Kolego mechanior prosimy o takie zestawienie dla CAT 313C, najlepiej łącznie z filtrami itp. żeby można było od razu do Karola się odezwać:-). Ale jemu pewnie wystarczy VIN maszyny więc może to nie będzie potrzebne, bo rozumiem, że jeśli chodzi o oleje to nic się nie zmienia niż np. w 312 tylko pewnie inne ilości tych płynów. Jeszcze jedna sprawa: rozumiem, że z panelu nie warto odczytywać przy jakim stanie licznika zostały wymienione filtry/płyny bo po "aktualizacji licznika" przez serwis handlarza na pewno te wartości nie będą prawdziwe bo można to dobrowolnie przestawić... Czyli pozostaje odczytać to z jakiegoś filtra przy maszynie, może gdzieś zamieścili taką informację pisakiem... Nie chodzi tutaj oczywiście o olej silnikowy i filtr bo to po kupnie maszynie to podstawa, ale o resztę filtrów/płynów. Maszyna jest z 2004r., licznik analogowy wymieniony przy ponad 4.000hrs (jest tabliczka CATa) i dodatkowo teraz ma 6.000hrs więc w sumie niby ponad 10.000. Soft Monitor(chyba soft monitor, w PL to się nazywa chyba MONITOR) wybija jakoś 11.000hrs z groszem, pamiętam, że to chyba najbardziej miarodajne wskazanie... Wiem, że nie na temat tutaj, dlatego po odczytaniu proszę o skasowanie bo tutaj nie chcę zaśmiecać.
Dopisuję dalszy ciąg (nie wiem czy zakładać nowy temat czy na razie tutaj mogę):Przyszły do mnie już filtry, jesteśmy w trakcie wymiany. Podaję ich numery:
1) filtr pilota i swing: 2x HIFI SH52508
2) filtr główny hydrauliki: HIFI SH52125
3) kabinowy powietrza kabinowy: HIFI SC90079; cross ref. CATERPILLAR 1858154
4) filtr oleju silnikowego (wkład) HIFI SO11061 (ja mam filtr a nie wkład, do mojego cata nie pasuje, ale wkrótce będę miał odpowiedni!!!)
5) filtr paliwa (wkład) HIFI SN30017; Cross ref. PERKINS 26560201
6) filtr powietrza z tyłu kabiny: 4 I 1278 NENDNK (CAT, Made in Cz, wkrótce przyjdzie mi pewnie HIFI to napiszę numer)
Filtr kabinowy wiem gdzie jest, filtr (wkład paliwa) i filtr oleju również, filtr z tyłu kabiny przy 313C też wyjęty, musze go jeszcze domówić u Karola(jak on się nazywa???). Filtr główny hydrauliki również pasuje i wiem, gdzie jest, ale problem mam z filtrem pilota oraz swing czy jak to się nazywa. Karol przysłał mi 2 takie same, ale nie wiem gdzie one się znajdują, tzn. jeden już wiem, ale z drugiego nie jestem pewien a dosyć ciężko idzie kielich, w którym podejrzewam, że się on znajduje...
Jeden już mam (ten w zielonym kółku), drugiego nie jestem pewien, czy to jest ten w czerwonym kółku?
Jeszcze jedno: rozumiem, że zamienniki olejów do koparek M300 brane z koparko-ładowarek CAT pozostają w mocy, a więc:
CAT DEO: FUCHS FORMEL PLUS 15W40
MOBIL DELVAC M 15W40
TEXACO URSA LA 15W40
CAT TDTO i MTO: FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 30
TEXACO TEXTRAN HD 30
ponadto jako zamiennik CAT MTO (tylny most z mokrymi hamulcami A/B/C/D ser I) można stosować następujące oleje UTTO oraz STOU:
MOBIL MOBILFLUID 424
FUCHS AGRIFARM STOU 10W30 MC lub 10W40
FUCHS TITAN UTTO J20C (zgodny z JOHN DEER J20C)
CAT GO: FUCHS SUPERGEAR 80W90
dowolny olej przekładniowy API GL-4
CAT HYDO 10: FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 10
TEXACO TEXTRAN HD 10
MOBIL DELVAC HYDRAULIC SAE 10
Jeszcze takie pytanie, czy zauażyliście, że na stronie orlenu można w miarę dopasować oleje do maszyn, do mojej cat 313c nawet ładnie wszystko jest, tylko nie sprawdzałem pod względem norm typu TO-4, niestety nie mogę wkleić gotowego linku, podaję tylko link do symulacji
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Strony/Dobierz-olej.aspx i już samemu trzeba wybrać maszynę, np. CATERPILLAR M313C (Wheeled Excavators C Series) 2003-2007. Czy ktoś potwierdzi, że to oleje z właściwymi normami czy musze czytać ich specyfikacje?