Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Ciśnienie doładowania turbo CAT M315

29 Maj 2018 13:02

Marka i model maszyny: CAT M315
Rok produkcji: 2001
Numer seryjny: 7ML02701

Witam.

Zna ktoś może wartość doładowania turbiny ? Obdzwoniłem serwisy CATa przedstawicielk Garetta ale nie ma takiego info.
Maszyna jak sie przygrzeje to pod obciążeniem dość mocno kopci na czarno, pompa i wtryski robione rok temu, filtr czysty, po podpięciu manometru pod wężyk, który idzie do pompy (uwcześnie blokując dzwignie na pompie) ciśnienie pod obciażeniem oscyluje w graniavh 0.7-0
9bar bez obciązenie okolo 0.4bara.
Jest ktoś w stanie podpiąć i siebie i sprawdzić ? ;)
Ponieaż sprawa irytująca a miałm podobny przypadek w JCB gdzie wymienili pompe, wtryski a maszyna kopciła chcieli rozbierać głowice, że to niby zawory etc. Pojechałem kupiłm nowego garetta i po problemie.
A tutaj chciałbym się doinformować gdyż nie warto wyżucić 2tyś bez rezultatu

Zawory west gate otwiera się przy 1.5 bara więc nie wiem czy wartości 0.7-0.9 to mało czy tak ma.być.

Ciśnienie doładowania turbo CAT M315

29 Maj 2018 21:01

JEŚLI turbina obraca się swobodnie i nie ma nadmiernego luzu na wałku który mógłby powodować ocieranie wirnika o muszle a sam wirnik jest mechanicznie sprawny bez wyłamań, ubytków i innych problemów to turbina pompuje to co trzeba... a INTERCOOLER SPRAWDZIŁEŚ? Przewód tłoczny? Uszczelki pod kolektorami?

Między 0.4 a 0.7 bar doładowania to poprawna wartość - wastegate to ochrona układu a nie regulator ciśnienia, jest ustawiony na maksymalne bezpieczne wartości, dla próby zdejmij przewód turbina-kolektor ssący i zobacz czy jest jakaś różnica w dymieniu.

Poza tym w jakich warunkach testowałeś ciśnienie doładowania?
Obserwowałeś zachowanie korektora ciśnieniowego pompy wtryskowej?
Czy podczas dymienia "dokładał" dawkę? (poruszał się?)

Ciśnienie doładowania turbo CAT M315

29 Maj 2018 22:24

Szczelność układu - ok
Przewod od Turbo do intercollera - nowy - brak nieszczelności
Chłodnica intercollera bez zanieczyszczeń

Co do westgate, to pisałem, że rusza się przy 1.5bara po czym sugerowałm się, że wartość dołdowania rzędu 0.7-0.9 bara jest ok bo mamy zachowane około 0.6bara bezpieczeństwa.

Co do kolektora ciśnieniowego to dziwna sprawa bo on jest ciągle naprężony gdy tylko otrzyma powietrze z intercollera to napina się i pozostaje w maksymalnie wyciągniętej pozycji cały czas.
Gdy zdejme z niego wężyk wtedy wraca do pozycji '0' a dymienie się wzmaga i można zdusić silnik pod obciążeniem, docisnięcie dzwini srubokretęm w powoduje wkręcanie się na obroty, więc nie wiem czy to tak ma działać bo wynika z tego, że związanie tego drutem na sztywno daje nam jednakowe rezulaty w tym przypadku, chyba, że jego ruchy to setnemilimetra w co śmiem wątpić.

Edit:
Wpadła mi do głowy właśnie taka myśl, chcąc sprawdzić kolektor dołowania na pompie przy jakim ciśnieniu się porusza podpiołem pod niego manometr z ręczną pompeczką (zwykly tester ciśnienia/podciśnienia) pompujac lekko drgną i wracał na pozycje "0" nie dało się nabić w nim żadnego ciśnienia, a gdy po odpaleniu ściąglem z niego wężyk (powstała niezczelność w dolocie), docisłem cięgno śrubokrętem to sytuacja była bez zmian gdy jest on podpięty co za tym idzie może membranka w nim jest walnięta i ciśnienie z turbo ucieka przez kokektorek dawki ! Jutro to sprawdze zdrutuje na pompie cięgno a wężyk od kolektora dawki zaślepie !
Wyślij odpowiedź