Strona 1 z 1

cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 04 Sty 2016 18:01
przez pzb tomek
Marka i model maszyny: jcb js240
Rok produkcji: 2007

witam. mam pytanie jakie napiecie powinno wyhcodzic na cewkę gaszenia silnika js 240. u mnie miernik pokazuje ponad 28v i cewka sie grzała i wkoncu sie spaliła. czy to jest przyczyna. ?

Re: cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 04 Sty 2016 18:35
przez PiatyElement
Napięcie powinno być takie jak w instalacji, czyli 28V.
Spalić się mogła od tego, że się "przegrzała" - od temperatury w długim czasie mogło dojść do uszkodzenia izolacji na uzwojeniu.

A jak sprawdziłeś że się spaliła ???

cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 04 Sty 2016 18:39
przez puszek_ZGY
To, że się grzeje to normalne.

Znajomy ma CAT'a M315 i z tego co wiem to poza rozrusznikiem i altkiem jest napięcie 12V, m.in świece, zawór pompy wtryskowej etc.

Czy czasem u Ciebie nie miało miejsca podanie bezpośrednio napięcia (24V) na cewkę? Po prostu ominięty został opornik.

To by wychodziło na to, że przez to cewka została uśmiercona.

cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 04 Sty 2016 18:51
przez PiatyElement
puszek_ZGY napisał(a):Znajomy ma CAT'a M315 i z tego co wiem to poza rozrusznikiem i altkiem jest napięcie 12V


Pierwsze słyszę. Albo pomyliłeś się w maszynach, albo najwyraźniej źle wiesz.

puszek_ZGY napisał(a):Czy czasem u Ciebie nie miało miejsca podanie bezpośrednio napięcia (24V) na cewkę? Po prostu ominięty został opornik.


Więc twierdzisz, że aby zbić napięcie na cewkę ( lub inny odbiornik w maszynie ) stosuje się oporniki ........... i tak jest w CAT M315? I CAT ma instalację 12V?

Puszek_ZGY - ogólnie uważam że dobrze udzielasz rad bo widzę twoje posty, ale może już w tym temacie (powiem to delikatnie) - przestań. Proszę o to, dla Twojego dobra.
Rezystory, a i owszem są, ale trochę w innych celach.

Sugerujesz mi więc, że jeśli w samochodzie ciężarowym lub maszynie z instalacją 24V, będę chciał podpiąć radio 12V to wybawcą okaże się opornik...

cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 04 Sty 2016 19:05
przez puszek_ZGY
Kurde teraz to sam mam zagwostkę...

Kiedyś rozmawiałem z nim i wspominał o tym jak próbowali sprawdzić cewkę gaszenia/odpalania na pompie wtryskowej i dali napięcie bezpośrednio na nią (24V). prawdopodobnie zbyt duży prąd spowodował, że się po prostu spaliła.

Aby wyeliminować tą nieścisłość, dobrze jakby wypowiedział się kolega Mechanior, w końcu jest specem od CAT'ów ;)

Jeśli się mylę, przepraszam jeśli wprowadziłem w błąd... po prostu przypomniała mi się wspomniana sytuacja.

cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 04 Sty 2016 19:07
przez Brandix
Wiem, że kontynuuję off-topic...
Wydaje mi się, że instalacja w M315 jest instalacją 24v ale osprzęt silnika oprócz rozrusznika i alternatora jest na 12v.
Może i nie jestem mechaniorem ale pozwolę sobie przytoczyć jego słowa:
mechanior napisał(a):czytaj uważnie posty, napisałem kiedy ma działać
nie wiem o jaki czerwony przewód może chodzić bo w tak starej maszynie mogło grzebać już wielu "racjonalizatorów"
jeśli napięcie jest cały czas to coś nie jest w porządku
generalnie wszystkie elementy o których rozmawiamy są zasilane napięciem 12V a nie 24V (świeca płomieniowa, zawór odcinający pompy wtryskowej i wspomaganie cieplne rozruchu) dlatego na silniku od strony aktuatora (regulatora obrotów) są zamontowane rezystory (dwa złote aluminiowe i jeden duży zielony) ograniczające napięcie...
podłączenie gdziekolwiek 24V może spowodować uszkodzenie komponentów układu więc cewka wspomagania rozruchu pewnie jest już spalona (raczej jej nie dokupisz, nawet producent pomp wtryskowych ich nie sprzedaje)


mechanior napisał(a):dzięki za zamieszczenie wyjaśnienia
pamiętajcie że silnik w M315 ma osprzęt 12V oprócz alternatora i rozrusznika
zasilanie elektrozaworu pompy wtryskowej i świec(y) żarowej jest puszczone przez rezystory
jeśli zmierzysz napięcie bez obciążenia będzie tam około 25v ale pod obciążeniem się to zmienia więc nie dajcie się omamić, oporniki są na wsporniku aktuatora przy 4 tym cylindrze (takie zielone ze spiralkami)
duży jest od świec a mały od pompy wtryskowej
w M316C oporniki są schowane w belce ramy wieżyczki pod chłodnicą intercoolera (przed silnikiem)

cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 04 Sty 2016 19:13
przez PiatyElement
OK, co do osprzętu silnika w M315 przyznaję, że właśnie w tym momencie dałem DU..Y. Za dużo sprzętów z pamięci na raz. Ale reszta instalacji jest na 24V.

Mam nadzieję, ze skrucha przyjęta :mrgreen:

cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 04 Sty 2016 19:15
przez puszek_ZGY
Fakt, faktem Mechaniorem nie, ale cytowane słowa pokrywałyby się z tymi co mój znajomy prawił.

W sumie to może jeszcze warto poczekać na odzew samego Mechaniora, w końcu słowo człowieka, który "zęby zjadł" na CAT'ach będzie nieodzowne :mrgreen:

EDIT Kolego Piąty... na prawdę przez moment sam miałem taki ferment w głowie, że zapomniałem o bożym świecie :mrgreen:

PiatyElement napisał(a):OK, co do osprzętu silnika w M315 przyznaję, że właśnie w tym momencie dałem DU..Y. Za dużo sprzętów z pamięci na raz. Ale reszta instalacji jest na 24V.


puszek_ZGY napisał(a):Znajomy ma CAT'a M315 i z tego co wiem to poza rozrusznikiem i altkiem jest napięcie 12V, m.in świece, zawór pompy wtryskowej etc.


;)

cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 04 Sty 2016 19:29
przez PiatyElement
puszek_ZGY napisał(a):Znajomy ma CAT'a M315 i z tego co wiem to poza rozrusznikiem i altkiem jest napięcie 12V


Tym się zasugerowałem w pośpiechu, że suma sumarum chodzi ci o całą maszynę, a nie przemyślałem o osprzęcie silnika, choć ty też nie uściśliłeś, że chodzi Ci tylko o osprzęt silnika, bo i sam pewnie nie wiedziałeś, że tylko ta część osprzętu jest na 12V.
Zdarza się, najpierw trzeba pomyśleć o maszynie, dopiero pisać. :mrgreen:

Re: cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 04 Sty 2016 19:58
przez puszek_ZGY
PiatyElement napisał(a):Tym się zasugerowałem w pośpiechu, że suma sumarum chodzi ci o całą maszynę, a nie przemyślałem o osprzęcie silnika, choć ty też nie uściśliłeś, że chodzi Ci tylko o osprzęt silnika, bo i sam pewnie nie wiedziałeś, że tylko ta część osprzętu jest na 12V.


puszek_ZGY napisał(a):Znajomy ma CAT'a M315 i z tego co wiem to poza rozrusznikiem i altkiem jest napięcie 12V, m.in świece, zawór pompy wtryskowej etc.


;)

Koniec końców tak szybko napisałem, bo obiad stygł :mrgreen: Więc pokusa głodu była relatywnie większa :mrgreen:

Re: cewka gaszenia js 240

PostWysłany: 07 Sty 2016 05:53
przez Jamar
Cewka gaszenia ma dwa uzwojenia - PULL oraz HOLD czyli zaciąg i podtrzymanie. Trzy kable z czego trzeci to masa. Po zapłonie pojawia się napięcie na uzwojeniu podtrzymania, napięcie na uzwojeniu zaciągu pojawia się w momencie gdy zaczynasz kręcić rozrusznikiem i w zależności od rozwiązania odcinane jest w momencie gdy przestajesz kręcić lub kiedy zadecyduje sterownik, ogółem napięcie na zaciąg podawane jest przez kilka sekund nie dłużej. Czyli krótko mówiąc na HOLD masz 24V, na PULL masz również 24V ale po kilkunastu sekundach cewka pójdzie z dymem. Sprawdź instalację elektryczną maszyny pod względem uszkodzeń lub nieudolnych przeróbek.