Strona 1 z 1

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 31 Maj 2017 21:45
przez helmut
Cat M313C JBDR00351

Wydawało mi się że ciekło mi spod korka widocznego na zdjęciu. Wymieniłem korek na nowy jednak bez poprawy. Okazało się , że obok korka jest małe pęknięcie( 5 mm na zdjęciu na czerwono) z którego szczególnie po dociągnięciu kierownicą do oporu strzyka olej.
Czy ten korek ma jakąś specjalną funkcję (np odpowietrzanie układu) czy jest to jakiś otwór wykorzystywany w innych aplikacjach?

Z racji tego, że pompę zawsze można wymienić na nową zastanawiam się nad pospawaniem pęknięcia i regeneracją gwintu a w wersji hardcore nad łatką z aluminium zamiast stalowego korka :twisted:
Czy pompa po odkręceniu wyjdzie z rozrządu bez problemu?
Image

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 31 Maj 2017 22:37
przez zeppelin zm 15
Pęknięcie idzie od środka. Raczej tego nie pospawasz bo w wyniku spawania będą naprężenia i będzie lipa. Podobną pompkę wymienialiśmy w czymś innym ale z taką samą wadą. Różnica taka że w tym miejscu był wkręcony przewód hydrauliczny którym pompa podaje ciśnienie.

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 31 Maj 2017 22:59
przez mechanior
Odkręcasz dwa imbusy i pompa wychodzi.
Części zamiennych brak, cała pompa jest dosyć droga.
Naprawiliśmy kilka takich pomp spawając łatę lub wykonując pokrywę na całej powierzchni górnej, korek i otwór jest zupełnie niepotrzebny, to pozostałość po innych aplikacjach (wylot boczny lub tylny).
Nie zaspawaj korka! Skupienie spawu spowoduje odkształcenie, żaden mądry spawacz nie będzie chciał spawać precyzyjnego korpusu.

Można dorobić sam korpus - cena około 2500 pln netto.

Re: Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 31 Maj 2017 23:14
przez helmut
Raczej będę decydował się na łatę od góry. Muszę z tym przeczekać do połowy czerwca, może da radę.
Będę skręcał dużym łukiem hah :wink:
BTW Ofertę na nową pompę dostałem na 3500 netto

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 01 Cze 2017 05:46
przez zeppelin zm 15
Myśmy dopasowali taką pompę podobną pompę od klapy hydraulicznej co mają z tyłu w busach za 900zł. Zamienników również było brak a cena też około 3500netto.

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 01 Cze 2017 15:56
przez mechanior
zeppelin zm 15 napisał(a):Myśmy dopasowali taką pompę podobną pompę od klapy hydraulicznej co mają z tyłu w busach za 900zł


Ale konkretnie do tego CATa?

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 01 Cze 2017 18:01
przez zeppelin zm 15
Zapomniałem dodać że do innej maszyny. Pompa z zewnątrz wygląda "podobnie". Nasuwam tylko trop. Nie upieram się że na 100% można od takiej windy dopasować.

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 01 Cze 2017 19:18
przez mechanior
Ja tylko pytam bo to bardzo cenna informacja...

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 01 Cze 2017 21:50
przez zeppelin zm 15
No wiem wiem. Tą co myśmy dopasowali to miała zupełnie inne numery ale gabarytowo była tak samo wydajność oraz średnice gwintów podłączenia przewodów hydraulicznych również. Fakt trzeba było trochę czasu aby taką znaleźć lecz warto bo 1/3ceny. . .

-- 01 Cze 2017 20:50 --

Możecie podać numer tej pompy? Może coś poszukam własnymi siłami :)

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 02 Cze 2017 01:03
przez mechanior
Jaki numer? Wg CATa?

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 03 Cze 2017 22:33
przez zeppelin zm 15
Tak kolego.

Może kolego mechanior masz taką uszkodzoną aby ją zwymiarować? Mocowanie jak i rodzaj napędu.

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 04 Cze 2017 23:38
przez mechanior
Niestety nie mam w tej chwili choć czasami mam całe silniki w remoncie...

Re: Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 10 Cze 2017 00:18
przez helmut
Niestety po spawaniu łaty pompa przestała się obracać. Została rozebrana i wyszlifowana do momentu obracania. Po zamontowaniu było ,,ok '' poza małymi wyciekami na łączeniu pokryw pompy. Test ok 0,5h nie pokazał nic złego.
Następnego dnia po przejechaniu 5 km na kołach nagły komunikat na monitorze ,,niskie ciśnienie hamulca'' i ,,niskie ciśnienie sprzęgła'' . Zero ruchów i zero jazdy. Nie polecam tego nikomu poruszającemu się w okolicy bardziej zamieszkanej (ja poruszam się po Warszawie). Myślałem, że urwał się wałek lub coś bardziej spektakularnego , ale nie, wszystko na swoim miejscu. Pompa rozebrana, złożona na klej do gwintów (już mi było wszystko jedno) i zamontowana do koparki. Pokazała się jazda i ruchy. Ciecze z niej olej. Podjechałem na bezpieczne miejsce i ... czekam na nową pompę. Nie chcę już eksperymentować ze starą bo stwierdziłem , że się już nie opłaca. Całość konsultowana dziś z kol. Mechaniorem (przepraszam za zawracanie d... ) Jak ktoś potrzebuje to mam ją zwymiarowaną na suwmiarce (dł, średnica mocowania, wałek, dł korpusu, rozstaw srub). Jednak co się zdążyłem zorientować (nie osobiście) nie za bardzo da się coś dobrać cokolwiek pasującego. Dobrze ,że piątek :piwo:

Podejrzewam, że ruchy na joystickach i jazda pokazałaby się na jakiś czas po ostygnięciu pompy i oleju i nie trzeba było pruć pompy.

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 10 Cze 2017 07:49
przez zeppelin zm 15
To dawaj kolego te wymiary wszystkie :D

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 10 Cze 2017 20:37
przez mechanior
Chętnie przyjmę starą pompę jako rekompensatę zawracania :faja: , muszę chyba zacząć dorabiać te korpusy...

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 10 Cze 2017 20:57
przez zeppelin zm 15
Ciężko mi uwierzyć że nic dobrać się nie da.
PS. Czekam na wymiary :D

Re: Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 11 Cze 2017 14:44
przez helmut
Image
Image
Image
Image
Image

Wałek 11 zębów, długość samego aluminiowego korpusu 80 mm. Niemożliwa jest opcja aby drugi z otworów wlotowych był po drugiej stronie korpusu (bardzo blisko pompa wtryskowa) . Przynajmniej jeden wlot musi być z tyłu pompy, ale mogą być dwa.
mechanior napisał(a):Chętnie przyjmę starą pompę jako rekompensatę zawracania :faja: , muszę chyba zacząć dorabiać te korpusy...

Pomyślę nad tym :)

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 11 Cze 2017 23:13
przez mechanior
Przerobienie wylotów to nie problem.

Re: Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 13 Cze 2017 21:38
przez helmut
Pompa przyszła dziś przed południem (brawo za szybkość dla Karola od Mechaniora), zamontowałem i jest ok. Jedyna różnica to że jest głośniejsza od oryginału. Szczególnie na wolnych obrotach słychać.
Image
Ciekawi mnie do czego służy ten wystający element z gniazdem imbus na końcu. W starej tego nie było.

Wyciek z pompy pilota - pęknięta obudowa

PostWysłany: 13 Cze 2017 22:40
przez mechanior
W niektórych aplikacjach ta pompa ma regulator ciśnienia - to właśnie jego miejsce.
Nie sprawdzałem czy tam jest (nie było czasu, od kilku dni jestem ciągle w rozjazdach), ale generalnie to bez znaczenia, głośna praca może być spowodowana tym że pompa jest nowa, powinna się "dotrzeć", albo gdzieś siedzi jakiś hałasujący pęcherzyk powietrza...