Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Governor CAT 212 BFT wycieki oleju

15 Wrz 2015 21:01

Marka i model maszyny: CAT 212 BFT
Rok produkcji: 1994
Numer seryjny: 3PJ01012

Witam. Mam problem z CAT 212 BFT Governor'em w tym modelu, ponieważ przepuszcza olej z boku z tulejki która wchodzi do bloku silnika, na górze się solidnie poci w miejscu regulacji obrotów tzn. tam gdzie dodaje gazu linką oraz prawdopodobnie na dole bo tak podejrzewam. Mam pytanie - czy ktoś to regeneruje w Polsce ? Czy dokupię jakieś uszczelki i uszczelnię go sam ( jestem mechanikiem ale to jest dla mnie coś nowego ) ? Może ktoś już miał ten problem i mi podpowie jak to zrobić ? Proszę o pomoc

Governor CAT 212 BFT wycieki oleju

15 Wrz 2015 22:16

Naprawiamy takie urządzenia.
Na tulejce łączącej governor z głowicą są dwa oringi.
Na wałku dźwigni regulatora też są uszczelki.
Co dalej to nie wiem bo nie widzę o czym rozmawiamy więc reszta wyjdzie przy demontażu.

Re: Governor CAT 212 BFT wycieki oleju

16 Wrz 2015 06:55

Ile kosztuje uszczelnienie takiego czegos ? Jak to zdemontowac ? Czy musze odkrecic pokrywe z.boku silnika i ustawiac potem rozrzad?

Governor CAT 212 BFT wycieki oleju

16 Wrz 2015 21:50

mechanior napisał(a):Co dalej to nie wiem bo nie widzę o czym rozmawiamy więc reszta wyjdzie przy demontażu.

Zestaw uszczelnień około 500-700 pln. Robota zależnie od komplikacji od 500-1000.

Governor nie bierze udziału w wyznaczaniu momentu wtrysku więc położenie jego koła względem wału jest obojętne - nic nie trzeba ustawiać.
Zamocowany jest do obudowy z zewnątrz 3 śrubami na kołnierzu. Zanim je odkręcisz trzeba rozpiąć: 2 przewody paliwowe, smarowanie, przewód RATIO czyli ciśnienie z kolektora ssącego, prąd z cewki gaszenia (3 przewody), oraz cięgno regulacji pompowtrysków.
To ostatnie znajduje się w tulei między governorem a głowicą, z tulei trzeba ściągnąć blokadę w formie blaszanej spinki jeśli jeszcze jest :faja: , potem tuleje wciskasz kleszczami w kierunku głowicy, wtedy dopiero widać cięgno połączone sworzniem z zabezpieczony pierścieniem zatrzaskowym. Po wyjęciu zabezpieczenia i sworznia oraz wciśnięciu cięgna do głowicy możesz odkręcać śruby kołnierza governora.
Wyślij odpowiedź