Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Ropa w plynie chłodniczym

28 Paź 2010 13:21

Maszyna Cat 224B silink nr 3116T seria maszyny 4TF 02326. Co może byc przyczyną że nagle pojawiła się ropa w płynie chłodniczym? Od czego zacząc rozbieranie maszyny i jaki może byc przypuszczalny koszt naprawy :wink:

Przepraszam że nie ten dział ale to z pośpiechu :wall:
Ostatnio edytowany przez Klawek, 30 Paź 2010 12:06, edytowano w sumie 1 raz

28 Paź 2010 21:53

jak się spieszy to sie pisze PW lub na GG albo dzwoni
nie chciałem nachalnej reklamy dlatego w podpisie dałem tylko WWW a na naszej stronie są wszystkie numery także do mnie

ropa w płynie chłodniczym to nieszczelność gniazd (sleeve) w których osadzone są pompowtryski, pewnie poszło na razie jedno ale trudno będzie wykryć które,
konieczna jest wymiana wszystkich 6ciu, niestety potrzebny jest specjalny zestaw narzędzi które ma niewiele firm w Polsce, oprócz BM chyba tylko Cogito
pogadaj z kolegami dxs i vetrieska, może pomogą...

spieszę z dodatkową informacją bo pytanie pewnie padnie:
NIE DA SIĘ TEGO ZAŁATAĆ PROWIZORYCZNIE I NA SZYBKO INNYM SPOSOBEM...

28 Paź 2010 22:20

Tak bardzo mi się nie spieszyło żeby dzwonic i zawracac tyłek - maszyna została zakupiona z tą wadą z Hiszpani (dopiero się wieczorem dowiedziałem) za nędzne pieniądze (przez jedną z giełd - bez ogladania :wall: ) - więc się można był tego spodziewac że to kupa drogiego zlomu - miała iśc na części ale jest w super stanie pod wzgledem hydrauliki i ogólnego (tylko ta mała wada :wall: ) więc przydałoby sie ją wyremontowac.
Wielkie dzięki. :mrgreen:

28 Paź 2010 22:54

naprawa będzie kosztował około 2000 pln więc wg mnie warto, jeśli pompowtryski, hydraulika i podwozie są OK to jeszcze długo posłuży, te maszyny słyną z trwałości (silniki 3116 i 3114 też)

aaaaa!!
4TF to numer seryjny silnika nie maszyny
seria maszyny zaczyna się od 7WF

30 Paź 2010 14:33

2 tysie czy 20? bo to mała różnica :mrgreen:

31 Paź 2010 00:00

bez przesady, wymiana gniazd zajmuje około 6-8 rbh,koszt samych gniazd to około 50-70 pln za sztukę, więc licząc 130 pln za rbh daje niewiele ponad 1000 pln plus materiał wyjdzie mniej więcej 2000 pln w serwisie BM, u innych powinno wyjść taniej, chociaż z drugiej strony za wiedzę i umiejętności też powinno się płacić... a akurat wymiana gniazd wymaga pewnych umiejętności
więc zakładając najgorszy scenariusz dołożę do 5000... plus dojazd... ale na pewno nie 20.000 :mrgreen:

06 Lis 2010 23:52

nic dodac nic ujac - puszczaja sleevy od wtryskow. Czasem dzieje sie tak z uplywu czasu, czesto niestety przegrzanie silnika przyspiesza proces "starzenia" tulejek - od zbyt wysokiej temperatury staja sie miekkie i traca szczelnosc.
Roboty na nieco wiecej niz 8 h - trzeba wyrzucic wtryski i stare tulejki, wyczyscic gniazda i osadzci wszystko a potem ustawic timing, luzy i synchronizacje dawki paliwa - troche schodzi z tym wszystkim, dniowka moze byc malo.
Przy okazji warto przyjrzec sie pompowtryskom - jesli sa oznaki ich kiepskiej formy moze warto podejsc kompleksowo i je wymienic - robocizna dokladnie ta sama. Czasem tez okazuje sie ze listwa dawki jest zuzyta i nie dasie ustawic wlasciwie dawki na poszczegolnych cylindrach - wiec i listwa do wymiany (jest nierozbieralna). wtrysk szt okolo 2000 oryginal, listwa tez kolo 2000.
Do tego potrzeba 3 walizki ze specjalnymi narzedziami, uwaga na takich ktorzy twierdza ze to zrobia bez tych narzedzi - widac nie wiedza dokladnie za co sie biora.
A oprocz tooli jest jeszcze do nich instrukcja, calkiem skomplikowana.

07 Lis 2010 00:44

potwierdzam - wtryski wypadało by też sprawdzić... czyli wymienić... :mrgreen:

23 Sty 2011 23:12

nie daj sie naciagnac gosciu na wymiane pompowtryskow skoro chodzi koparka to znaczy ze wtryski sa oki u mnie było to samo w 212 przyjechali szpece z BM i oni bez wymiany pompowtryskow stwierdzili ze nie bedzie chodzic ale mechanik samochodowy powiedzial zebysmy nie dali sie naciagnac i wymienilismy sliwy w COGITO (głowice sciagnelismy) i cały sezon przepracowała bez problemu ładnie pali nie kopci a 8 tys za pompowtryski to troche duzo:):) pozdrawiam

24 Sty 2011 01:42

nie chciało im się przyjechać i wymienić na miejscu ?
po co ściągaliście głowicę ? bez sensu trochę....

30 Sty 2011 12:22

nie sprawdziłem płynu przed ziną i delikatnie przymarzła głowica i nie chcieli robic... ale dobrze ze sciągnelismy bo jeden zawór był podpalony i za jakis czas mogłby sie urwać i wtedy by sie narobiło... tak ze dobrze wyszło:) dodam ze pompowtryski maja okolo 11 tys i smigaja
Wyślij odpowiedź