master b-m napisał(a):Case drain filter- to filtr czyszczacy olej pochodzacy z przecieków silników jazdy.Filterek jest siateczkowy w aluminiowej obudowie znajdujacej sie z prawej strony maszyny za klapa tam gdzie reszta filtrów hydraulicznych.
z tym się nie zgodzę, ogólnie CASE DRAIN FILTERS to filtry tzw przecieków wewnętrznych
jednym z nich jest filtr znajdujący się u samej góry komory pompy i to jest filtr powrotu z obudowy pomp... jest to standardowy filtr hydrauliczny w obudowie
ten który opisałeś to jest filtr oleju ciśnienia sterującego (pilota) i nie jest siateczkowy, wchodzi tam mały papierowy wkładzik
filtry powrotne silników jazdy są na przewodach przelewów z obudowy, w postaci przelotowych tulejek rozmiarów mniej więcej 5 X 10 cm, wkładów siateczkowych (strainer) się nie wymienia tylko czyści, niektóre z tych filtrów są nierozbieralne, wtedy trzeba je wymienić w całości (drogi interes)
master b-m napisał(a):coolant- to nie klimatycacja tylko płyn w układzie chłodzenia.Nalezy uzupełnic badz ewentualnie po zmierzeniu jego parametrów wymienic.
radzę jednak mimo wszytko wymienić zwłaszcza jeśli pracuje dłużej niż 2 lata
nie chodzi tylko o temperaturę zamarzania, po dłuższym czasie płyn staje się silnie korozyjny i wpływa na stan uszczelnień i innych elementów silnika
istnieje co prawda technologia SCA (Suplementar Coolant Additive) która pozwala podtrzymać tracone z czasem eksploatacji parametry ale tylko niektóre płyny udostępniają taką możliwość i te dodatki są drogie, zazwyczaj taniej jest wymienić płyn na ogólnie dostępny zamiennik
[ Dodano: Pią Gru 24, 2010 2:02 am ]joko napisał(a):Mam zamiar wymienić wszystkie oleje i filtry w Cat M315C 2006r. Prosiłbym aby ktoś mi napisał jakie oleje i ile litrów wchodzi. To samo z filtrami. Z góry dziękuje!!!
silnik z filtrem 9L SAE15W40 mineralny silnikowy
zbiornik hydrauliki 95L SAE10, CAT HYDO10, TEXTRAN HD10, FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE10
przedni most 8L GO
tylny most 11L GO
zwolnice z hamulcami mokrymi 2L każda GO
zwolnice z hamulcami bębnowymi suchymi 1.4L każda GO
skrzynka przekładniowa (przy tylnym moście) 3L oleju silnikowego lub przekładniowego SAE30 lub 10W30
GO- Gear Oil
olej przekładniowy o lepkości 80W90 lub 85W90 najlepiej z dodatkiem LS do mechanizmów różnicowych z ograniczonym poślizgiem (samoblokujące)
np SAE90LS (FUCHS SUPERGEAR LS)
przekładnia silnika obrotu (swing drive) jest smarowana olejem hydraulicznym z obudowy silnika jej napędu, nie wymienia się go
oleje jak i filtry do silnika i hydrauliki posiadam na magazynie, jeśli potrzebujesz, zadzwoń...