przez mechanior » 05 Sie 2014 19:18
Te maszyny nie mają gazu ręcznego, to jakaś samoróba, niestety pewnie dlatego że poprzedni własciciel nie był w stanie dać sobie rady z awarią elektroniki sterującej obrotami silnika i wydajnością hydrauliki.
To nie potencjometr steruje gazem/siłownikiem ale komputer maszyny za pomocą cewki na siłowniku, na podstawie zadanego położenia potencjometru oraz sygnału z czujnika obrotów oraz sygnału z czujnika położenia siłownika aktuatora. Do tego dochodzi jeszcze sterowanie wydajnością hydrauliki za pomocą zmiany ciśnienia sterującego LS gdy obroty silnika spadają poniżej zadanej wartości
Uszkodzenie któregokolwiek elementu albo połączeń między nimi powoduje że system przestaje działać a jego naprawa wymaga nie tylko wiedzy i cierpliwości ale czasem znacznych nakładów finansowych.
Ginie 2 całkiem tak że nie ma w ogóle jazdy czy przełącza się na 1? Skrzynia się blokuje? Na zbiorniku hydrauliki po prawej stronie od schodów za kabiną jest kostka bloku sterowania jazdą. Są na niej 2 zawory, jeden ze śrubą (to od hamulca - blokady skrzyni) drugi z przyciskiem (ten zmienia biegi 1-2). Sprawdź czy cewka tego drugiego nie jest popękana. Sprawdź jej działanie gdy maszyna się zagrzeje i zginie bieg 2. Często psują się w taki właśnie sposób że po rozgrzaniu dochodzi do przerwy a nawet zwarcia. W pierwszym przypadku jest jak u ciebie - jazda ginie. W drugim po zagrzaniu wywala bezpieczniki.
mechanior
Fachoperator
- Posty: 20878
- Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
- Miejscowość: Śląsk
- Pochwały: 868
Maszyna: Caterpillar, MB Crusher
Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher