wibako

Cat M315 problem z oringami

Moderator: mechanior

Cat M315 problem z oringami

Postprzez tomek_890 » 02 Maj 2011 17:35

Witam

Mam problem w koparce Cat M315 o nr seryjnym 7ML00234. Problem polega na tym iż podczas jazdy oringi znajdujące się miedzy kostką (fot) a silnikiem jazdy ulegają zniszczeniu są poszarpane i pękają. Wymieniłem oringi na oryginalne cat
(cena tez CAT ok 20 zł za sztukę) i wytrzymały 2 tyg. Uszczelniacze kupione w sklepie nie oryginalne wytrzymują góra dzień.
Śruby dokręcone dobrze powierzchnie gładkie bez górek z farby czy rdzy. Oringi strzelają najczęściej podczas jazdy gdy się puści pedał jazdy w celu zwolnienia. Czy wyszlifowanie powierzchni coś pomoże czy to raczej wina za dużego ciśnienia??
P.S Oringi oryginalne montowałem 9x1, nieoryginalne dawaliśmy grubsze i bez różnicy

Proszę o pomoc Tomek
Załączniki
P5020047.JPG

tomek_890
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 25 Lut 2009 23:56
  • Miejscowość: Wlkp

Maszyna: Volvo EW 140 C serial nr 120016

Firma: Bruk Pl


Reklama

simmet

Cat M315 problem z oringami

Postprzez mechanior » 03 Maj 2011 15:11

ciekawe zjawisko... to jest zawór na hydromotorze, pewnie od zmiany szybkości (żółw), wypadało by sprawdzić czy przypadkiem nie dochodzi do jakichś skoków ciśnienia na skutek zużycia silnika czy uszkodzenia innych komponentów
na początek zaślep ten przewód i zobacz co się będzie działo podczas jazdy... ciśnienie w tym miejscu nie powinno przekraczać 35 bar, jeśli jest wyższe na skutek przebicia z silnika to będzie dochodziło do wycieków
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Cat M315 problem z oringami

Postprzez tomek_890 » 04 Maj 2011 20:33

Zaślepić kolego przewód ok ale co to da?? Chyba tylko to że wyeliminujemy wzrost ciśnienia (z góry) bo jeżeli wina leży po stronie silnika jazdy to i tak oringi będą pękać. Mam pytanko do czego służy śruba widoczna od czoła na tej kostce??

tomek_890
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 25 Lut 2009 23:56
  • Miejscowość: Wlkp

Maszyna: Volvo EW 140 C serial nr 120016

Firma: Bruk Pl


Cat M315 problem z oringami

Postprzez mechanior » 04 Maj 2011 20:58

no właśnie o to chodzi że coś wykluczymy, na tym polega diagnostyka, nie zawsze wiadomo "z góry" o co chodzi...
to jest dokładnie regulator, zawiera zawór zapobiegający przekroczeniu ciśnienia pracy to ta kopułka nie widoczna na zdjęciu (u góry), a dochodzący do niego przewód odpowiada za aktywację "ŻÓŁWIA" (CREEPER)
jeśli uwalony jest zawór redukcyjny to może powodować przebijanie uszczelnień, na początek go wyjmij i wyczyść nie ruszając śruby regulacyjnej, jeśli jest zablokowany jakimś wiórkiem lub innym zanieczyszczeniem może uda się go uratować

korek powinien być portem pomiarowym ale nie jestem pewien (na klucz 18 ?)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej