przez mechanior » 04 Lut 2011 01:10
najprostszym sposobem jest podniesienie maszyny w górę, w najniższym miejscu gąsienica powinna zwisać około 10 cm czyli mniej więcej szerokość dłoni poniżej krawędzi rolki jezdnej
ugięcie gąski jest podawana zazwyczaj w % jej długości, niektóre instrukcje zalecają np zwis 4-5 cm mierzony w połowie odcinka między górną rolką podporową a kołem napinającym
bajki z naciągiem zależnym od tereny to można na kursie młodym wciskać, ciekawe kto biega do napinaczy i je luzuje czy napina przy wjeżdżaniu w teren...
zbyt mocny naciąg nie powoduje uszkodzenia łożyska zwolnicy, ta awaria powstaje na skutek niedopilnowania stanu oleju w napędzie, wycieki pojawiają się dosyć często w wyniku zanieczyszczeń, pracy w wodzie itp, raz uszkodzony uszczelniacz nigdy już nie będzie trzymał jak należy
praca ze zbyt niskim poziomem oleju i zanieczyszczenia dostające się przez uszkodzony uszczelniacz szybko "zamordują" nie tylko łożysko ale przede wszystkim przekładnie zwolnicy
więc awaria najczęściej nie przebiega w sposób taki, że najpierw pada łożysko potem uszczelnienie ale dokładnie na odwrót, i niestety należy się spodziewać dalszych problemów z przekładnią, jej łożyskami i zębatkami
mechanior
Fachoperator
- Posty: 20878
- Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
- Miejscowość: Śląsk
- Pochwały: 868
Maszyna: Caterpillar, MB Crusher
Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher