wibako

Kalibracja obrotów m315

Moderator: mechanior

Kalibracja obrotów m315

Postprzez tomekb85 » 29 Gru 2009 00:24

Witam chciał bym zapytać czy jest możliwa kalibracja aktuatora poza servisem B-M, jeżeli ma ktoś taką możliwość to proszę o kontakt albo o jakiś namiar, mam problem z m315 1999r, koparka wolno podnosi na automacie(na wolnym gazie podnosi szybciej jak na dużym) na MAN silnik udusi, tak samo z jazdą na auto ciężko ruszyc ma z miejsca, na MAN aż zrywa ale silnik dusi, Aktuator jest elektryczny i nie ma luzów, wydaje mi się jeszcze że nie do końca działa pełny zakres prędkości obr silnika, tak do 3/4 obr rosną a później już nic, czasami to nawet wydaje mi sie jakby tylko rosły do 1/2 zakresu potencjometra. Wie ktoś może ile kosztuje czujnik prędkości obr. do eMki.
Jeszcze jedno co mnie denerwuje to szarpanie ramienia w momencie gdy dochodzi do pionu wie ktoś może jak temu zaradzić??

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Reklama

simmet

Postprzez serwusss » 29 Gru 2009 13:59

Wydaje mi się, ze bedziesz musial dac pompe wtryskowa do naprawy, najlepiej tez wtryskiwacze i dopiero przeprowadzić kalibracje. Mialem cos takiego w volvie pracowala bardzo wolno, zdolni mechanicy sprawdzili pompe hydrauliczna, zawory, wszystko a na koncu wzieli sie za silnik i okazalo sie ze trzeba bylo zrobic pierw pompe wtryskowa i przeprowadzić kalibracje. Po tym zaczela pracowac normalnie
Ostatnio edytowany przez serwusss, 29 Gru 2009 18:44, edytowano w sumie 1 raz

serwusss
Młodszy operator

  • Posty: 175
  • Rejestracja: 30 Maj 2009 20:33
  • Miejscowość: Pabianice

Postprzez kłoska » 29 Gru 2009 21:04

Ten kto wymyśli jak naprawić to szarpanie ramienia w 315 zrobi chyba majątek. Mam to samo u mnie nie tylko szarpie ale kiedy ramie jest w pozycji pionowej przez chwilę zwisa jak gdyby bezwładnie. Przepracowałem z tym cały rok i tak mi to dało w kość że jak tylko ściągnę koparkę z budowy wzywam serwis z b-m żeby coś z tym zrobił . Jeśli uda im się usunąć tą awarię to napisze na forum co było przyczyną i rzucę trochę światła na tą jedna z większych zagadek wszechświata.
Ostatnio edytowany przez kłoska, 31 Gru 2009 02:38, edytowano w sumie 1 raz

kłoska
Młodszy operator

  • Posty: 171
  • Rejestracja: 22 Mar 2007 10:29
  • Miejscowość: czestochowa

Postprzez mechanior » 14 Sty 2010 00:52

M300 Tech posiada firma Cogito w Gliwicach, czujnik obrotów silnika 500-800 pln, prawidłowa kolejność diagnostyki to najpierw kalibracja, a potem ewentualnie pompa wtryskowa do diagnostyki chociaż i tak warto ją sprawdzić i doszczelnić... za szarpanie stickiem w pionowej pozycji (flopping) odpowiada zawór na siłowniku, można go regulować ale rzadko to pomaga, częściej trzeba wymienić na nowy, CAT zmienił ich konstrukcję bo często siadały... identyczne są stosowane w Zeppelin`ach i Furukawa`ch (HYDROMATIK -Rexroth)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez tomekb85 » 14 Sty 2010 12:13

Do tej pory okazało się że korektor pompy wtryskowej był uszkodzony i jeszcze niemiec tak długo jechał na zajechanej turbinie że chłodnica powietrza w kolektorze się zapchała jak to zrobię to mogę zabrać się za kalibrację. A i jeszcze jeden feler popękane sprzęgło pompy było słychać jak by ktoś potrzebował mogę dać namiar za ok. 1100zł(w b-m 1600)

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez mechanior » 15 Sty 2010 21:34

numer ze sprzęgła wg ISO i dzwońcie do firmy IOW, powinno się dać kupić za 500-700...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez tomekb85 » 16 Sty 2010 13:55

Na samym początku tam zadzwoniłem, firma iow to główny przedstawiciel CENTA w Polsce tam na wstępie powiedzieli mi 278e , i dostępne dopiero pod koniec stycznia.

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 1:03 pm ]
A mam jeszcze jedno pytanie do kolegi Mechaniora odnośnie hamulca obrotu, w prawo hamuje a w lewo nic, jeden kolega powiedział mi że pewnie ktoś wcześniej miał z tym problem i puścił lewy prąd na cewkę, ale trochę mi to dziwne bo wtedy w prawo też by nie hamował, nie wiem gdzie jest jakiś czujnik który załącza czewkę elektrozaworu do hamowania???

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 18 Sty 2010 00:56

Jest na bloku pilota.Taki aluminiowy AEC.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez mechanior » 19 Sty 2010 22:09

a właśnie... jak to możliwe? przecież czujnik jest jeden na ciśnieniu sterującym, niezależnie od kierunku obrotu... chyba że nie, co ty na to dxs?

ide pogrzebać w SIS.... :faja:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez dxs » 23 Sty 2010 20:31

Tak jeden,więc jak załącza to i w prawo i w lewo.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez tomekb85 » 04 Lut 2010 12:20

Odnośnie dławienia w mojej m-ce cały problem tkwił w dwóch rzeczach pierwszy to niedziałający nadciśnieniowy korektor pompy wtryskowej stanadyne, druga to zabita chłodnica w kolektorze, niemiec tak długo jechał na zajechanej turbinie że zapchał chłodnice calkowicie, radze wszystkim którzy mają falbankę pod kolektorem i ów chłodnice w kolektorze ssącym o sprawdzenie jej drożności, teraz maszynka hula jak wściekła, pozostał mi tylko broblem hamulca obrotu jak jest zimny to nawet hamował, tylko jak na przykład daje obrót, puszczam zahamuje, stanie i po chwili zaczyna powolutku obracać się w lewo , nawet jeśli minimalnie ma pod górkę, wie ktoś co to może być??? :?:

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 5:30 pm ]
Odnośnie tego czujnika do hamulca obrotu, dziś kombinowałem i ten czujnik który wkręcony jest w blok to jest tylko odpowiedzialny za automatyczne zwiększenie obrotów w trybie automatu AEC, jak go odłączylem to hamowało tak jak wcześniej w prawo normalnie a w lewo tylko do pewnego momentu i potem nic, ale gdy dałem funkcję obrotu to obroty silnika pozostawały minimalne.
Szukam tego czujnika który jest za to odpowiedzialny i nie mogę go namierzyć, proszę o pomoc.

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 04 Lut 2010 22:53

Jak już to podciśnieniowy-takie waku,lub Ratio control.

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 9:56 pm ]
Sprawdż jeszcze Timer Relay Brake Swing w skrzynce bezpieczników ( opis na pokrywie ).
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez mechanior » 04 Lut 2010 23:10

czyli czasowy opóźniacz zadziałania hamulca obrotu, tylko że jego sprawdzenie polega na wymianie na nowy, trzeba by zobaczyć czy idzie napięcie na cewkę hamulca jednakowo w prawo jak w lewo, chociaż wydaje mi się że teraz gadam od rzeczy zupełnie :mrgreen: ale na pewno warto by było podpiąć jakiś manometr do wejścia do hamulca i sprawdzić jakie ciśnienie idzie na układ i czy zmienia się prawo-lewo....

może problem tkwi w mechanizmie hamulca tzn w tarczach i sprężynach
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez tomekb85 » 05 Lut 2010 11:04

Co do korektora to może kolega powiedział by mi jak w układzie z turbosprężarką w kolektorze ssącym może panować podciśnienie?????
A co do hamulca będę musiał posprawdzać te ciśnienia, tylko dalej nie wiem gdzie znajduje się mechanizm załączania hamulca, albo jakiś czujnik za to odpowiedzialny?

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 05 Lut 2010 15:37

Jak znajdę w SIS to ci wkleje orginał, a na razie zobacz w tej cienkiej rurce co tam dochodzi. A jeszcze powiedz i pomyśl : tłok zasysa powietrze czy wydmuchuje i jak nazywa się ten kolektor ,bo w/g mnie to ssący,a ssanie co powoduje-nadciśnienie czy podciśnienie.Chyba nie było cię na tej lekcji.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez tomekb85 » 05 Lut 2010 18:07

Drogi kolego to chyba Ty czmyczhnołeś z jednej lekcji, to co mówisz to odnosi się do silnika wolnossącego który potrzebuje zasysać powietrze samoczynnie, a jesli mamy doladowanie występuje nadciśnienie, nie jesteś z pierwszej łapanki to powinieneś wiedzieć że nawet przy turbinie występuje taki siłownik nadciśnieniowy który powoduje otwarcie bocznej klapki jeśli ciśnienie jest za duże, wówczas spaliny nie idą przes turbinkę tylko bokiem, jeżeli dalej wątpisz to mogę Ci wysłać zdjęcie jak zbudowany jest korektor, w srodku jest mały tłoczek z cięgiełkiem naciągnięty na niego kondon i sprężyna śrubowa stożkowa zainstalowana od strony cięgiełka która powoduje jego samoczynne wciąganie, wówczas gdy dostaje ciśnienia cięgiełko przesówa na zewnątz pokonując opor sprężyny. Ja to wiem bo miałem to w rękach i to rozbierałem. Natomiast nie wiem gdzie jest ten czujnik obrotu i proszę o pomoc

[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 7:17 pm ]
Jeszcze odnośnie tego co kolega Mechanior napisał, nie wiem gdzie jest ta cewka,
bo to nie jest ta sama co od hamulca nożnego czy tego klawiszowego, jeżeli z tej ściągnę przewód hamuje nagle i gwałtownie, staje w miejscu. musi być gdzieś indziej zawór który całkowicie i nagle nie odcina dopływu oleju. Co Wy na to Panowie???
Jeszcze jedna z moich sugestii jest taka że, czasem nie zawsze na postoju maszyna zaczyna powolutku kręcić się w lewo, może poprostu funkcja do końca się nie domyka, czujnik to wychwytuje i nie załącza hamulca, tylko zaznaczam że dzieje się tak nie zawsze i nie jest to duża siła, bo jak ma pod górkę to już się sama nie obróci. Czekam na sugestie. Dziekuje.

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 06 Lut 2010 14:35

Cewka jest druga od kabiny-pionowa na górze.

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 1:37 pm ]
A jak ten timer relay-sprawdziłeś ?

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 2:52 pm ]
Znalazłem takie coś http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f2 ... 2b802.html
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez tomekb85 » 06 Lut 2010 16:05

Ta druga cewka to jest właśnie od hamulca klawiszowego, wyłącza się wówczas gdy przycisne te mały pedał na podłodze lub przycisk, a jak próbowałem zdjąć przewód zasilający cewkę poczas obracania staje odrazu w miejscu, i ta cewka nie wyłącza się jeśli daje obrót w prawo, a w prawo działa dobrze, a co do tego opóżniacza nie mogę go namierzyć, chodzi tu o przekażnik diodowy

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Postprzez dxs » 06 Lut 2010 16:12

Przekażnik czasowy - w samym rogu prawa góra,powinny być dwa takie same,zobacz opis na pokrywie.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez tomekb85 » 06 Lut 2010 16:25

U mnie opis jest po germańsku i nic odpowiedniego się tam nie umiem doczytać, a umnie w prawym górnym rogu jest szpilka z przyłączem prądu.

tomekb85
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 02 Gru 2009 21:26
  • Miejscowość: Syców

Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej