wibako

jaki smar

Moderator: mechanior

jaki smar

Postprzez Dynia » 01 Lip 2018 15:01

Marka i model maszyny: CAT M312
Rok produkcji: 2001
Numer seryjny: CAT0M312T6TL01636

ponieważ zwykle przy koparce pracuje wywrotka więc zaopatrzyłem się w smarownice pneumatyczną tylko nie wiem jakim smarem ją uzupełnić żeby nie rujnowało budżetu, oczywiście interesują mnie tylko duże opakowania
1. jaki smar używać do tej maszyny
2. maszyna jest wyposażona w układ centralnego smarowania czy trzeba do niego używać jakiegoś rzadszego smaru?
3. czy do wałów mostów używać innego smaru?
4. centralnego smarowania nie ma przy łyżce i łamaniu ramienia tam inny smar?
5. posiadam inne maszyny takie jak liebherr 312, atlas 1204, liebherr 310, jcb 3cx i inne, czy jest jakiś smar który będzie pasować do wszystkich maszyn?

kupiłem ostatnio jakiś smar grafitowany ale przy wyższych temperaturach robi się masło i jest czarny i strasznie wszystko brudzi, ogólnie używam ORLEN OIL SMAR LITEN EP-2 op.17kg kolor żółty ale też przy wysokich temperaturach masło, sprawdza się w niższych temperaturach bo wszędzie przechodzi

Dynia
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 07 Sty 2015 13:02

Maszyna: Liebherr 312
Atlas 1302E

Firma: PRYWATNA


Reklama

simmet

jaki smar

Postprzez dawidg2 » 01 Lip 2018 18:15

Dynia napisał(a):wysokich temperaturach masło

a co chcesz galaretę? Sar musi być plastyczny.

EP-2 jest do łożysk.

Powinieneś stosować jakiś z dodatkiem MoS3= dwusiarczek molibdenu, ale on jest koloru szarego więc też brudzi.

Do centralnego inny smar i do smarownicy też inny trzeba. Nie wiem czy jest jakiś uniwersalny.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


jaki smar

Postprzez mechanior » 03 Lip 2018 22:19

MoS2 to jest DWUsiarczek molibdenu :mrgreen:
Wszędzie do połączeń sworzniowych możesz stosować smar z dodatkiem MoS2.
Do centralnego smarowania używasz takiego smaru jak napisano na pojemniku, większość korzysta ze smaru rzadkiego czyli NLGI 0 lub OO na zimę, ale są systemy które wymagają smaru NLGI 2.
Tani smar grafitowy to badziew, ziarna grafitu są niejednorodne i nawet mogą zatkać przewody i zawory układu zwłaszcza automatycznego.

Do wału i innych łożysk tocznych nie wolno absolutnie stosować smaru z grafitem, z molibdenem tez raczej nie jest zalecany, najlepiej normalny smar do łożysk, ale jeśli całą maszyne smarujesz smarem EP 2 bez dodatków to możesz tym samym smarować wał i łozyska zwrotnic.

Polecam smar EP2 MoS2 Daytona

https://sklep.klinikamaszyn.pl/4-5-kg-d ... enowy.html
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20870
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej