Analogicznie jak w dziale koparko-ładowarek zamieszczamy tutaj informacje na temat filtrów i olejów oraz inne dane niezbędne w użytkowaniu koparek kołowych CAT
NIE ZAŚMIECAĆ TEMATU PYTANIAMI!! Od tego jest reszta forum.
Temat zostaje otwarty by wnosić do niego poprawki i uwagi!
Po uwzględnieniu uzupełnień posty będą kasowane, posty nie na temat usunę natychmiast.
Objaśnienie typów olejów:
CAT GO - przekładniowy: SAE 90, 80W90, 85W90, 85W140, LS90 ; API GL-5
CAT DEO - silnikowy: 15W40, 10W40 MINERALNY, API CF/CG -4
CAT HYDO 10 - UTTO SAE 10W, STOU 10W30, z normą CAT TO4 NIE HL/HM/HV
CAT ELC - płyn chłodzący na glikolu etylowym (zamiennie np PETRYGO)
UTTO - hydrauliczno-przekładniowy
STOU - uniwersalny, wielosystemowy: silnikowo-przekładniowo-hydrauliczny
Na początek M312:
Silnik CAT3054 - Perkins 1104 4.4T, pompa wtryskowa STANADYNE (starsze) lub DELPHI
Pojemności układów:
Przedni most - 8 L - CAT GO
Tylny most - 11 L - olej jak wyżej
Zwolnice z hamulcami tarczowymi - 2 L każda - olej jak wyżej
Zwolnice z hamulcami bębnowymi - 1.2 L - olej jak wyżej
Skrzynka przekładniowa - 3 L - CAT DEO silnikowy 15W40 lub STOU 10W30
Silnik - 8 L - CAT DEO silnikowy 15W40
Układ chłodzenia - 27 L - CAT ELC lub zamiennik
Zbiornik hydrauliki - 95 L - CAT HYDO 10W, UTTO SAE 10W, STOU 10W30
Układ hydrauliczny - 180 L - jak wyżej
Zbiornik paliwa - 230 L
Klimatyzacja - 1300 g - R134a
M315:
Silnik CAT3054 - Perkins 1104 4.4T, pompa wtryskowa STANADYNE (starsze) lub DELPHI
Pojemności układów:
Przedni most - 8 L - CAT GO
Tylny most - 11 L - olej jak wyżej
Zwolnice z hamulcami tarczowymi - 2 L każda - olej jak wyżej
Zwolnice z hamulcami bębnowymi - 1.2 L - olej jak wyżej
Skrzynka przekładniowa - 3 L - CAT DEO silnikowy 15W40 lub STOU 10W30
Silnik - 8 L - CAT DEO silnikowy 15W40
Układ chłodzenia - 27 L - CAT ELC lub zamiennik
Zbiornik hydrauliki - 115 L - CAT HYDO 10W, UTTO SAE 10W, STOU 10W30
Układ hydrauliczny - 200 L
Zbiornik paliwa - 240 L
Klimatyzacja - 1300 g - R134a
M318
Silnik CAT 3116 (autorski CAT), 6.6L, pompowtryski mechaniczne MUI
Pojemności układów:
Przedni most - 8 L - CAT GO
Tylny most - 11 L - olej jak wyżej
Zwolnice z hamulcami tarczowymi - 2 L każda - olej jak wyżej
Zwolnice z hamulcami bębnowymi - 1.2 L - olej jak wyżej
Skrzynka przekładniowa - 3 L - CAT DEO silnikowy 15W40 lub STOU 10W30
Silnik - 20 L - CAT DEO silnikowy 15W40
Układ chłodzenia - 35 L - CAT ELC lub zamiennik
Zbiornik hydrauliki - 135 L - CAT HYDO 10W, UTTO SAE 10W, STOU 10W30
Układ hydrauliczny - 240 L
Zbiornik paliwa - 320 L
Klimatyzacja - 1300 g - R134a
M320
M313C
Silnik CAT 3054 czyli Perkins 4.4 L zasilany elektroniczną pompą wtryskową BOSCH
M315C
Silnik CAT 3054 czyli Perkins 4.4 L zasilany elektroniczną pompą wtryskową BOSCH
M316C
Silnik CAT 3056 czyli Perkins 6.6 L zasilany elektroniczną pompą wtryskową BOSCH
Pojemności układów:
Przedni most - 10.5 L - CAT GO, 80W90, 90LS
Przedni most, wersja szeroka - 11,6 L - olej jak wyżej
Tylny most - 14 L - olej jak wyżej
Tylny most, wersja szeroka - 15,5 L - olej jak wyżej
Zwolnice z hamulcami tarczowymi - 2.5 L każda - olej jak wyżej
Skrzynka przekładniowa - 3 L - CAT DEO silnikowy 15W40 lub STOU 10W30
Silnik - 16 L - CAT DEO silnikowy 15W40
Układ chłodzenia - 39 L - CAT ELC lub zamiennik
Zbiornik hydrauliki - 135 L - CAT HYDO 10W, UTTO SAE 10W, STOU 10W30
Układ hydrauliczny - 230 L
Zbiornik paliwa - 310 L
Klimatyzacja - 1300 g - R134a
M318C
M313D
M315D
M316D
M318D
We wszystkich tych maszynach przekładnia obrotu jest smarowana i chłodzona olejem hydraulicznym z układu roboczego - nie wymienia się oleju w przekładni obrotu!
Temat będzie wielokrotnie edytowany i uzupełniany do wyczerpania zainteresowania.