wibako

Kroplówka i kilka innych zagadnień

Moderator: mechanior

Kroplówka i kilka innych zagadnień

Postprzez randolph » 15 Gru 2020 17:25

Marka i model maszyny: M318
Rok produkcji: 2002

Witam. Stanęła, na środku drogi...polnej. Witam, dzisiaj silnik zaczął przerywać i po kilku sekundach zgasł. Paliwo jest, próbowałem dość długo pompką na odstojniku, zapaliła kilka razy poszarpała poszarpała i kaput.
Jutro jadę z kroplówką, nasuwa mi się kilka pytań:
1. Gdzie jest pompa paliwa w tym modelu?
2.Czy pompa paliwa w tym modelu jest elektryczna ?
3.Jeśli podam paliwo do pompy przewodem który jest połączony z parą filtrów paliwa - przewód pompa wtryskowa- filtr, swoim zestawem filtr i pompka 12 V, czy będzie to prawidłowe, czy jest tam np po drodze pompka paliwa koparki i czy jeśli jest ona niesprawna, to czy wyłączona/zepsuta jest drożna ?
4.Może jakieś sugestie co ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić ?
Kluczowe jest dla mnie zjechać stamtąd chociaż na bok 50-60 m :bangin:

randolph
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 27 Cze 2020 05:20

Maszyna: Volvo 210

Firma: Erobud


Reklama

simmet

Kroplówka i kilka innych zagadnień

Postprzez mechanior » 16 Gru 2020 11:37

Silnik 3116 jest na mechanicznych pompowtryskach, nie ma pompy wtryskowej tylko governor który steruje listwą dawki, w governorze znajduje się pompka zasilająca (z przodu króciec na 3 małe imbusy), na silniku jest też ręczna pompka tłoczkowa do odpowietrzania, spróbuj uruchomić maszynę jednocześnie pompując ręczną.
Wymień filtry, sprawdź czy paliwo nie jest czarne.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Kroplówka i kilka innych zagadnień

Postprzez randolph » 17 Gru 2020 18:25

Dziękuje za odpowiedź.
Zjechałem na kroplówce, zewnętrzna pompka 12 V + 2 filtry.
Jeśli można proszę o doprecyzowanie:
- nie mogę skumać schematu zasilania - pompka na governorze "pcha" paliwo w filtry, czy je zaciąga
https://photos.app.goo.gl/6cDYBaUjAoorhcGq5 - jeden z przewodów wkręcony jest w głowicę ?! :bangin:
- pisząc pompka na silniku, miałeś na myśli pompkę na odstojniku/separatorze wody ?
- czarne paliwo - chodzi o po prostu brudne, czy jakieś inne "akcje"
- układ paliwowy -separator+filtry+przewody; jest niezły https://photos.app.goo.gl/wYf5q7CQfaXmqTfG6, jeśli ma ktoś schemat bardzo bym prosił
- czy ta koparka , ma możliwość sczytania błędów przez interfejs?

randolph
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 27 Cze 2020 05:20

Maszyna: Volvo 210

Firma: Erobud


Kroplówka i kilka innych zagadnień

Postprzez mechanior » 18 Gru 2020 00:20

a jakie błędy chcesz czytać? popatrz na silnik... są tam jakieś czujniki czy komputery????

pompka zasysa paliwo z filtra wstępnego i pcha przez dokładny, sory ale jak nie wiesz jak sprawdzić przepływ paliwa to chyba nie dam rady ci pomóc...

to co napiszę będzie szokiem: DWA PRZEWODY SĄ WKRĘCONE W GŁOWICĘ!!
to jest mechaniczny pompowtrysk, czy pisałem już o tym że ten układ nie ma POMPY WTRYSKOWEJ
widzisz gdzieś wtryski i przewody do 6 wtryskiwaczy ?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Kroplówka i kilka innych zagadnień

Postprzez randolph » 24 Gru 2020 22:05

randolph
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 27 Cze 2020 05:20

Maszyna: Volvo 210

Firma: Erobud


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej