wibako

Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Moderator: mechanior

Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez elban » 05 Sty 2015 14:22

Witam,
Czy któryś z bardziej doświadczonych kolegów posiada rysunki złożeniowe mostu ZF APL-B355? Jest potrzeba wymiany uszczelniacza zanim rozlecą się łożyska, a przyznam szczerze, że z mostem ze zintegrowanym hamulcem nie mieliśmy jeszcze do czynienia (poza JCB, ale tam z dokumentacją nie było problemu). Nie chcę tego rozbierać "w ciemno" bo złożenie tego później może być dużo trudniejsze niż być powinno :wink:
Maszyna to właściwie EDER 815B, ale działu EDERÓW tu brak, a to to samo co stary CAT 212B.
Co do ewentualnych numerów mostu... mam zdjęcie tabliczki (w załączniku).
Załączniki
20150102_141630.jpg
Tabliczka znamionowa

elban
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 14 Lis 2014 13:46

Maszyna: Różne! m.inn JCB 4CX x 2, O&K MH5, Mecalac 12MXT

Firma: ELBAN sp. z o.o., Żerniki Wr.


Reklama

simmet

Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez mechanior » 08 Sty 2015 00:30

Dotyczy to EDERA, CATa, Zeppelinów, Hyundaia, Volvo i jeszcze innych marek.

Po zdjęciu kapelusza z satelitami trzeba zdemontować pierścień rozprężny (zeger) utrzymujący tarcze hamulcowe (o zaślepieniu przewodu hamulcowego nie muszę wspominać) i wyjąć tarcze hamulca oraz przekładki.
Po zdjęciu zabezpieczenia na półosi demontujemy wewnętrzny zabierak (wieloklin) tarcz.
Teraz można zdjąć zabezpieczenie nakrętki (zeger z wypustką) i odkręcić ją (ma prawy, normalny gwint).
Ściągamy wieniec przekładni i hamulca (pod nakrętką jest jeszcze pierścień dociskający uszczelnienie/oring).
Wieniec dociska łożyska.
Zewnętrzne zejdzie z tarczą piasty, wewnętrzne zostanie na piaście ale ponieważ uszczelniacz jest od niego mniejszy zostanie najpewniej zniszczony w trakcie demontażu.
Łożyska NIE SĄ JEDNAKOWE, to od strony piasty ma mniejszą średnicę wewnętrzną.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez vetrieska » 15 Sty 2015 00:33

Dodam tylko ze do nakretki piasty jest potrzebny specjalny klucz. odkrecic przecinakiem moze sie udac, ale dokrecic potem trzeba naprawde mocno - fabryka mowi o 1500 Nm. bo jak sie poluzuje to efekty sa spektakularne :mrgreen: . Uszczelniacz nie wybacza pomylek - jest jednorazowy, jak cos pojdzie nie tak i rozbierzesz jeszcze raz musisz dac nowy. no i wbic go trzeba rowno - najlepiej dorobic przyrzad i wcisnac na prasie, albo pomierzyc suwmiarka na obwodzie czy rowno siedzi. Kasetowe uszczelniacze nie wybaczaja osiowego bicia :evil:

vetrieska
Młodszy operator

  • Posty: 187
  • Rejestracja: 04 Sie 2009 22:25
  • Miejscowość: okolice Kielc
  • Pochwały: 4

Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez nowik86 » 15 Lut 2017 13:43

Czy siemering kasetowy musi być wbity do końca? Już 3 wymieniłem i dalej cieknie.

nowik86
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 20 Sty 2010 21:07
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Pochwały: 1

Maszyna: CAT M318D


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez mechanior » 15 Lut 2017 16:51

Ten duży? Skąd masz te uszczelniacze? Jakiej firmy?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez nowik86 » 15 Lut 2017 18:00

Tak ten duży. Corteco

nowik86
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 20 Sty 2010 21:07
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Pochwały: 1

Maszyna: CAT M318D


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez mechanior » 15 Lut 2017 21:40

Zacznę tak - wymieniałem dziesiątki razy może ze 2-3 razy musiałem poprawiać ale zazwyczaj przez uszkodzenia piasty.
Zaczyna lać od razu czy po jakimś czasie? Jaki jest stan łożysk i miejsc montażu? Po jakiej awarii wymieniałeś pierwszy raz? Zachowałeś oryginalną głębokość montażu?
Czy rozmiar JEST NA PEWNO taki jak w oryginale? Różnice czasem są w częściach milimetra.

No i przydałby się numer seryjny...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez nowik86 » 15 Lut 2017 22:10

Wcześniej poruszałem juz ten problem w tym poscie :
viewtopic.php?f=29&t=32256

Nie wiem czy montuje dobry rozmiar. Rozmiar mam z tego starego. Ale poprzedni właściciel widać już tam grzebał bo simering był wklejony na klej, a wydaje mi sie ze oryginalnie nie jest to wklejane. Jaka powinna być głębokość osadzenia?

nowik86
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 20 Sty 2010 21:07
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Pochwały: 1

Maszyna: CAT M318D


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez mechanior » 15 Lut 2017 23:45

Dokumentacja nie podaje głębokości osadzenia, zaleca jedynie użycie specjalnego przyrządu montażowego i prasy.
Uszczelniaczy z gumowanymi powierzchniami się nie wkleja.

Trzeba tak ustawić uszczelniacz w tarczy piasty by po zamontowaniu jej na piaście był około 1-2 mm od powierzchni zwrotnicy.

Jak zamawiam uszczelnienia to zazwyczaj przychodzą z wyciętymi oznakowaniami rozmiaru i marki.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez nowik86 » 16 Lut 2017 07:58

A jak wygląda taki przyrząd montażowy? Nie ma możliwości zmierzenia odległości uszczelniacza od powierzchni zwrotnicy. Wydaje mi się ze jak mają być 1-2mm to uszczelniacz będzie wystawał z gniazda tarczy piasty. A nie powinien być wciśnięty do konca w tarcze piasty? To wtedy zapewniłoby osiowość uszczelniacza względem piasty i zwrotnicy. Ja zawsze wkładałem na równo z tarczą piasty bo nie wiem jak był oryginalnie założony.

nowik86
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 20 Sty 2010 21:07
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Pochwały: 1

Maszyna: CAT M318D


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez mechanior » 16 Lut 2017 22:33

Przyrząd ma formę talerza/tłoka z odpowiednio wyprofilowanym brzegiem.
nowik86 napisał(a):Nie ma możliwości zmierzenia odległości uszczelniacza od powierzchni zwrotnicy.

Jest, trzeba złożyć bez uszczelniacza, zmierzyć odległość między tarczą a zwrotnica, wymiary przenieść na powierzchnię tarczy odmierzyć uskok na który wchodzi uszczelniacz po złożeniu zespołu itepe...

Jeśli cieknie od razu po złożeniu to nie może być wina montażu.
Podjedź do ślusarza niech ci dokładnie zmierzy średnice montażową uszczelniacza (czyli wymiary otworu w talerzu piasty i średnice czopu piasty) albo przed zamontowaniem spróbuj założyć uszczelniacz na piastę.

Porób jakieś zdjęcia, dokładne: piasty, talerza, powierzchni montazu uszczelniacza itd
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez kulesza.adam » 15 Wrz 2019 21:59

vetrieska napisał(a):Dodam tylko ze do nakretki piasty jest potrzebny specjalny klucz. odkrecic przecinakiem moze sie udac, ale dokrecic potem trzeba naprawde mocno - fabryka mowi o 1500 Nm.


Witam,

Czy ktoś mógłby podrzucić link, gdzie taki klucz dostanę? Owszem młotek i przecinak dał radę, ale jest to wyjątkowo nieefektywna i destrukcyjna metoda. Miło by było gdyby ktoś posiadał dokumentację do tego mostu. Układam wszystko po kolei, ale widzę, że już ktoś tam wcześniej łapki wpychał, więc chciałbym mieć pewność, że złożę to na nominalnych częściach. I jeszcze jedno pytanko, gdzie kupię nowe tarcze i przekładki? Tarcze wyglądają wmiarę, ale przekładki straciły po kilka zębów.

kulesza.adam
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 25 Sie 2019 22:02

Maszyna: CAT M316F/Zeppelin ZM15

Firma: UNIBEP


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez mechanior » 16 Wrz 2019 22:35

Klucz kosztuje parę tysięcy złotych :mrgreen: to tak na otrzeźwienie, jakby ci się wydawało że robić serwisy i naprawy to taki tani biznes... Zrobiłem sobie sam: wytoczyłem tuleję i przyspawałem do niej zęby ze stali narzędziowej, używam dużego pneumata, jak nie ma to klucza przekładniowego... albo po prostu długiej rury.
Części dostaniesz u nas.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez kulesza.adam » 29 Wrz 2019 18:59

mechanior napisał(a):Klucz kosztuje parę tysięcy złotych to tak na otrzeźwienie, jakby ci się wydawało że robić serwisy i naprawy to taki tani biznes...


A więc to dlatego gdy serwis przyjeżdża to ciągle klucze szmatką przecierają :P hahaha Otrzeźwiać mnie nie trzeba, kilka motogodzin już przepracowałem, więc coś tam wiem :) Pytam tu na forum, bo chyba od tego forum jest. Mój Zeppelin ma kilka problemów, a tego co zobaczyłem po zdjęciu zwrotnicy się nie spodziewałem.

[img][img]https://naforum.zapodaj.net/thumbs/3cd10510b674.jpg[/img][/img]

Czy da się to odbudować w taki sposób by nowe łożysko nie umarło po kilku dniach pracy?? Jakieś pomysły sugestie??

A co do klucza to też myślałem o takim rzeźbieniu, ale co oryginał to oryginał, jednak klika koła to zaporowa cena...

kulesza.adam
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 25 Sie 2019 22:02

Maszyna: CAT M316F/Zeppelin ZM15

Firma: UNIBEP


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez zeppelin zm 15 » 29 Wrz 2019 19:17

Pewnie że się da odbudować ale trzeba to zdemontować i oddać do fachowca...
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez kulesza.adam » 30 Wrz 2019 21:56

zeppelin zm 15 napisał(a):Pewnie że się da odbudować ale trzeba to zdemontować i oddać do fachowca...


Kolego Fachoperator, a czy orientujesz się plus/minus jaki koszt takiego zabiegu?? Trwałość takiej naprawy zapewne od spawacza zależy, więc przypuszczam, że podobny będzie koszt kupić obudowę z używek. Czy przy demontażu mostu czekają mnie jakieś niespodzianki?? Jest jakaś określona kolejność co po kolei??

kulesza.adam
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 25 Sie 2019 22:02

Maszyna: CAT M316F/Zeppelin ZM15

Firma: UNIBEP


Uszczelnienie mostu ZF APL-B355

Postprzez mechanior » 30 Wrz 2019 23:41

Fachowa robota wytrzyma tyle co nowa, koszt zależy od stopnia dewastacji i stanu góry... od 1000 w górę (wydaje mi się że w 2000 by się zamknął na pewno) używana zwolnica to ponad 5000... w razie czego zapraszam
Nowe części (łożyska, sworznie, tarcze itp) też mogę zamówić na podstawie tabliczki znamionowej mostu.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej