Strona 1 z 1

M312 Pękający przewód wysokiego ciśnienia w silniku.

PostWysłany: 08 Mar 2011 22:52
przez Hubik
Witam tak jak w temacie, od pewnego czasu pęka przewód od pompy wtryskowej do wtrysku na pierwszym garze, wymieniany już 3 razy i ciągle pęka, średnio raz na miesiąc, W czym może tkwić problem?
Silnik Cata. Maszyna 98 rok

PostWysłany: 09 Mar 2011 02:30
przez mechanior
zatarty lub za wysoko ustawiony wtryskiwacz oraz pompa, źle ułożony lub nieoryginalny przewód, mordują go wibracje i naprężenia, w tej maszynie jest silnik Perkins...

PostWysłany: 09 Mar 2011 20:39
przez Hubik
Dziękuje, a jeszcze pytanie jakie ciśnienie na końcówce powinno być?

PostWysłany: 09 Mar 2011 20:55
przez mechanior
zależy od typu wtryskiwacza od 235 do nawet 300 bar
ja zwyczajowo ustawiam 240 albo odczytuję kod dwuliterowy z wtryskiwacza i do tego jest tabela ciśnień

PostWysłany: 09 Mar 2011 21:11
przez Hubik
Wykręciłem dzisiaj ten wtryskiwacz i na końcówce jest symbol LP 055B a na obudowie całego wtrysku KD może mógłby pan teraz coś doradzić , bo jutro zaworze do sprawdzenia i nie chciałbym żeby źle ustawili. I jeszcze pytanko zaczął Ciec siłownik od podnoszenia całego wysięgu ramienia, czy można dobrać uszczelnienia po samym nr. seryjnym maszyny, tak żeby nie wyciągać i dobierać na wymiar, bo maszyna od poniedziałku do pracy idzie i nie chciałbym żeby miała od razu przestój, a tak to się między czasie zrobi, i jakby to cenowo wyszło, pytam bo wiem że ma pan sklep.

PostWysłany: 10 Mar 2011 00:48
przez mechanior
wtrysków KD nie mam w tabeli, najbardziej zbliżone nazwą są RD i ich ciśnienie to 250 bar

zestaw uszczelnień jest możliwy do zamówienia ale w praktyce kosztuje około 1000 pln, i nigdy nie ma 100% pewności czy wszystkie uszczelnienia z kompletu będą pasowały, bo tak już jest z rzetelnością katalogu w przypadku siłowników
musisz mi podać jak najwięcej numerów katalogowych z siłownika czyli z głowicy i cylindra
numery te są w formacie cyfrowym XXX-XXXX lub mieszanym XAXXXX gdzie X to dowolna cyfra od 0 do 9 (pierwsza w ciągu to 1 lub 2), A to litera (najczęściej U)

z tą naprawą siłownika w międzyczasie to może być problem bo zdarzało się, że demontaż siłownika zajmował nam 2 dni... zapieczone gwinty, korozja w głowicy itp no i najważniejsza jest nakrętka tłoka która potrafi być DOJEBANA z momentem ponad 2000 Nm (glowicę silnika dokręca się z momentem 110 Nm)
mamy taki "kluczyk" z silnikiem elektrycznym 10kW który potrafi "skręcić" tłoczysko jak słomkę i czasem nam się zdarza nie odkręcić nakrętki....

PostWysłany: 11 Mar 2011 00:28
przez Hubik
Wtrysk sprawdzony jest sprawny, ciśnienie ok 250 więc jest chyba ok, możliwe że przewód miał drgania tak jak pan napisał, teraz skręcone wszystko do kupy i zobaczymy co się będzie działo. z siłownikiem na razie damy sobie spokój, bo zaczął ciec jak było zimno, teraz cieplej i praktycznie nie leje, a tak w ogóle to to jaki powinno się lać olej do hydrauliki bo u nas jest jakiś ciemny, i w książce serwisowej pisze coś takiego SAE 10w 10. co to za olej jest? po kolorze widać że jest ciemny i zapach ma troszkę inny niż hydrauliczny, Z olejem mamy również problem w liebherze bo w książce nie ma napisane jaki jest zalany a też jest ciemny i też inny niż hydrauliczny, a jest mało i pasowało by trochę dolać a nie wiadomo jakiego, może ktoś by pomógł;) jak doleje hydraulicznego to stanie się coś?

PostWysłany: 11 Mar 2011 00:55
przez mechanior
w CAT tylko HYDO 10 czyli olej UTTO TO-4 SAE10W
handlowy TEXACO TEXTRAN HD 10 (NIE RANDO), MOBIL DELVAC HYDRAULIC
FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE10 (dostępny u mnie)
TO-4 to norma Caterpillar
absolutnie NIE HL czy HV
a z tego co wiem w LIEBHERR do hydrauliki leje się silnikowy 15W40

a kolega Hubik dostanie MINUSA za nie korzystanie z opcji SZUKAJ :mrgreen:
problem oleju CAT opisywałem już tyle razy że naprawdę wstyd że jeszcze pytacie
zwłaszcza stali bywalcy forum...

Re: M312 Pękający przewód wysokiego ciśnienia w silniku.

PostWysłany: 13 Mar 2011 17:27
przez Hubik
dziękuje panie Mechanior:) i przepraszam;) No i tak, siłownik sam przestał lać, A lał przy bardzo krótkiej pracy i w czasie jak mróz jeszcze był, możliwe że teraz olej jak się rozgrzał bardziej i temperatura otoczenia pomogła?

Re: M312 Pękający przewód wysokiego ciśnienia w silniku.

PostWysłany: 13 Mar 2011 21:45
przez mechanior
tak to czasem bywa że przestaje lać zarówno siłowniki jak i np mosty, zwolnice czy półosie, zależnie od temperatury, zazwyczaj jak się robi cieplej to uszczelniacze odzyskują elastyczność