Marka i model maszyny: CAT M316C
Rok produkcji: 2003
Numer seryjny: CATM316CTBDX00495
Powoli zaczyna opadać ramię w CAT M316C.
Puszcza tam gdzie są dwa zsynchronizowane siłowniki. Słychać co kilka sekund stuknięcie w prawym zamku lub siłowniku (drugi od kabiny). Ciężko zdiagnozować czy to z zamka czy z siłownika.
Czytałem:
https://kopaczka.pl/viewtopic.php?f=29&t=38316&p=228049&hilit=opada#p228049
oraz
https://kopaczka.pl/viewtopic.php?f=29&t=22578&p=122687&hilit=opada#p122687
i inne ale temat nie jest prosty bo nie wiem czy to zamek (który?) czy pakiety siłownika (którego?)
Zrobiliśmy kilka testów:
1) Zablokowane tylko sterowanie - bez zmian. Opuszcza i stuka tak samo.
2) Zablokowany tylko powrót - bez zmian. Opuszcza i stuka tak samo.
3) Zablokowane sterowanie, powrót i wyrównanie ciśnień - wszystko poza zasilaniem. Olej pojawił się na "grzybkach" wystających z zamków na górze. Zatrzymaliśmy od razu.
4) Zablokowane wyrównanie ciśnień i sterowanie. Przewody powrotu rozkręcone na luźno. Opada, stuka jakby ciszej i olej leci z obydwu przewodów powrotu.
Odnośnie grzania się to obydwa zamki są gorące (tak jak rurka z olejem z zasilania). Siłowniki ciepłe, prawy jakby cieplejszy ale lewy też się rozgrzał.
a) Macie jakieś pomysły co i jak wyeliminować?
b) Podłączenie siłowników na krótko bez zamków to nie taka banalna sprawa - trochę osprzętu potrzeba no i czy podłączać obydwa na raz (przez trójnik tylko?) czy podłączać jeden a drugi zostawić luźny?
c) ma ktoś schemat tych zamków? od góry są dwa "grzybki" do czego one są? można je wykręcić do ewentualnego wyczyszczenia?