Strona 2 z 4

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 13 Lut 2018 14:45
przez mechanior
Pytanie czy cały remont tego silnika nie został zakończony na silikonie...

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 13 Lut 2018 15:48
przez scuaz
Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach ciśnienie na 3 bary , na wysokich 4.2
Przy maksymalnych obrotach jak obserwowałem korek to tą małą dziurką wyrzuca płyn , chyba nie ma co sobie robić nadziej i kupować testerów
Jak nie trzeba będzie nowego bloku i głowicy to za błąd trochę pokręcę śrubek, wydam parę złotówek i zostanie sie cieszyć koparką

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 13 Lut 2018 23:00
przez mechanior
Nie trzeba będzie nowych elementów.
Byle ci to zrobił ktoś z głową.

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 14 Lut 2018 07:34
przez scuaz
Dzisiaj chłop na sprawdzić w papierach ,być może ma jeszcze gwarancję na ten silnik .
Nawet jak by była gwarancja to myślę,że jednak oni nie dadzą rade , uszczelkę wymienił poprzedni właściciel inie pomogło , potem oddał silnik do remonto i jak widać słabo trafił
Tak myślę że sam wyjmę i rozbiorę tylko czy będzie widać którędy idzie kompresja ?
Tak na marginesie to na próbie za słabo dałem gazu , sprawdzenie silnika jest banalnie proste , wystarczy dać na 10 pokrętło gazu i obserwować korek od zbiornika wyrównawczego , po chwili zaczyna pluć płynem , ja pyrkałem na 4 pozycji i :wall:

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 14 Lut 2018 11:41
przez mechanior
Będzie widać pękniętą uszczelkę najczęściej na 3 lub 2 cylindrze...
Podaj no numer seryjny tego silnika i maszyny... już mam! :D

Re: przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 14 Lut 2018 12:58
przez scuaz
Model silnika 3054E
Znaczy wyjmować śmiało , blok do planowania

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 14 Lut 2018 21:46
przez mechanior
Nie model tylko numer seryjny, jaki model silnika to wiem bo już ich wiele targałem nie tylko z Mek serii C, gąsek serii D ale i z koparko-ładowarek serii D2 i E a nawet z mini-wozideł Benforda :mrgreen: taka jego uroda że właśnie w taki sposób się psuje.
Jak się tylko pilnuje stanów płynu i oleju w silniku to jest on wieczny... w Mkach akurat jest bardzo skomplikowany przebieg układu chłodzenia co przyczynia się do powstawania "poduszek" ale jak się dba o stany to jest OK...

Chodziło mi o numer seryjny żeby sprawdzić czy przypadkiem ten silnik nie był u nas.

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 14 Lut 2018 23:07
przez scuaz
CTAM315CCBDM02058
Take się zastanawiam , jak był w naprawie to pewnie splanowali już blok i teraz jeszcze raz
To czy są różne grubości uszczelek pod głowię?
Obiecane ma na jutro faktury z naprawy co było robione

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 15 Lut 2018 00:12
przez mechanior
GDYBY splanowali blok i dobrze dokręcili głowicę to nie było by problemu...
Numer seryjny maszyny już podałeś wyżej, sprawdziłem - tej maszyny nie mam w rejestrowanej historii swojej działalności.
Chodziło mi o numer z silnika.
Uszczelka jest tylko w jednym rozmiarze. Nikt z konstruktorów nie zaplanował napraw w stodole :faja: za to są trzy rozmiary korbowodów a i tak wszyscy planują/szlifują tłoki... o ile dobrze pamiętam to jeśli tłok wystaje więcej niż 0.8 , jest źle i trzeba go obniżyć jednak nie niżej niż 0.3
Dlaczego tłoki? Bo korbowody wymienia się rzadko, natomiast tłoki można szlifnąć prawie bezkarnie zarówno nowe jak i stare...

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 17 Lut 2018 20:25
przez scuaz
CRX06735
Korbowody też da się skrócić , jak czasem jest wybity to naprawiając korbowód skraca się , w innym przypadku faktycznie najlepiej tłok
Widzę ,że to co robisz lubisz i podchodzisz z pasją , jak by tak wszyscy podchodzili do tematu to większości problemów by nie było
Ja lubię pracować maszynami i pracując na wynajmach mam 4cx gdzie inni śmieją się zemnie że nie dość że szybciej zrobię robotę to jeszcze spalę więcej paliwa niż oni 3cx bez turba , ale...

