25 Maj 2018 22:52
Marka i model maszyny: Jcb js 130
Rok produkcji: 1998
Numer seryjny: 0758416
Witam wszystkich. Niestety mam problem ze slbnaca koparka po rozgrzaniu. Serwis pomierzyl ciśnienia na pompie hydraulicznej i stwierdzili że pompa do regeneracji. Pompa kayaba . Ciśnienie na pompie 285 bar . Ciśnienie pilota było 35 zwiększone do 40 bar jednak nie było poprawy. Także raczej pompa siadla. Komu powiezyc zrobienie tej pompy? I jakich kosztów się spodziewać? Pozdrawiam
26 Maj 2018 13:09
Jeśli na obydwu pompach głównych masz takie samo ciśnienie, to zacznij od regulacji zaworu MRV. Spadek ciśnienia nie musi świadczyć o zużyciu pompy.
29 Maj 2018 21:01
Witam . Dziękuję za podpowiedź. Tego zaworu nikt nie regulowal nie ruszał. A cisnienie na pompach glownych rowne (285/284 bary).Dodam jeszcze że z pełną łyżka uroku i podnosząc główne ramię to hydraulika zdusza silnik z 2000 obrotów do 1350 nawet. Czasem do 1600 ,różnie to jest. Raz troszkę lepiej podnosi raz słabiej, ale ogólnie kiepsko się pracuje. Mam ja kilka miesięcy i zima dużo lepiej chodziła. Teraz jest gorąco i problemy. Pozdrawiam
-- Wto Maj 29, 2018 8:01 pm --
Witam wszystkich. Za 2 tyg. Ma być inny serwis, który spróbuje podregulować ten zawór MRV . Jeśli to nie pomoże to zabiorą pompe do regeneracji. Jednak nurtuje mnie to ,czy uszkodzona pompa może tak obciążać silnik? Żeby aż tyle z obrotów spadał? Dziś kopalem ta maszyna przy 30 stopniach a temperatura oleju sięgała niemal.80 stopni. Czy to norma? Wypowie się ktoś? Z góry dzieki
29 Maj 2018 22:02
Nie jestem specem od JS130 ale prawidłowe ciśnienie powinno być zdaje się na poziomie 315-320 bar a w trybie Power Boost nawet 340-350 bar. Tak więc ciśnienie masz za niskie. A skoro tak to szedłbym w dwóch kierunkach. Pierwszy temat to do sprawdzenia pilot i hydroakumulator (ciśnienie pilota powinno być 37-43 bar więc raczej masz OK, zostaje jeszcze akumulator hydrauliczny). Drugi kierunek to problem z mocą silnika. Zużyta pompa raczej nie powinna powodować przeciążenia silnika i spadku obrotów. Co innego gdyby MRV był ustawiony za wysoko - wtedy mógłby dusić silnik. Ale u Ciebie ciśnienie jest niskie a obroty spadają. Zainteresuj się układem zasilania silnika (wtryski, pompa, układ paliwowy) - bo być może tu jest problem. Jeśli kopci w czasie kiedy obroty spadają to tym bardziej wskazywać to będzie na problem z pompą wtryskową lub wtryskami.
01 Cze 2018 21:38
Witam. Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Wtryski zrobiłem tzn k oncowki nowe. Zastanawia mnie jeszcze pompka paliwowa czy ma filtrem jakiś?Pompka zexel dodam. Jest tam śruba na klucz 30 ale po odkreceniu była tam tylko sprezynka i tloczek. Nic poza tym. W sumie tloczek był jakby przytarty, bo miał kilka kolorów , ale czy przez to nie podaje odpowiedniej dawki paliwa do pompy wtryskowe, to nie wiem? Pozdrawiam
03 Cze 2018 14:54
Jeśli chcesz wykluczyć układ paliwowy to naprawiasz wtryskiwacze + POMPĘ! Jest to jeden układ i nie powinno się go naprawiać oddzielnie, wtedy możesz wykluczyć problem z zasilaniem silnika.
03 Cze 2018 23:04
Witam
Więc pewnie oprócz słabej pompy hydraulicznej mam jeszcze problem ze słabym silnikiem.
Tak troszkę draze temat w oczekiwaniu na ten serwis do pompy hyd. A powiedzcie mi ,jeśli ktoś wie, w sprawnym silniku o ile powinny spadać obroty silnika przy ciężkiej pracy tą maszyna? Pozdrawiam
04 Cze 2018 22:25
Przycierająca się pompa hydrauliczna zdusi silnik do zera. Czekasz na serwis to nie grzeb bo dołożysz im zagadek, a sobie wydatków. Masz za małe ciśnienie przez zużyty zawór MRV, a silnik dusi przez zbyt duży wydatek na pompie. Jedno i drugie do regulacji.
PS: W pompce paliwa jest sitko w króćcu zasilającym, które lubi się zapchać.
07 Cze 2018 21:22
Dzięki koledzy za wszelką pomoc i zainteresowanie. W takim razie czekam na drugi serwis. Tym razem mają przyjechać z Lublina do mnie. Mam nadzieję że spróbują coś poregulowac na maszynie ,a nie że z marszu zabiorą pompe do regeneracji, bo i tym się zajmują. Na pewno poinformuje forumowiczów , jak tylko ogarnę maszynę. Pozdrawiam
-- Czw Cze 07, 2018 8:22 pm --
Kolego Jamar miałeś rację. Był malutki filtrek w przewodzie zasilającym do pompki paliwa. Był calutki zabity, aż się dziwię że koparka wogole pracowała. Po wyczyszczeniu i pojechaniu na małą robote okazało się że całkiem inna koparka. Nie dusilo po nagrzaniu i nawet dało się pracować w miarę fajnie. Cisnienie na pompie hydraulicznej na pewno nie wzroslo, ale dużo lepsza praca. Jeśli jeszcze do tego sprawdziloby się twoje przypuszczenie ,że trzeba wyregulowac zawór MRV i byłoby git to wisze ci duże piwko
. Pozdrawiam
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.