Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Brak ładowanie m315

07 Mar 2011 22:29

Panowie,taki problem... Ładowanie zgineło jakis czas temu,alternator sprawdzony u dobrych fachowców (100% sprawny). Po zamontowaniu i podłaczeniu przewodów( prądowy,masa oraz przewod kontrolki) ładowania jak nie było tak niema. Dziwnym objawem było to ze jesli odczepiałem przewód masowy z alternatora ładowanie pojawiało sie ale za chwile znowu go nie było. Podejrzenie padło na nie zawsze dobrze działajacy rozrusznik(moze jakies zwarcie na mase) zregenerowany i dalej nic...Jesli spotkał sie ktos z takim przypadkiem prosze o pomoc co moze byc przyczyna...dodam jeszcze ze bezpieczniki oraz kontrolka sa ok.

08 Mar 2011 08:38

Dwa może banalne ale pomocne pytania: Czy kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika? Jakie masz napięcie na zaciskach alternatora po uruchomieniu silnika?

08 Mar 2011 21:55

Niestety po odpaleniu kontrolka nie gasnie natomiast napiecie na zaciskach tyle co z akumulatorów ok 25v

09 Mar 2011 02:26

przerwany przewód alternator-rozrusznik, przerwa w przewodzie wzbudzenia alternatora, uszkodzony regulator, zawieszona szczotka alternatora, te dwa ostatnie dają efekt czasem dopiero po założeniu alternatora do maszyny bo proste pomiary na stole w warsztacie nie dają wyraźnych objawów
jeśli jesteś pewny alternatora szukaj w instalacji maszyny

09 Mar 2011 08:19

Nic dodać, nic ująć. Przychodzi mi do głowy jeszcze jedna prozaiczna przyczyna - w warsztatach do napędu alternatora na stole probierczym elektromechanicy często wykorzystują nakrętkę na wirniku z pominięciem koła pasowego, może się zdarzyć taka sytuacja że w maszynie alternator kręci się dużo wolniej na przykład w wyniku zużytego koła pasowego i nie jest w stanie się wzbudzić. Ponieważ maszyna odpala kable na odcinku akumulator - rozrusznik są ok, pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem są na tyle krótkie że można je szybko sprawdzić, pozostaje wyeliminować uszkodzenie obwodu kontrolki, jeśli wszystko jest ok alternator z powrotem na stół. Tak jak pisze mechanior, zużyte szczotki, czy diody wzbudzenia mogą objawić się dopiero w maszynie, niewiele warsztatów ma możliwość i chęci (tak jest w Krakowie) do sprawdzania alternatorów pod obciążeniem prądowym a tylko taki test jeśli jest przeprowadzany odpowiednio długo daje pewność co do sprawności alternatora.

09 Mar 2011 10:01

co prawda z tego co wiem w tych maszynach nie było stosowane koło ze sprzęgłem jednokierunkowym ale nie wiadomo kto i ile razy już grzebał w instalacji i czy przypadkiem nie został wymieniony cały alternator lub przynajmniej samo koło pasowe, należało by zbadać też i tą ewentualność... uszkodzone koło spowoduje np zatrzymanie się wirnika pod obciążeniem podczas gdy koło pasowe wesoło kręci się napędzane paskiem

09 Mar 2011 23:52

Panowie,usterka usunieta. Pominieta została cała elektryka maszyny tzn. podpiałem alternator pod całkiem inne baterie stojace z boku,wzbudzenie przez żarówke i co sie okazało ze kompletny brak reakcji alternatora.Ponowna interwencja warsztatu przyniosła rezultat.. Wielkie dzieki za pomoc
Wyślij odpowiedź