Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Cat 320bl naciąg gąsienic?

03 Lut 2011 22:06

Witam
Chciałem się dowiedzieć jak mocno mają byc naciągnięte gąsienice.
I czy jak są za mocno czy może to byc powodem wycieku oleju ze zwolnic i zniszczenia łożysk w zwolnicach, za odpowiedź i rade dziękuje. Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez kryzaplast, 06 Lut 2011 14:29, edytowano w sumie 1 raz

03 Lut 2011 23:46

naciąg się zmienia w zależności w jakim podłożu robimy. Nie uczyli tego na kursie?? :mrgreen:

04 Lut 2011 01:10

najprostszym sposobem jest podniesienie maszyny w górę, w najniższym miejscu gąsienica powinna zwisać około 10 cm czyli mniej więcej szerokość dłoni poniżej krawędzi rolki jezdnej

ugięcie gąski jest podawana zazwyczaj w % jej długości, niektóre instrukcje zalecają np zwis 4-5 cm mierzony w połowie odcinka między górną rolką podporową a kołem napinającym

bajki z naciągiem zależnym od tereny to można na kursie młodym wciskać, ciekawe kto biega do napinaczy i je luzuje czy napina przy wjeżdżaniu w teren...

zbyt mocny naciąg nie powoduje uszkodzenia łożyska zwolnicy, ta awaria powstaje na skutek niedopilnowania stanu oleju w napędzie, wycieki pojawiają się dosyć często w wyniku zanieczyszczeń, pracy w wodzie itp, raz uszkodzony uszczelniacz nigdy już nie będzie trzymał jak należy
praca ze zbyt niskim poziomem oleju i zanieczyszczenia dostające się przez uszkodzony uszczelniacz szybko "zamordują" nie tylko łożysko ale przede wszystkim przekładnie zwolnicy
więc awaria najczęściej nie przebiega w sposób taki, że najpierw pada łożysko potem uszczelnienie ale dokładnie na odwrót, i niestety należy się spodziewać dalszych problemów z przekładnią, jej łożyskami i zębatkami

04 Lut 2011 23:13

Witam
dziękuje za odpowiedz
dzisiaj po rozebraniu zwolnicy okazało się że przyczyną wycieku nie była zbyt naciągnieta gąsienica tylko rozerwane uszczelnienie .
Prawdopodobnie jak maszyna stała w wodzie, dostała sie woda i zamarzła .
Uszczelnienie przykleiło sie do obudowy zwolnicy.
Jak maszyna ruszyła zostało zerwane uszczelnienie.
pozdrawiam
Na szczęście wszystkie tryba są dobre
Pozdrawiam

04 Lut 2011 23:58

przy wymianie uszczelnienia DUO-CONE trzeba zachować kilka zasad
- dokładnie wyczyścić rowki o-ringów w obudowie i tarczy piasty
- nie smarować olejem o-ringów osadczych przy montażu
- nie uszkodzić metalowych powierzchni polerowanych uszczelnienia
- zamontowane pierścienie metalowe muszą być wciśnięte w o-ringi "na zakładkę" dokładnie w rowkach
- nie mogą mieć większej różnicy położenia względem obudowy w osi (bicia wzdłuż osi przekładni) niż 1mm
- składając obudowę trzeba zachować wręcz sterylną czystość uszczelnienia, nawet pojedyncze ziarnko piasku może go trwale uszkodzić

pozwolę sobie na off topa: jak wam się sprawują Hyundaie ??
Wyślij odpowiedź