Dzisiaj dostałem fakturę za naprawę silnika , jest z 27.07 tamtego roku
PO sprawdzeniu dokumentacji dowiedziałem się ,że tłoki są na 105.5 , nowe panewki zabielenie bloku i głowicy było robione
Z rozmowy wynika ze chłop ma wiedzę i wie co robi i stawia ze jednak niedopilnowanie użytkownika doprowadziło do wydmuchania uszczelki i mówi ,że jest w stanie udowodnić przegrzanie silnika i tłok nie wystaje więcej niż 0.35mm

Sytuacja dość ciekawa . mechanik twierdzi że ubił silnik po raz kolejny użytkownik a użytkownikze ma gwarancję na silnik
A winny jestem ja bo muszę za to zapłacić

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 17 Lut 2018 20:41
przez zeppelin zm 15
Wpadłeś kurde jak śliwka w kompot. Maszyna zamiast zarabiać to będzie ciągnąć kasę :crazy:

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 17 Lut 2018 21:28
przez mechanior
Przy zakupie używanego sprzętu zawsze istnieje ryzyko... równie dobrze mogłeś kupić maszynę w której remontu nie było.

W silnikach które opuszczają nasz warsztat montujemy specjalne kontrolki temperatury, w przypadku przegrzania mamy dowód do odrzucenia gwarancji - usunięcie lub uszkodzenie kontrolki skutkuje jej utratą.
Ale niestety miałem już podobną sytuację...

Re: przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 17 Lut 2018 21:40
przez scuaz
Szczęście w nieszczęściu to że wyszło teraz a nie za miesiąc jak by miała ruszyć do roboty
Tak naprawdę nie wiem co robić bo mechanik co robił silnik to widzę że rozmawia w miarę rozsądnie i ma mi dać wycenę usunięcia usterki , zaznaczył,że jedna rzecz nie była robiona pompa wtryskowa , sam nie robi ale mówi że jak zawiezie do serwisu to 99% każą naprawiać
W sumie i tak będzie rozbierał to jakiś uczniak to i sam dam rade ogarnąć rozebranie i złożenie bez narzutów , a uszczelki i tak trzeba kupić

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 17 Lut 2018 22:23
przez mechanior
Kutwa co to za mechanik? Jakaś moja bratnia dusza :D , powiedziałbym dokładnie to samo...

Rozebrać dasz radę, poskładać też, jeśli masz narzędzia to możesz śmiało brać sie do roboty. Opis montażu głowicy jest na forum.

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 05 Mar 2018 07:52
przez scuaz
Trochę zima przy atakowała i w oczekiwaniu na lepszą pogodę rozmyślam :
Czy głowica może być pęknięta , bo remont był zrobiony płaszczyzny a nikt nie sprawdził szczelności , jest to możliwe
Następny temat, jak pisałem wyżej że silnik ma źle ustawiony zapłon(zawczesny ), wywnioskowałem z nasłuchu czy jak byłby za duży stopień sprężania to silnik będzie pracował normalnie
Jest sens zdjęcia samej głowicy w celu jej weryfikacji i zobaczy się czy walnięta uszczelka
Te moje przemyślenia mogą być błędne dlatego wolę zapytać

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 06 Mar 2018 00:17
przez mechanior
Znowu napiszę po raz kolejny:
ZAWSZE po demontażu głowicy z przyczyny PRZEDMUCHU należy SZLIFOWAĆ BLOK!
To oczywiście twój wybór, twoja decyzja bo to twoje pieniądze ale MY ZAWSZE TO ROBIMY... ponieważ za każdym razem gdy tego nie zrobiłem przedmuch pojawiał się najwyżej po miesiącu a częściej po kilku dniach.

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 06 Mar 2018 05:36
przez scuaz
Lepiej 2x zapytać niż raz za dużo rozebrać
Z tymi silnikami mam już do czynienia od 2002 roku , w 4cx i w jcb nigdy nie słyszałem o problemie z uszczelką

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 06 Mar 2018 23:49
przez mechanior
Bo problem występuje po przegrzaniu... a z racji konstrukcji układu chłodzenia i wysilenia silnika ujawnia się to częściej w kołówkach CAT, ten sam silnik jest w koparko-ładowarkach oraz teleskopach 2003-2014 i takie zjawisko występuje tam incydentalnie...

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 12 Mar 2018 22:15
przez scuaz
problem jak się uda rozwiązałem ,chłop ma 10 catów i che mojego kupić , nie boi się problemu z silnikiem
chwile posiedziałem w cacie i tak widzę że jednak komatsu nie będę szukał
czy warto rozglądać się za catem z literką D czy tylko C ?

przed zakupem cata 313c

PostWysłany: 12 Mar 2018 22:19
przez dawidg2
scuaz, już sprzedajesz?