotki nie zrobię, ale jutro coś tam może wrzucę.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.