wibako

Regulacja pompowtrysków CAT 206 bft

Moderator: mechanior

Regulacja pompowtrysków CAT 206 bft

Postprzez filip_1906 » 04 Gru 2009 19:59

Witam, mam problem z Cat 206 (którego jestem posiadaczem od niedawna). Chciałbym się dowiedzieć jak moge wyreguloweć pompowtryski w mojej koparce. J jakie powinny być luzy zaworów.
Jordan 23

filip_1906
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 04 Gru 2009 19:49
  • Miejscowość: Olkusz

Reklama

simmet

Postprzez dxs » 04 Gru 2009 20:54

Luzy zaworowe-ssąc 0,38 , wydech 0,64.Wymiar do ustawienia pompowtrysku jest na tabliczce naklejonej na pokrywie zaworów np.65,24 mm .
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez filip_1906 » 04 Gru 2009 22:29

W moim CAT na pokrywie niestety nie mam tabliczki znamionowej. Jak inaczej dowiedzieć się jakie powinny byc ustawiena pompowtryskiwaczy. Chciałbym też wiedzieć czy poradze sobie z ustawieniem tych pompowtrysków bez specjalnych przyrządów.
Jordan 23

filip_1906
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 04 Gru 2009 19:49
  • Miejscowość: Olkusz

Postprzez dxs » 05 Gru 2009 22:15

Ustaw na 65,20 mm ,najlepiej czujnikiem z wyświetlaczem elektronicznym na podstawie z magnesem,a jak nie masz to suwmiarką-od podstawy pompowtrysku do górnej płaszczyzny-zawory na mijaniu.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez mechanior » 06 Gru 2009 01:27

proszę koledze dxs kliknąć POMÓGŁ bo przecież pomógł!

btw: jednak łatwiej dokładną suwmiarką (nie Chińską!) niż tym cholernym zegarem z magnesem :mrgreen: znam temat
206tka jak i 212tka mają silniki niesamowicie "odporne na głupotę" i bardzo popularne w maszynach CAT i nie tylko (Bitelli, Filnlay, Nobas...) wystarczy ustawić zawory (z dokładnością nie większą niż do 0.10) i pompowtryski (troszkę dokładniej - do 0.05) i będą biegać jak szwajcarski zegarek... do zamordowania wtrysków (pompo-...) bo są strasznie wrażliwe na dupiate paliwo... i jeszcze te sleevy, czyli gniazda osadcze wtrysków...

lepiej powiedz czy coś się dzieje niepokojącego, czy po prostu chcesz sobie ot tak ustawić parametry silnika ?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez dxs » 06 Gru 2009 13:43

Ową tabliczkę ze specyfikacją często znajdowałem luzem w kabinie pod lub za fotelem pod stertą "potrzebnych" szpargałów i nigdy nikt nie wiedział co ona tam robi.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez mechanior » 06 Gru 2009 15:24

racja dxs, czasem wetknięta jest za uszczelke szyby bocznej, lub razem z piankową osłoną klawiatury w komorze pompy, lub gdzieś na warsztacie czy w garażu... warto sprawdzić dolną osłonę komory silnika (mogła spaść po odklejeniu się) druga tabliczka jest często zamontowana na pokrywie rozrządu z przodu silnika w okolicach podstawy wentylatora (przyda się lusterko)... a jeśli na pokrywie zaworów jest osłona to zajrzyj pod nią, może jest tam druga tabliczka...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej