Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Awaria dżojstików CAT M312

19 Kwi 2011 21:36

Witam,

Podczas pracy nagłe wyłączenie dżojstików, brak jakichkolwiek funkcji pracy, działa tylko jazda - co może byc przyczyną ?
Ostatnio edytowany przez rudesmen, 19 Kwi 2011 22:48, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Temat przeniesiony do włąściwego działu

Re: Awaria dżojstików CAT M312

19 Kwi 2011 21:53

cewki za kabiną, włącznik w podłokietniku (ten co włącza hydraulikę)

to jest dział koparko-ładowarek, dział koparek poniżej!

Re: Awaria dżojstików CAT M312

20 Kwi 2011 08:17

Proponuje zacząć od bezpieczników w takiej sytuacji

Awaria dżojstików CAT M312

23 Kwi 2011 14:28

Trzeba podpiąć manometr i sprawdzić czy nastęouje wtedy zanik ciśnienia pilota,miałem takie przypadki.

Awaria dżojstików CAT M312

23 Kwi 2011 15:10

jeżeli zanika pilot to przestaje działać też jazda

Re: Awaria dżojstików CAT M312

23 Kwi 2011 20:08

co rozumieć przez "pilot" ? i czy niesprawność joisticków może wynikać z awarii pompy ? i jeśli tak to która pompa może być za to odpowiedzialna ?
jazda jest sprawna. bezpiezniki sprawdzone, cewki na elektrozaworach też są sprawne.

Awaria dżojstików CAT M312

24 Kwi 2011 11:18

jedna z cewek za kabiną odpowiada za funkcje ramienia, pod kapturkami cewek są przyciski uruchamiające zawory
sprawdź czy zaczną działać funkcję po naciśnięciu któregoś z nich

pilot to ciśnienie sterujące, dzięki niemu działają joysticki, nim sterowany jest rozdzielacz, odpowiedzialna za niego jest jedna z pomp zębatych zamontowanych w rozrządzie silnika pod pompą wtryskową (druga jest od hamulca)
gdyby była uszkodzona nie byłoby żadnego sterowania, nawet jazdy, bo pedał jazdy jest też zasilany z ciśnienia pilota

Re: Awaria dżojstików CAT M312

24 Kwi 2011 13:27

Na bloku pilota masz 4 cewki od góry -ewentualnie dwie z boku od kabiny-pierwsza od lewej to implement czyli twoja odpowiedzialna za ruchy,powinna być dioda na wtyczce-tam ma być napięcie 24V .

Re: Awaria dżojstików CAT M312

13 Kwi 2016 21:17

Witam mam podobny problem a mianowicie gina mi funkcje jak wlacze dwa razy chamulec postojowy razem ze stabilizatorami ( za drugim razem) wtedy wlacza mi sie kontrolka o chamulca czyli P i brakuje funkcji w dzojstikach , oraz jazdy , tak jakby akumulator chydrauliczny zostal oprozniony z cisnienia , po dodaniu gazu pusci zawor chyba wlasnie od akumulatora hydraulicznego pod kabina i wszystko dziala , a na wolnych obrotach moze chodzic i nie zadziala dopiero po dodaniu gazu.
Moja maszyna to CAT 315M numer vin zaczyna sie od 7ML
Z gory dziekuje za podpowiedz

Awaria dżojstików CAT M312

13 Kwi 2016 22:32

7ML ma dwa zakresy numerów, dlatego prosimy o podawanie pełnego seriala.
Dlatego też raczej skłaniamy się do tego by w każdym przypadku zakładać nowy temat z przyczyn opisanych w zasadach forum.
Prawdopodobnie zawór hamulca pod kabiną (taki niebieski, posiada on w sobie zawór ładujący akumulatory hamulca.
Jednak objawy są sprzeczne bo obwody zasilane są odrębnie z dwu pomp.
Być może kluczem jest to że objawy ustępują po dodaniu gazu co mogłoby wskazywać na zbyt mała wydajność pompy pilota...

Re: Awaria dżojstików CAT M312

14 Kwi 2016 08:06

7ml01556 przy pomiamize cisnienia na zlaczu bremse sw jak wszstko dziala jest okolo 32bar oklo dlatego ze mam manometr do 100 bar jak gina funkcje robi sie 10bar ,mam pytanue ktore zlacze jest od pilota i jak sprawdzic wydajnos tej pompy. Przy zimnym oleju na wolnych obrotach pochwili dobija cisnienie dzisiejsze spostrzezenie ,jeszcze kierownica wtedy sie slabo kreci

Awaria dżojstików CAT M312

14 Kwi 2016 21:44

Bremse SW to hamulec obrotu, ma być około 30-35 bar w trakcie obrotu wieżyczki i jeszcze jakieś 7 sekund po jej zatrzymaniu.
Pomiar pilota na złączu PILOT czyli nr 3.

Awaria dżojstików CAT M312

19 Kwi 2016 21:47

Miał pan racje padla pompampa pilota zerwały sie śruby . Rozebralem pompę zalozylem nowe śruby i uszczelki z B-M ,efekt taki ze maszyna działa bez zarzutu. Wielkie podziękowania dla PAN MECHANIORA .
Z poważaniem Arkadiusz Kurzawa
Wyślij odpowiedź