wibako

CAT 313C - uszkodzenie siłownika

Moderator: mechanior

CAT 313C - uszkodzenie siłownika

Postprzez digidy » 27 Kwi 2016 22:35

Witam.
Dzisiaj po południu pojawił się problem z siłownikiem od wydłużania/skracania ramienia (foreboom). Operator na koniec pracy chciał wyrównać końcówkę placu przed sobą, na złamanym/skróconym maksymalnie ramieniu (foreboom) - miał wówczas łyżkę od razu przy koparce wolno jadąc do przodu chciał przerównać kilka metrów przed sobą, ledwo co ruszył i nagle chrupnięcie w siłowniku... Ramię nie chce się rozprostować do końca lecz tylko do połowy, a więc siłownik wysuwa/wydłuża się do końca, ale chowa/skraca się tylko do połowy i na dodatek po schowaniu od razu sam cofa się powoli (nie trzyma). Co mogło się stać? Rozumiem, że nic z regulacją zaworu na zdjęciu, lecz typowe uszkodzenie mechaniczne pewnie? Nakrętką się urwała na kóncu goleni albo coś z tych rzeczy...? Siłownik nie przecieka w ogóle, z zewnątrz wygląda normalnie. Operator ruszył nim 3 razy tylko i nie ruszaliśmy nic z obawy żeby jakieś opiłki nie dostały się do obiegu...
Tutaj szczególne ukłony do kolegi mechaniora: czy macie ewentualnie na stanie części do takiego siłownika? Mam nadzieję, że nie porysował się cylinder bo pewnie koszty duże wówczas, pewnie używek nie macie, nie wiem czy tam uszczelnienia też będą do wymiany, ale na pewno tak... Martwię się najbardziej tym chrupnięciem, na pewno coś na końcu goleni się stało. Jutro będziemy wyjmować i rozbierać...
Teraz po prostu siłownik prostuje się do połowy a potem w joysticku nie czuć oporu, tak jakby ramię rozprostowało się do końca...

Image

Image

Image

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Reklama

simmet

CAT 313C - uszkodzenie siłownika

Postprzez mechanior » 27 Kwi 2016 23:12

Siłownik foreboom to ten gruby co jest pomiędzy siłownikami podnoszenia ramienia.
Na zdjęciu jest siłownik STICK.
Nie mam na stanie żadnych części bo ceny są ogłupiające. Siłowniki naprawiamy wg uszkodzeń a uszczelnienia dobieramy/dorabiamy na miejscu.
Zapewne masz urwany tłok więc może tłoczysko skrzywione/uszkodzone i cylinder zrysowany... słowem całkowita regeneracja. O cenach trudno mówić ale należy przyjąć zakres 2000-5000 pln netto
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


CAT 313C - uszkodzenie siłownika

Postprzez digidy » 28 Kwi 2016 00:08

Ja pierdziu, przez taką pierdołę, aż się wierzyć nie chce:-(. Jutro będziemy rozbierać i wówczas dopiero będę się odzywał. Sorry za pomyłkę, nie wiem jak wpadłem na to, że to siłownik foreboom skoro operuje on stickiem:-/.

Siłownik rozebrany. On już był naprawiany (nie przez nas) i odwalili fuszerkę, już dawno był poluzowany na gwincie. Widocznie pękł na końcu goleń albo moze rozkręcił się i uszkodził gwint na goleni bo ktoś go wcześniej nadspawywał, robił nowy gwint, zrobione nie za bardzo profesjonalnie. Mogli chociaż nową nakrętkę założyć, a dali tą starą już bardzo zmęczoną... Cylinder siłownika w stanie nienaruszonym, dużo opiłków w środku było od gwintu, cylinder już umyliśmy, ale nei wiadomo ile tego dostało się do obiegu, co teraz najlepiej zrobić, spuścić cały olej i od nowa zalać nawet ten sam olej ale jak się już odstoi?
Poprawimy gwint na goleni oraz dorobimy nową nakrętkę, ale dłuższą o prawie 2cm bo taka spokojnie może być żeby zabezpieczenie po niej w postaci 2 zegierów na spokojnie sobie weszło. Ta stara ma taki dodatkowy kołnierz, tam pewnie byl ten plastik samokontrujący żeby się nie odkręcała nakrętka, ale nie było już tego, my także przy naszej dorobianej nie będziemy tego robić, po prostu będzie miała więcej gwintu to powinna wytrzymać.
Nakrętka zabezpieczona jest kołkiem fi = 6mm oraz 2ma zegierami widocznymi na zdjęciach(dodatkowo pewnie tym plastikowym kołnierzem samokontrującym, ale tego nie było już i teraz też nie będzie), nie wiemy czy tak było oryginalnie, ale tak stoczyli to poprzedni "fachowcy" i my również tak założymy. Myślicie, że będzie dobrze? Kolego mechanior, czy Ty jestes w stanie sprzedać taką nakrętkę oryginalną z tym kołnierzem plastikowym w razie czego?

Image

Image

Image

digidy
Operator

  • Posty: 212
  • Rejestracja: 14 Paź 2009 15:41
  • Miejscowość: łódzkie

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej