Strona 1 z 1

318M MAN-co nie tak?

PostWysłany: 16 Wrz 2014 23:20
przez Dziejko196
Marka i model maszyny: cat 318m
Rok produkcji: 1998

Witam,problem polega na tym że na włączonej funkcji MAN wszystko działa w normie, po wyłączeniu na wolnych obrotach działa a po dodaniu gazu po kilku ruchach brak rekcji na podnoszenie ramienia, wysięgnika i łyżki zostaje sam obrót, po ponownym zejściu na wolne obroty znowu wszystko działa, co jest nie tak i jak usunąć usterkę. Proszę o poradę i pozdrawiam.

MAN-co nie tak?

PostWysłany: 18 Wrz 2014 00:17
przez mechanior
Sprawdź czujnik obrotów silnika. Jest na obudowie koła zamachowego. Niestety możesz jedynie sprawdzić połączenia elektryczne, radzę go nie wykręcać bo trzeba go ustawić dokładnie od 1 do 1,5 mm od zębów koła zamachowego, ewentualnie nie ruszać kontry by zachować odległość.
Najlepiej było by podpiąć komputer i wykonać diagnostykę...

Re: MAN-co nie tak?

PostWysłany: 23 Wrz 2014 19:14
przez Dziejko196
Witam, no i sprawa ruszyła serwisant obadał, pooglądał i wydał diagnozę:
1-niskie ciśnienie na pilocie jest 25 bar. ma być 35
2-po sprawdzeniu połączeń elektrycznych, usterka komputera sterującego pracą silnika
3-nierówna praca silnika, do regulacji zawory, listwa pompowtryskiwaczy i dawki paliwa
4-brak hamulca obrotu
no to tyle na początek przygody na "nowej" maszynie.

MAN-co nie tak?

PostWysłany: 24 Wrz 2014 20:59
przez mechanior
Ta maszyna nie ma komputera sterującego pracą silnika tylko prosty układ wykonawczy sterujący cewką proporcjonalną siłownika który dodaje gazu (aktuatora). Co nie wyklucza jego awarii
Nierówna praca silnika może być też spowodowana uszkodzeniem jednego lub kilku pompowtrysków.
Oczywiście należy zacząć od porządnego zestrojenia ich sterowania.
Brak hamulca obrotu z jakiej przyczyny? Mechanicznie (uszkodzenie przekładni)? Czy brak sterowania zaworem hamulca (awaria cewki albo przekaźnika czasowego)?

Re: 318M MAN-co nie tak?

PostWysłany: 27 Wrz 2014 13:54
przez Darecki1112
Jak puszczają uszczelnienia na hamulcu obrotu to spada wtedy ciśnienie sterowania.
No i trzeba spróbować zrobić kalibrację aktuatora obrotów silnika ( z laptopa), i skalibrować pompowtryski.

318M MAN-co nie tak?

PostWysłany: 27 Sty 2015 17:38
przez Dziejko196
Witam,aby było wszystko jasne ,maszyna po sprawdzeniu i diagnozie przez gościa którego mi polecił moderator tego działu ,została zwrócona sprzedawcy=problem jakby rozwiązany.Pozostało mi tylko podziękować Panu Mechanior za pomoc i nakierowanie na odpowiedniego gościa -DZIĘKUJĘ.