wibako

Zakup M316 '04-'08?

Moderator: mechanior

Zakup M316 '04-'08?

Postprzez bryndal3 » 12 Gru 2013 00:41

Marka i model maszyny: M316

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem M312 ale chce kupić coś mocniejszego tzn M316 rocznikowo w skali od 2004 do 2008. Moje pytanie brzmi którą wersje wybrać C czy może D. Jak te maszyny się sprawują, czy silniki są paliwożerne, czy pompo wtryski są bardzo czułe, przeraża mnie troszkę ta elektronika ale wiem że jest to już nieuniknione. Czym się kierować podczas zakupu, na co zwrócić uwagę? Co jest ich słabym punktem? Gdzie najlepiej taka maszynę kupić szukać w kraju czy może u naszych sąsiadów? Z góry dziękuje za lekcje poglądową oraz wszystkie fachowe podpowiedzi. Pozdrawiam
bryndal3

bryndal3
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 06 Sty 2010 20:28
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: M312


Reklama

simmet

Zakup M316

Postprzez mechanior » 12 Gru 2013 01:46

w M316C jest silnik z pompą rotacyjną i wtryskiwaczami, jest sterowany elektronicznie (3056E)
w M316D jest ten sam silnik z zasilaniem Common Rail z elektronicznymi wtryskiwaczami (C6.6)

żaden z nich nie ma pompowtrysków
obydwa silniki to tak naprawdę Perkinsy 1106
podwozia są bardzo podobne do tego co znasz ze swojej starej Mki
skrzynia jest odrobinę większa (2HL100) no i solidniejsze mosty z mokrymi hamulcami na 4 koła
zbiornik paliwa plastikowy, chłodnica płynu z tyłu na zbiorniku (pozioma) z wentylatorem hydraulicznym
przed silnikiem jest chłodnica hydrauliki, klimy, aftercooler
pojedyncza tym razem pompa dodatkowa hydrauliki w rozrządzie napędza hamulce, układ kierowniczy, układ sterujący-pilota, linię średniego ciśnienia (skarpówka) która jest sterowana proporcjonalnie (elektronicznie) czyli już nie włącznikami/guzikami ale suwakami (szybkość zależy od stopnia wychylenia suwaka na joysticku)
maszyny posiadają zaawansowany system kontroli elektronicznej
większa część regulacji pompy hydrauliki została zastąpiona elektroniką, system kontroluje zupełnie pracę silnika, hydrauliki głównej, pomocniczej, jazdy i obrotu
jazda nie tylko ma ograniczoną elektronicznie prędkość (max 30 km) ale regulowaną charakterystykę hamowania silnikiem po zdjęciu nogi z pedału jazdy :mrgreen:

dalej mamy ten sam schemat sterowania funkcjami, również jazdą, biegami i wydajnością hydrauliki choć panele i klawiszologia są inne to ich przeznaczenie bardzo zbliżone do starych kołówek a maszyna D ma nowe typy monitorów z możliwością podpięcia kamer np cofania
maszyny posiadają 3 główne ECMy (moduły elektroniczne):
główny MCM (za bezpiecznikami przy zbiorniku paliwa pod boczna osłoną)
silnika ECM (na silniku)
monitor pracy maszyny (w kabinie)

pompa na końcu zestawu pomp głównej i obrotu napędza tylko wentylator chłodnicy wody i obieg chłodzący hydrauliki

poczytaj bo na forum już opisy wałem funkcje i różnice w Mkach CATa
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej