Element za zdjęcia to zamek hydrauliczny siłownika VA boom czyli łamania pierwszego ramienia czyli tego siłownika co jest na środku między dwoma siłownikami podnoszenia. NIE RUSZAJ jak nie trzeba.
Uszczelnienia powinienem mieć na miejscu.
Link do naszego sklepu:
https://www.aptekamaszyn.pl/zestaw-uszc ... -m315.htmlWysyłka za pobraniem w 24h.
Opis demontażu:
Odkręć korek/odpowietrznik zbiornika hydrauliki by usunąć z niego ciśnienie.
Na zdjęciu widać hydromotor obrotu, to takie coś złamane pod kątem co widać obok końca rozdzielacza. Z tego hydromotoru odkręcasz dwa grube przewody zasilania (klucz 36 lub 41 nie pamiętam), oraz przewód przelewowy z przodu (uwaga - będzie leciał olej ze zbiornika bo tam jest podpięty ten przewód). Odkręcasz również 3 przewody od obudowy hamulca (z tyłu pod rozdzielaczem - dostęp słaby). Przewody zaślepić np kołkami drewnianymi, korkami metalowymi lub zatyczkami z tworzywa.
ZAPAMIĘTUJEMY/ZAZNACZAMY MIEJSCA PODŁĄCZENIA PRZEWODÓW!
Hydromotor demontujesz z podstawy (obudowy hamulca) odkręcając 4 imbusy i w górę, odkładasz go w bezpieczne miejsce.
W podstawie zostaje wałek słoneczny i dużo oleju który się przelewa więc warto najpierw odkręcić i zaślepić przewody jak wyżej podano.
Kolejne 4 śruby na klucz 19 lub 17 i masz w rękach obudowę hamulca.
OBUDOWĘ ODWRACASZ DO GÓRY NOGAMI.
No i teraz trzeba mieć prasę oraz dokładnie dobrany wałek żeby ścisnąć sprężyny talerzowe tak by wyjąć wewnętrzny pierścień segera który je utrzymuje na miejscu.
ZAPAMIĘTUJEMY/ZAZNACZAMY UŁOŻENIE SPRĘŻYN!
Pod sprężynami znajduje się tłok, aby go wyjąć trzeba jeszcze usunąć "wargę" która zostaje po pierścieniu segera (frezem lub kamieniem szlifierskim).
Po wyjęciu tłoka (dmuchnąć sprężonym powietrzem w otwór z boku obudowy na wysokości tłoka) jest dostęp do resztek uszczelnień. Nasze nowe uszczelnienia są identyczne pod względem konstrukcji ale wykonane ze znacznie lepszego materiału.
Montujesz je otwartymi stronami DO SIEBIE czyli tak: < >
Pod tłokiem są tarcze hamulcowe, ponieważ po złożeniu będą UNIERUCHOMIONE należy przed ściśnięciem sprężyn talerzowych i zapięciem segera włożyć w nie wałek centralny i ustawić je równo, idealnie w środku obudowy.
Montaż w odwrotnej kolejności, bez niespodzianek i pułapek. Układ odpowietrza się sam. NIE POMYL TRZECH PRZEWODÓW obudowy bo to przelew, odhamowanie oraz PŁUKANIE (smarowanie z chłodzeniem) przekładni reduktora. Kolejność przewodów którą podałem jest przypadkowa.