Strona 1 z 1

Regulacja pompowtrysków CAT 206 bft

PostWysłany: 04 Gru 2009 19:59
przez filip_1906
Witam, mam problem z Cat 206 (którego jestem posiadaczem od niedawna). Chciałbym się dowiedzieć jak moge wyreguloweć pompowtryski w mojej koparce. J jakie powinny być luzy zaworów.

PostWysłany: 04 Gru 2009 20:54
przez dxs
Luzy zaworowe-ssąc 0,38 , wydech 0,64.Wymiar do ustawienia pompowtrysku jest na tabliczce naklejonej na pokrywie zaworów np.65,24 mm .

PostWysłany: 04 Gru 2009 22:29
przez filip_1906
W moim CAT na pokrywie niestety nie mam tabliczki znamionowej. Jak inaczej dowiedzieć się jakie powinny byc ustawiena pompowtryskiwaczy. Chciałbym też wiedzieć czy poradze sobie z ustawieniem tych pompowtrysków bez specjalnych przyrządów.

PostWysłany: 05 Gru 2009 22:15
przez dxs
Ustaw na 65,20 mm ,najlepiej czujnikiem z wyświetlaczem elektronicznym na podstawie z magnesem,a jak nie masz to suwmiarką-od podstawy pompowtrysku do górnej płaszczyzny-zawory na mijaniu.

PostWysłany: 06 Gru 2009 01:27
przez mechanior
proszę koledze dxs kliknąć POMÓGŁ bo przecież pomógł!

btw: jednak łatwiej dokładną suwmiarką (nie Chińską!) niż tym cholernym zegarem z magnesem :mrgreen: znam temat
206tka jak i 212tka mają silniki niesamowicie "odporne na głupotę" i bardzo popularne w maszynach CAT i nie tylko (Bitelli, Filnlay, Nobas...) wystarczy ustawić zawory (z dokładnością nie większą niż do 0.10) i pompowtryski (troszkę dokładniej - do 0.05) i będą biegać jak szwajcarski zegarek... do zamordowania wtrysków (pompo-...) bo są strasznie wrażliwe na dupiate paliwo... i jeszcze te sleevy, czyli gniazda osadcze wtrysków...

lepiej powiedz czy coś się dzieje niepokojącego, czy po prostu chcesz sobie ot tak ustawić parametry silnika ?

PostWysłany: 06 Gru 2009 13:43
przez dxs
Ową tabliczkę ze specyfikacją często znajdowałem luzem w kabinie pod lub za fotelem pod stertą "potrzebnych" szpargałów i nigdy nikt nie wiedział co ona tam robi.

PostWysłany: 06 Gru 2009 15:24
przez mechanior
racja dxs, czasem wetknięta jest za uszczelke szyby bocznej, lub razem z piankową osłoną klawiatury w komorze pompy, lub gdzieś na warsztacie czy w garażu... warto sprawdzić dolną osłonę komory silnika (mogła spaść po odklejeniu się) druga tabliczka jest często zamontowana na pokrywie rozrządu z przodu silnika w okolicach podstawy wentylatora (przyda się lusterko)... a jeśli na pokrywie zaworów jest osłona to zajrzyj pod nią, może jest tam druga tabliczka...