w M316C jest silnik z pompą rotacyjną i wtryskiwaczami, jest sterowany elektronicznie (3056E)
w M316D jest ten sam silnik z zasilaniem Common Rail z elektronicznymi wtryskiwaczami (C6.6)
żaden z nich nie ma pompowtrysków
obydwa silniki to tak naprawdę Perkinsy 1106
podwozia są bardzo podobne do tego co znasz ze swojej starej Mki
skrzynia jest odrobinę większa (2HL100) no i solidniejsze mosty z mokrymi hamulcami na 4 koła
zbiornik paliwa plastikowy, chłodnica płynu z tyłu na zbiorniku (pozioma) z wentylatorem hydraulicznym
przed silnikiem jest chłodnica hydrauliki, klimy, aftercooler
pojedyncza tym razem pompa dodatkowa hydrauliki w rozrządzie napędza hamulce, układ kierowniczy, układ sterujący-pilota, linię średniego ciśnienia (skarpówka) która jest sterowana proporcjonalnie (elektronicznie) czyli już nie włącznikami/guzikami ale suwakami (szybkość zależy od stopnia wychylenia suwaka na joysticku)
maszyny posiadają zaawansowany system kontroli elektronicznej
większa część regulacji pompy hydrauliki została zastąpiona elektroniką, system kontroluje zupełnie pracę silnika, hydrauliki głównej, pomocniczej, jazdy i obrotu
jazda nie tylko ma ograniczoną elektronicznie prędkość (max 30 km) ale regulowaną charakterystykę hamowania silnikiem po zdjęciu nogi z pedału jazdy
dalej mamy ten sam schemat sterowania funkcjami, również jazdą, biegami i wydajnością hydrauliki choć panele i klawiszologia są inne to ich przeznaczenie bardzo zbliżone do starych kołówek a maszyna D ma nowe typy monitorów z możliwością podpięcia kamer np cofania
maszyny posiadają 3 główne ECMy (moduły elektroniczne):
główny MCM (za bezpiecznikami przy zbiorniku paliwa pod boczna osłoną)
silnika ECM (na silniku)
monitor pracy maszyny (w kabinie)
pompa na końcu zestawu pomp głównej i obrotu napędza tylko wentylator chłodnicy wody i obieg chłodzący hydrauliki
poczytaj bo na forum już opisy wałem funkcje i różnice w Mkach CATa