wibako

M313D '07 Zgasła i nie odpala

Moderator: mechanior

M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez mechanior » 26 Lut 2017 22:19

Nic nie rozwiałem, okaże się jak ODPALI!
Unikam zbyt wielkiej pewności zwłaszcza w takich przypadkach...

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez kile81 » 27 Lut 2017 12:22

Wiec tak. Był gość z kompem. Dużo błędów związanych z brakiem napięcia- zakładam padające aku. Potwierdza się nie prawidłowe ustawienia pompy, Pompa przyszło odblokowana- śruba z podkładką jest luźna. Demontujemy pompę i odsyłamy do sprzedawcy. Jeżeli to nie wypali pompę wysyłam do P Mechaniora. Chyba pora pomyśleć o zakupie Cat ET.

kile81
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 25 Lut 2017 18:14
  • Miejscowość: DSL

Maszyna: Yanmar YB401W turbo

Firma: PHU


Re: M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez PIOTREK 1570 » 27 Lut 2017 19:56

zeppelin zm 15 napisał(a):Jeśli spec który ci to montował nie wiedział o tym to chyba trochę słaby jest . . .

Przyłączam sie , lepiej zmien mechanika na MECHANIORA :ok:

PIOTREK 1570
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Maj 2016 20:11
  • Miejscowość: Zembrzyce
  • Pochwały: 1

Maszyna: Cat m 315 i inne

Firma: P.P.H.U TRANS KOP


Re: M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez kile81 » 27 Lut 2017 22:06

Na jutro rano jestem umówiony z firmą od której kupiłem pompę. Właściciel zapewnił mnie że od reki ustawią i zablokują mi ja. Bardzo proszę o informacje jak mam ustawić rozrząd w tej maszynie.

kile81
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 25 Lut 2017 18:14
  • Miejscowość: DSL

Maszyna: Yanmar YB401W turbo

Firma: PHU


M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez mechanior » 28 Lut 2017 00:48

Opis dotyczy klasycznej pompy ale w takim samym silniku więc procedura blokady się zgadza - w niektórych silnikach nie ma otworu nad wałem korbowym, olewamy to, do tej operacji wystarczy jak zablokujemy prawidłowo koło zębate wałka rozrządu.

demontujemy pompę wody z uśmiechem obserwując METALOWĄ uszczelkę, demontujemy POKRYWĘ KÓŁ ROZRZĄDU ponownie uśmiechając się widząc dziwaczną uszczelkę, widzimy centralną nakrętkę pompy na klucz 22 i LITE JEDNORODNE koło z otworami na ściągacz: teraz ważne NIE RUSZAMY NA RAZIE NAKRĘTKI - przystępujemy do BLOKOWANIA ROZRZĄDU: pod kołem pasowym wału na godzinie 12.00 mamy otwór około 8mm średnicy, wkładamy do niego jakiś sztyft (śrubokręt lub cokolwiek) i obracamy dopóki ten ów tam nie wpadnie nagle dosyć wyczuwalnie głęboko w otwór wywiercony w wale korbowym, tera obserwujemy koło wałka rozrządu (to po lewej patrząc od strony chłodnicy) w tymże widać pojedynczy otwór średnicy też około 8mm NIENAGWINTOWANY w okolicy 2/3 średnicy... pokręcając ponownie ustawiamy go na pozycji godziny 3.00 czyli po prawej stronie (choć bardzo możliwe że już właśnie jest w takiej pozycji), wkładamy w niego sztyft cieńszy, około 6mm bo pod nim w obudowie znajduje się otwór ustalający, ZGRYWAMY OBYDWA OTWORY w sensie tego za kołem pasowym wału i tego na kole wałka rozrządu
w tej chwili mamy złapany GZP1cyl, na pompie znajduje się śruba blokady na klucz 16 z dziwną dwuśrednicową podłużną podkładką, luzujemy ją, przesuwamy podkładkę by śruba mogła wkręcić się głębiej (celujemy w większy otwór podkładki) i DOKRĘCAMY Z WYCZUCIEM ŚRUBĘ co zablokuje wałek pompy dla położenia GZP1cyl...
teraz możemy odkręcić nakrętkę koła pompy na klucz 22 i użyć ściągacza by zdjąć koło z wałka stożkowego pompy... nawet jeśli wałek posiada miejsce na klin czy bolec TO GO TAM NIE MA co można potwierdzić oglądając gniazdo w kole
po zdjęciu koła zobaczymy 3 śruby na klucz 10mm utrzymujące kołnierz pompy wtryskowej, po ich odkręceniu wysuwamy delikatnie pompę do tyłu


Na najbliższym zlocie czy wydarzeniu czekam na dużą butlę... lista preferowanych produktów zostanie opublikowana w dziale kopaczka.pl :D
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez kile81 » 28 Lut 2017 21:24

Bardzo Dziekuje wszystkim za zainteresowanie a w szczególności Panu Mechaniorowi. Pozwoliłem sobie nawet zadzwonić żeby rozwiać pewną wątpliwość. Jeszcze raz Dziękuje. A teraz rozwiązanie problemu. Rano poleciałem do sprzedawcy aby ustawili mi pompę. Dorobiliśmy blokadę ale na kołach były znaki. Wymontowałem pierwszy wtrysk aby sprawdzić czy pierwszy tłok jest u góry. Poskładane odpowietrzone ustawione zawory. Odpaliła od strzała bez plaka. Ojciec stwierdził że z mechanikiem pora na rozwód.

kile81
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 25 Lut 2017 18:14
  • Miejscowość: DSL

Maszyna: Yanmar YB401W turbo

Firma: PHU


M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez zeppelin zm 15 » 28 Lut 2017 21:38

No i super :D Najważniejsze że maszynka zagadała i śmiga dalej :ok:
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez kile81 » 28 Lut 2017 21:45

Dokładnie. Sporo czasu to trwało. No ale jutro już ciężka praca ja czeka.

kile81
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 25 Lut 2017 18:14
  • Miejscowość: DSL

Maszyna: Yanmar YB401W turbo

Firma: PHU


M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez mechanior » 01 Mar 2017 01:42

No to pojemność butli urosła :lol:


yyyy... jak wyjąłeś wtrysk to NATYCHMIAST wymień w nim podkładkę miedzianą i oring...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez kile81 » 01 Mar 2017 09:54

Oczywiście, podkładka i oring nowy pomimo ze wtryski były sprawdzane i podkładki oraz oringi były nowe. W berlingo nie zmieniłem wiem czym to grozi. Do tego wtryski w tym kacie nie maja klasycznego powrotu paliwa. Tu chyba chodziło ot to aby ten silnik zajmował jak najmniej miejsca.

kile81
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 25 Lut 2017 18:14
  • Miejscowość: DSL

Maszyna: Yanmar YB401W turbo

Firma: PHU


M313D '07 Zgasła i nie odpala

Postprzez mechanior » 02 Mar 2017 01:58

Magistrala powrotna w głowicy, potem ludzie pytają dlaczego olej się dostaje do paliwa bo robi się czarne... a to sadze są panie ze spalin!
Gorzej jak walnie ten oring u góry bo wtedy w godzinę do silnika wlewa się kilka a nawet kilkanaście litrów paliwa, czym to grozi wiadomo: samozapłon, rozbieganie, urwane tłoki, korby wyglądające wesoło na świat...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej